recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo og DTS MA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo og DTS MA

 Besvar Besvar Side  <1 11121314>
Forfatter
Besked
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 10:25

Og venter, og venter..........

 

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 11:59
Jeg knokler som bare pokker med at få nået de sidste, jeg får lavet et par opgraderinger i ny og næ, som sagt før kan I ikke vendte på et besøg så send den endelig så klarer jeg det med det samme, da jeg har mange installationer for tiden, eller ring lige eller mail endnu engang så finder vi nok en løsning
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 23:09

Så har Christian været forbi for at opdatere min reciever. Han havde også lige en rulle Supra-kabel med, så vi fik monteret mine baghøjtalere, jursteret min receiver samt min skærm.

Super service

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 08:35

Lucky you.

Han har ikke været hos mig, og ikke besvaret mail

Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 18:34

lige et lille input til en ellers snart gammel tråd

Er der nogen, som har været så "letsindige" at købe en onkyo i udlandet, der har forsøgt sig med at opdatere selv?

Findes der iøvrigt eksempler på at folk har fået gjort noget forkert i forbindelse med denne "hjemmeopdatering", således at de måtte bruge deres receiver som bogstøtte, eller er det mere en vandrehistorie/skræmmekampagne?

Har selv en 875, som måske godt kunne fortjene at blive opdateret, så ikke jeg kommer ud for POP, nu hvor jeg endelig har fået tilsluttet det hele.

Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

lige et lille input til en ellers snart gammel tråd

Er der nogen, som har været så "letsindige" at købe en onkyo i udlandet, der har forsøgt sig med at opdatere selv?

Findes der iøvrigt eksempler på at folk har fået gjort noget forkert i forbindelse med denne "hjemmeopdatering", således at de måtte bruge deres receiver som bogstøtte, eller er det mere en vandrehistorie/skræmmekampagne?

Har selv en 875, som måske godt kunne fortjene at blive opdateret, så ikke jeg kommer ud for POP, nu hvor jeg endelig har fået tilsluttet det hele.

Hvor henne ser du om der er kommet ny firmware til din 875 ??

Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 19:53
Det var nu primært den Update der skrives om i denne tråd, som
fjerner dette "pop" ved Master audio
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

lige et lille input til en ellers snart gammel tråd

Er der nogen, som har været så "letsindige" at købe en onkyo i udlandet, der har forsøgt sig med at opdatere selv?

Findes der iøvrigt eksempler på at folk har fået gjort noget forkert i forbindelse med denne "hjemmeopdatering", således at de måtte bruge deres receiver som bogstøtte, eller er det mere en vandrehistorie/skræmmekampagne?

Har selv en 875, som måske godt kunne fortjene at blive opdateret, så ikke jeg kommer ud for POP, nu hvor jeg endelig har fået tilsluttet det hele.



Jeg tror ikke der er så store chancer for at noget går galt under nprmale omstændigheder. Jeg er ret sikker på at der er en checksum på firmwaren og at receiveren ikke flasher hvis den checksum ikke matcher. Hvis du ikke får sendt en firmware over til receiveren som er i orden, så flasher den ikke.

Selfølgelig kan man altid få det til at gå galt hvis man er superuheldig eller ikke er opmærksom. Her vil fejlene nok være at man snubler i ledningen og tager strømmen imens receiveren flasher eller at man flasher med en firmware som ikke er beregnet til receiveren.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 22:15

tænkte nok at der ikke nødvendigvis var den store fare ved at gøre det selv.

så skal jeg blot ha fat i opdateringen, samt den fulde "brugsanvisning"

(har lige skrevet til Onkyo Europe, så må vi se om det ikke kommer fra dem - eller er der nogen der har firmware samt brugsanvisning allerede?)

 

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 22:11
Det kan godt gå galt, jeg opgraderet en Onkyo 875 med både med DTS HD Master updaten uden problemer, samtidig fik den en ny firmware update, og det slog den omkuld, så Onkyo måtte sende en ny receiver, som jeg sendte til kunden, de kunne ikke hjælpe værkstedet efter den opgradering som var fortaget korrekt, så den endte som bogstytte eller dør stopper

Ikke sagt du ikke kan gøre det, men når man fortager sådan noget selv, så er det på egen risiko.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 06:32
Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Det kan godt gå galt, jeg opgraderet en Onkyo 875 med både med DTS HD Master updaten uden problemer, samtidig fik den en ny firmware update, og det slog den omkuld, så Onkyo måtte sende en ny receiver, som jeg sendte til kunden, de kunne ikke hjælpe værkstedet efter den opgradering som var fortaget korrekt, så den endte som bogstytte eller dør stopper

Ikke sagt du ikke kan gøre det, men når man fortager sådan noget selv, så er det på egen risiko.


Jeg har ikke læst om én eneste i den vestlige verden at det er gået galt for, pånær CSN.
Det kan så godt være at de ikke har valgt at skrive det i diverse forums, men det tror jeg nok ikke på.

Er der andre herinde som kan bekræfte at de har hørt en Onkyo uanset model som død ved firmware update under almindelige omstændigheder.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 09:25
Sådan noget får du nok ikke mange forhandlere til at skrive om på et offentligt forum. Det er vel og mærke den firmware update dr giver problemer, den skal overføres via RS232 kabel fra en PC, men nogen receivere kan få den så den kommer op på 1.09, hvis det er en ældre firmware.
DTS HD Master pop er kun via cd afspilleren er mere til at gå til.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 11121314>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu