recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 905 hdmi problem?m/Denon 3930
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 905 hdmi problem?m/Denon 3930

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 19:34

Til Kampus :

Ja, det mener jeg jo også...

Jeg har ikke hørt andet end at hvis du bare lader recieveren køre pass through, så skulle den gerne køre et perfekt 1080P/24fps ud til tv`et.

Mvh

Michael/MF1971

Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

En BD afspiller skal ikke "uden om". Den skal tilsluttes recieveren med HDMI, og herfra videre til TV med HDMI. Enkelt og ligetil

Hvorfor vil du køre et perfekt 1080P/24fps signal igennem A/V receiveren?

For at lave den enklest mulige tilslutning. Signalet fra min BD afspiller er "Source Direct", altså det rå signal fra skiven. Og det passerer direkte gennem min reciever, hvor lyden bliver "pillet fra" og sendt ud i højttalerne i "Pure Direct". Altså bliver der heller ikke pillet ved lyden, andet end dekodningen. Og hvis lydformatet så er i PCM, bliver der overhovedet ikke pillet ved det heller.



Redigeret af Kampus - 13-Juli-2009 kl. 19:44
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:

Til Kampus :

Ja, det mener jeg jo også...

Jeg har ikke hørt andet end at hvis du bare lader recieveren køre pass through, så skulle den gerne køre et perfekt 1080P/24fps ud til tv`et.

Mvh

Michael/MF1971

Det er præcis hvad der sker. Der bliver ikke pillet ved noget.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 19:57
Jeg kører også alt igennem min SR.

Det giver færrest kabler til TV (nemmere at skjule)

Lyd/billede følges ad ved kildeskift, skal ikke tænke på at skifte indgang på TV også (hvilket selvfølgelig kan omgås med en programmérbar remote.

Heldigvis kan hver indgang tilsluttes forskellige typer signaler (Component, s-vhs osv) samtidig, ellers ville der ikke være indgange nok .
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af detoch detoch skrev:

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Iøvrigt, så er der ikke noget der hedder HDMI 1.3 kabler. Man kan godt specificerer dem, men alle normale kabler virker.

Et kabel til 300 kroner er lige så godt som et til 1200, så længe kablet er ordentligt lavet og er i en fornuftig længde.

Der er noget i vejen i kæden. Det kan være både afspiller og receiver.

Nu er der jo så forslået at opdatere receiveren. Hvis du ikke har den nyeste software, så giv lige din forhandler et ring og få det ordnet den vej. Der er ofte folk der selv forsøger at gøre dette og kager det, så ryger garantien !

Og så lige for at slå det fast. HD KAN ikke overføres i andet end HDMI kabel uanset hvilken afspiller man har.

Det er meget fedt du siger, der ikke er noget der hedder 1.3 hdmi, det er købt i hfk og der sagde sælgeren nemlig, at jeg skulle have sådan et..! Så forvirringen er total... at den"gamle" standard ikke ville virke.

 

Standarden referere 1.1 og 1.3 til afspiller eller modtager. Kablet er ligeglad, så længe det er konstrueret ordentligt. Ved godt jeg ikke altid er enig med mine kolleger , men det ser jeg kun som en sund ting ved vores virksomhed.

Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Oprindeligt skrevet af detoch detoch skrev:

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Iøvrigt, så er der ikke noget der hedder HDMI 1.3 kabler. Man kan godt specificerer dem, men alle normale kabler virker.

Et kabel til 300 kroner er lige så godt som et til 1200, så længe kablet er ordentligt lavet og er i en fornuftig længde.

Der er noget i vejen i kæden. Det kan være både afspiller og receiver.

Nu er der jo så forslået at opdatere receiveren. Hvis du ikke har den nyeste software, så giv lige din forhandler et ring og få det ordnet den vej. Der er ofte folk der selv forsøger at gøre dette og kager det, så ryger garantien !

Og så lige for at slå det fast. HD KAN ikke overføres i andet end HDMI kabel uanset hvilken afspiller man har.

Det er meget fedt du siger, der ikke er noget der hedder 1.3 hdmi, det er købt i hfk og der sagde sælgeren nemlig, at jeg skulle have sådan et..! Så forvirringen er total... at den"gamle" standard ikke ville virke.

 

Standarden referere 1.1 og 1.3 til afspiller eller modtager. Kablet er ligeglad, så længe det er konstrueret ordentligt. Ved godt jeg ikke altid er enig med mine kolleger , men det ser jeg kun som en sund ting ved vores virksomhed.

Okay, ja det var ikke lige det, jeg fik at vide... men det er gør ikke noget... kan altid bruge det hdmi kabel, når jeg får en bluray..!



Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af detoch detoch skrev:

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Oprindeligt skrevet af detoch detoch skrev:

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Iøvrigt, så er der ikke noget der hedder HDMI 1.3 kabler. Man kan godt specificerer dem, men alle normale kabler virker.

Et kabel til 300 kroner er lige så godt som et til 1200, så længe kablet er ordentligt lavet og er i en fornuftig længde.

Der er noget i vejen i kæden. Det kan være både afspiller og receiver.

Nu er der jo så forslået at opdatere receiveren. Hvis du ikke har den nyeste software, så giv lige din forhandler et ring og få det ordnet den vej. Der er ofte folk der selv forsøger at gøre dette og kager det, så ryger garantien !

Og så lige for at slå det fast. HD KAN ikke overføres i andet end HDMI kabel uanset hvilken afspiller man har.

Det er meget fedt du siger, der ikke er noget der hedder 1.3 hdmi, det er købt i hfk og der sagde sælgeren nemlig, at jeg skulle have sådan et..! Så forvirringen er total... at den"gamle" standard ikke ville virke.

 

Standarden referere 1.1 og 1.3 til afspiller eller modtager. Kablet er ligeglad, så længe det er konstrueret ordentligt. Ved godt jeg ikke altid er enig med mine kolleger , men det ser jeg kun som en sund ting ved vores virksomhed.

Okay, ja det var ikke lige det, jeg fik at vide... men det er gør ikke noget... kan altid bruge det hdmi kabel, når jeg får en bluray..!


Mange gange bliver der lev. et billig HDMI kable med når man køber en Blu-ray afspiller og det er også med dyre Blu-ray afspiller, så det er ligegyldig om det er et HDMI 1.1 eller et 1.3 kablet, da kablet er det samme (et HDMI 1.3 kable er mange gange et HDMI 1.1 kable der er teste med HDMI 1.3).


Redigeret af Startrek - 15-Juli-2009 kl. 11:00
Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 14:04
hmm... ja det er sgu da en jungle at finde ud af...!


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af detoch detoch skrev:

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Oprindeligt skrevet af detoch detoch skrev:

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Iøvrigt, så er der ikke noget der hedder HDMI 1.3 kabler. Man kan godt specificerer dem, men alle normale kabler virker.

Et kabel til 300 kroner er lige så godt som et til 1200, så længe kablet er ordentligt lavet og er i en fornuftig længde.

Der er noget i vejen i kæden. Det kan være både afspiller og receiver.

Nu er der jo så forslået at opdatere receiveren. Hvis du ikke har den nyeste software, så giv lige din forhandler et ring og få det ordnet den vej. Der er ofte folk der selv forsøger at gøre dette og kager det, så ryger garantien !

Og så lige for at slå det fast. HD KAN ikke overføres i andet end HDMI kabel uanset hvilken afspiller man har.

Det er meget fedt du siger, der ikke er noget der hedder 1.3 hdmi, det er købt i hfk og der sagde sælgeren nemlig, at jeg skulle have sådan et..! Så forvirringen er total... at den"gamle" standard ikke ville virke.

 

Standarden referere 1.1 og 1.3 til afspiller eller modtager. Kablet er ligeglad, så længe det er konstrueret ordentligt. Ved godt jeg ikke altid er enig med mine kolleger , men det ser jeg kun som en sund ting ved vores virksomhed.

Okay, ja det var ikke lige det, jeg fik at vide... men det er gør ikke noget... kan altid bruge det hdmi kabel, når jeg får en bluray..!


Mange gange bliver der lev. et billig HDMI kable med når man køber en Blu-ray afspiller og det er også med dyre Blu-ray afspiller, så det er ligegyldig om det er et HDMI 1.1 eller et 1.3 kablet, da kablet er det samme (et HDMI 1.3 kable er mange gange et HDMI 1.1 kable der er teste med HDMI 1.3).

Wæææ, der har aldrig været et kabel med mine BD afspillere

Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 18:53
Nååå, din stakkel, skal jeg sende dig et...
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 19:18

Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:

Nååå, din stakkel, skal jeg sende dig et...

Ja tak gider du 

Nej det jeg vil sige er at der _aldrig_ følger HDMI kabel med. Det skal man selv købe

Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 19:48
Det svinger nok lidt. På de afspillere jeg har erhvervet eller testet det sidste stykke tid, har der kun manglet kabler i de dyreste af dem
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu