recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo og blæserstøj
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo og blæserstøj

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
stoffer2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo og blæserstøj
    Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 09:35

Jeg står og skal vælge min fremtidige AV receiver og det bliver enten en Onkyo eller Denon. Jeg var faktisk tæt på at bestille en Onkyo 705 igår, men læste da en test som påpegede at der var meget støj fra dens blæser. Er der nogen der kender til dette? Og har 606 også dette problem eller har den ingen blæser? Valget af 705 i forhold til 606 skyldes den får mere ros for musikafspilning...

Ellers er en Denon 1909 eller 2308 måske sagen, men måske 1909 mangler lidt kræfter til musik og 2308 har ikke hd dekoder indbygget. Så ingen er perfekt

Er der en der har lidt input til mit dilemma?

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 09:39

Oprindeligt skrevet af stoffer2001 stoffer2001 skrev:

Jeg var faktisk tæt på at bestille en Onkyo 705 igår, men læste da en test som påpegede at der var meget støj fra dens blæser. Er der nogen der kender til dette?

Jeg har haft min Onkyo 705 i snart et år og har aldrig hørt blæserstøj. Er du sikker på, den overhovedet har en blæser?



Redigeret af Sandal - 06-Oktober-2008 kl. 09:40
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
ALCFOTO Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 09:44
Heller ingen blæserstøj fra min 805.Er det ikke onkyo hd-dvd afspiller der havde blæserstøj?
Onkyo 805
Dali Concept10/concept2/center/sub
Pioneer PDP LX5090 KALIB.
Pioneer BDP-LX71
LOGITECH HARMONY 1000
Mine Blu-ray film

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 09:46
Jeg mindes ikke at have bemærket nogen blæser i Onkyo, ihvert tilfælde ikke noget jeg har kunne fremprovokere den mindste støj fra, kun en masse vellyd.

Det bedste råd er at få noget rådgivning i forhold til hvilken højtalere den skal spille sammen med. Næste step er at finde en seriøs forhandler der er villig til at låne dig en med hjem så du kan teste den om den så lever op til dine forventninger inden du bruger en masse penge på det
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 10:14

Min 875 har 2 blæsere men tror aldrig at de har kørt. Som de er placeret er de beregnet til at køle forstærker delen og det er tilsyneladende temperaturen i den del som trigger blæseren.

Jo, min Onkyo bliver varm men det er udelukkende i bagerste højre hjørne (øverst) hvor video boardet sidder

Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
stoffer2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 10:52

Her et lille udklip:

Dafür hört man leider häufiger etwas, dass mit der Musik eigentlich nichts zu tun hat: Der auf der Unterseite montierte Lüfter springt gerade im Filmbetrieb bei höherer Lautstärke an. Meist geht sein Geräusch in der Grundlautstärke von Filmen unter. Folgt aber auf eine längere Actionsequenz eine ruhigere Szene, wird der noch einige Zeit weiter laufende Lüfter aufgrund seines etwas unruhigen Lager-Geräuschs doch hörbar. Zudem braucht man gar nicht einmal Mehrkanalsound bei hoher Lautstärke spielen, damit der Lüfter aktiv wird. Denn dieser springt selbst bei ausschließlicher lauterer Center-Wiedergabe häufiger an. 

Hele testen findes her: http://www.areadvd.de/hardware/2007/Onkyo_TX-SR_705_02.shtml

Det kan jo også være en fejl på hans 705?

Den skal spille surround sammen med Bose acustimass 6 III og stereo med Kef IQ3. Så det er hvad den skal kunne

Til top
stoffer2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 11:29

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:



Det bedste råd er at få noget rådgivning i forhold til hvilken højtalere den skal spille sammen med. Næste step er at finde en seriøs forhandler der er villig til at låne dig en med hjem så du kan teste den om den så lever op til dine forventninger inden du bruger en masse penge på det

Kunne det måske være dig? Du kan jo evt. sende mig en pm med priser på 606 og 705.

Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 12:10
Så er det en fejl i Receiveren.

Jeg var en af de første i Danmark, da fik min Onkyo 875, og jeg har aldrig hørt min Receiver. Så der er muligvis en defekt del, i receiveren.


/Zirio
CineZirio
Elac, Veldyne, Onkyo, Panasonic, Custom Cables, Nordost, Supra


Redigeret af zirio - 06-Oktober-2008 kl. 12:13
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 12:15
Så længe at teste komme fra www.areadvd.de, ville jeg tage den med en
stor gram salt, et mget stor et, ville tro at de har teste en pre model.

Har 905 ingen problme med blæse støj.
Til top
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 12:24

Jeg mindes at have læst mig til, at Onkyo kun benytter passiv køling hvilket vil sige at den larmer stort set ik, men bliver meget nemt ekstremt varm (hvilket vel passer fint?)

Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af stoffer2001 stoffer2001 skrev:

Jeg var faktisk tæt på at bestille en Onkyo 705 igår, men læste da en test som påpegede at der var meget støj fra dens blæser. Er der nogen der kender til dette?

Jeg har haft min Onkyo 705 i snart et år og har aldrig hørt blæserstøj. Er du sikker på, den overhovedet har en blæser?



Kigger osse lidt på Denon for tiden, og jeg har fundet dette indlæg mht varme udvikling link
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
stoffer2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 09:44
Det er da godt at der ikke er blæser problemer. Og varmen, tja lidt bliver de vel altid, synes da ikke at der er mange der klager, så helt galt er det el ikke... Er godt nok blevet lidt lun på den onkyo 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu