recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo og DTS MA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo og DTS MA

 Besvar Besvar Side  <1 121314
Forfatter
Besked
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 11:06

i går aftes kl 23.32 fik jeg mail retur fra Onkyo Europe, med opdateringen samt "brugsanvisning"

tror jeg tager chancen og gør det selv. Så må vi blot håbe på at der ikke kommer strømafbrydelse under forløbet...

Når jeg har forsøgt mig, får I tilbagemelding.

Ja der er lidt bøvl ved at handle i udlandet - orker ikke at sende den til UK for at få den opdateret.

Normalt vil jeg også helst handle hos en dk forhandler, men lige netop min 875 var så billig i Uk, at jeg ikke kunne lade være med at handle derovre. Og da jeg ikke har belastet nogen danske forhandlere med en demo eller mange mærkelige spørgsmål, så synes jeg det var ok.

Derimod synes jeg, at hvis man "belaster" danske forhandlere med spørgsmål, tests og lign. så kan man næsten ikke være andet bekendt end at købe hos en dansk forhandler. (altså med mindre man ikke føler man er blevet behandlet ret godt)

 

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Sådan noget får du nok ikke mange forhandlere til at skrive om på et offentligt forum. Det er vel og mærke den firmware update dr giver problemer, den skal overføres via RS232 kabel fra en PC, men nogen receivere kan få den så den kommer op på 1.09, hvis det er en ældre firmware.
DTS HD Master pop er kun via cd afspilleren er mere til at gå til.


Den update som kræver serielkabel er heller ikke frigivet til menig mand - det har hele tiden været den update som Onkyo mailer ud, som vi har diskuteret.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 12:47

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Sådan noget får du nok ikke mange forhandlere til at skrive om på et offentligt forum. Det er vel og mærke den firmware update dr giver problemer, den skal overføres via RS232 kabel fra en PC, men nogen receivere kan få den så den kommer op på 1.09, hvis det er en ældre firmware.
DTS HD Master pop er kun via cd afspilleren er mere til at gå til.


Den update som kræver serielkabel er heller ikke frigivet til menig mand - det har hele tiden været den update som Onkyo mailer ud, som vi har diskuteret.

Jeg tænkte blot at det var en generel firmwareupdate, jeg er blot ude på at fjerne DTS HD Master pop

 

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Sådan noget får du nok ikke mange forhandlere til at skrive om på et offentligt forum. Det er vel og mærke den firmware update dr giver problemer, den skal overføres via RS232 kabel fra en PC, men nogen receivere kan få den så den kommer op på 1.09, hvis det er en ældre firmware.
DTS HD Master pop er kun via cd afspilleren er mere til at gå til.


Den update som kræver serielkabel er heller ikke frigivet til menig mand - det har hele tiden været den update som Onkyo mailer ud, som vi har diskuteret.


Jeg tænkte blot at det var en generel firmwareupdate, jeg er blot ude på at fjerne DTS HD Master pop


Det er den føromtalte opgradering via et optisk kabel og en cd afspiller, du skal bruge.

 

Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 17:18

takker for info Christian

ifølge manualen virker den opgradering også meget let at gå til...

sjovt man overfører data som en lydfil - man føler sig jo hensat til commodore 64 igen, hvor man kunne høre hvordan data lød på kassettebåndet

 

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 18:10
Ja der er bestemt nogen der kunne lære at få det pokkers netværks stik monteret bag i udstyret, så den bare kunne opgraderes over nettet, det havde da været nemmest for alle.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 121314
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu