recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 906 lige kommet men....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 906 lige kommet men....

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo 906 lige kommet men....
    Sendt: 01-December-2008 kl. 11:02

Hej,

jeg har lige fået denne ind af døren og den er nu sat til med bi amp og mine b&w 603 s3 samt min sub.

jeg synes dog man skal skrue vildt op før der kommer lidt knald på, jeg har tjekket alt og det er som det skal være.... jeg skal op omkring -20 db før det lyder af noget... jeg har kun hørt noget mp3 (pcm) via min dvd afspiller gennem optisk.

er der andre der har haft denne oplevelse altså at der skal skrues meget op før der sker noget

Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 12:02
På min onkyo 805 er -40 til -30 normalt lytteniveau. Er der en fed passage i en sang, skruer jeg op til -20/-10 og der er bliver det forholdsvist højt/festniveau. Så det er vel normalt det du oplever, og lydskalaen går helt op til +20
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 12:45

Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

jeg synes dog man skal skrue vildt op før der kommer lidt knald på, jeg har tjekket alt og det er som det skal være.... jeg skal op omkring -20 db før det lyder af noget...

Det er vist meget normalt.

Hvad -20dB svarer til, vil så afhænge af højttalernes indstilling inde i setup (level). Hvis front højttalerne står til f.eks. -10 dB i setup, så lægges det jo oveni senere (eller trækkes fra - som man nu ser det)

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 12:57
- 20 står den da på med lidt film på, - 10 endda med knald på, så hvad er problemet.
Så prøv at skrue op på 0.
SVP03
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

- 20 står den da på med lidt film på, - 10 endda med knald på, så hvad er problemet.
Så prøv at skrue op på 0.


Jeg har den kun på 0 hvis der er tale om et Dolby True HD lydspor, da de som regel er lidt lavere.
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 13:21

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

- 20 står den da på med lidt film på, - 10 endda med knald på, så hvad er problemet.
Så prøv at skrue op på 0.


Jeg har den kun på 0 hvis der er tale om et Dolby True HD lydspor, da de som regel er lidt lavere.

Det kommer jo også an på, hvordan ens højtaler er indstillet. Hvis du har alle dine højtalere på -4, -3 osv så er det jo klart, du skal fyrer op på 0. Alle mine står på (fra 0,5-4,0) På nær subben, som står på minus -14. Og der er fin smader på når, jeg ser en film på -20. Jeg har aldrig set på 0, men det må være ufatteligt højt, når man fyrer derop.

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

- 20 står den da på med lidt film på, - 10 endda med knald på, så hvad er problemet.
Så prøv at skrue op på 0.


Jeg har den kun på 0 hvis der er tale om et Dolby True HD lydspor, da de som regel er lidt lavere.

Det kommer jo også an på, hvordan ens højtaler er indstillet. Hvis du har alle dine højtalere på -4, -3 osv så er det jo klart, du skal fyrer op på 0. Alle mine står på (fra 0,5-4,0) På nær subben, som står på minus -14. Og der er fin smader på når, jeg ser en film på -20. Jeg har aldrig set på 0, men det må være ufatteligt højt, når man fyrer derop.

Som du siger kommer det an på hvordan den er indstillet per udgang. Men -14 lyder af meget, er det ikke bedre at skrue ned bag på subben, så den nærmer sig nul.

SVP03
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

- 20 står den da på med lidt film på, - 10 endda med knald på, så hvad er problemet.
Så prøv at skrue op på 0.


Jeg har den kun på 0 hvis der er tale om et Dolby True HD lydspor, da de som regel er lidt lavere.

Det kommer jo også an på, hvordan ens højtaler er indstillet. Hvis du har alle dine højtalere på -4, -3 osv så er det jo klart, du skal fyrer op på 0. Alle mine står på (fra 0,5-4,0) På nær subben, som står på minus -14. Og der er fin smader på når, jeg ser en film på -20. Jeg har aldrig set på 0, men det må være ufatteligt højt, når man fyrer derop.

Som du siger kommer det an på hvordan den er indstillet per udgang. Men -14 lyder af meget, er det ikke bedre at skrue ned bag på subben, så den nærmer sig nul.

Det er ikke den opfattelse, jeg har. For jeg har sat delfrekvensen ved 40hz, så subben tager alt derfra. Og da jeg så skruer ned for forstærkersignalet, så bliver det en kunstig og overvældende bass, min Velo producerer. Og selvom det måske virker af meget (-14), så er der stadig masser af skrald på, når filmen ligger op til det.

/Zirio
CineZirio
Onkyo, Elac, Velodyne, Panasonic, Playstation 3, CSN-Custom Cables, Nordost, Supra



Redigeret af zirio - 01-December-2008 kl. 14:38
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 14:46
Det var mere om en diff. på 15-18 db kunne give en forskel i lydbilledet ved nogen frekvenser, det jeg mente var at du skulle skrue lidt ned bag på subben hvis den står på næsten max og lade receiveren sende et højere signal. Men hvis der ikke er forskel i lyden er det jo ligemeget.
SVP03
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 15:04
Prøv med "ordentlig " lyd....smid en HD film på eller en CD og se om det er det samme.
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Wision Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 15:59
Nu skriver du jo at du har B&W højttalere, og de har generalt ret tunge enheder så de skal have lidt mere energi før de får detaljerne frem. Det gør dem overhovedet ikke til dårligere højttalere, medmindre du af en eller anden grund ikke har mulighed for at spille højt ( f.eks naboer ).
Min hjemmebiograf udgøres primært af Dali Ikon 6, Dali Mentor LCR. Drives af Denon 2809 og Rotel 1075.
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 20:17

tak for alle input... jeg blev bare lidt nervøs da jeg fik sat det til her til morgen og så skruede op sådan omkring -10 hvor der var smæk på... men tilgengæld slog sikkerheds relæet fra (sikkert fordi jeg har trukket begge minus og plus ledninger i et bi wire kabel ind i onkyoen men kun monteret det ene sæt plus og minus i højtalere) min gamle sony var ligeglad med dette men måske måler onkyoen ud på kablet om det er tilsluttet noget?

anyways jeg har nu monteret bi wire kabler korrekt i begge ender og jeg kan godt skrue op nu.... og ja 0 db er mega højt.

jeg har ikke haft det der auto eq på endnu men manuelt indstillet højtalere og sub... men det er nok smartes at bruge Audyssey MultEQ

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu