recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo / PS3 problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo / PS3 problem

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Watergate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo / PS3 problem
    Sendt: 12-Juli-2009 kl. 00:15

Hej,

Jeg har en onkyo 605, som jeg er rigtig glad for. Har dog et problem stort set næsten altid når jeg bruger min forstærker sammen med PS3 enten når jeg ser en fed blu-ray film eller når min søn spiller.

Problemet går ud på, at forstærkeren klikker og så forsvinder billede og lyd nogle få sekunder. Det kan ske en enkel gang, nogle få gange eller mange gange mens enten filmen eller spillet kører. Hvis jeg f.eks skifter til radio lige bagefter på forstærkeren klikker den ikke fra eller til. Det har jeg forsøgt for at finde ud af om forstærkeren ville gøre det hele tiden uanset spor mht. radio, hdmi osv. Det er ret frustrerende. Er der andre der kender til dette. Håber på en løsning ;)

Mvh

Watergate

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 01:00
Hver gang at man skifter kilde eller at der bliver skifte opløsninghed så klikke Onkyo 605 og bilde forsvinder i nogle få sekunder.

Klikker er et Onkyo 605 problme, og kan ikke gørre noget ved.

At bilde forsvinder i nogle få sekunder er HDMI standart´s problme og komme fordig at HDMI skal godkende kilde hver gang.

Klikker er væk på de nye Onkyo modeler, men at bilde forsvinder i nogle få sekunder, bilver vel først løst ved den næste HDMI standart.
Til top
Watergate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 07:53

Hej Startrek,

Problemet er, at jeg ikke skifter opløsning f.eks hvis jeg ser blu-ray i 1080P sker det også undervejs i filmen? Jeg synes det er meget mystisk.

 

Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 08:43
Har du fået opdateret firmware i 605'eren?
/Christian



'I stick my neck out for nobody'
Til top
Watergate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 09:36

Hej beauville,

Nej det har jeg ikke prøver lige og se på det. TAK for input. Vender lige tilbage ;o)

Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 10:28
Hej WG

Det lyder underligt, hvis din forstærker begynder at skifte / ændre billed midt i en film. Det lyder som en direkte fejl i forstærkeren, evt en form for en løs forbindelse, så jeg tror ikke du får særlig meget ud af at update til den nyeste FW - Dette er dog et forsøg værd.
Jeg ville tage den til forhandleren, forklare ham problemet, også tage den derfra. Du har ½ års garanti, så det bare med at bruge det.
Kan du huske, hvornår den startede med at gøre det, eller kom det bare pludselig?

/Zirio
Til top
Watergate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 10:28

Jeg kan åbenbart ikke få lov til at hente firmware idet mit serienummer ikke matcher det serienummer der kræves for at kunne opdatere firmwaren

The serial number you have entered is not valid. Please enter only numbers and make sure that you enter all 10 digits of the serial number on the back of your receiver.

17Y3021481P

Så jeg er lige vidt ;)

Til top
Watergate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 10:36

Hej,

Det er en jeg købte gennem dba.dk, da jeg gerne ville prøve hjemmebiograf af inden køb af helt ny forstærker. Den har faktisk gjort det lige siden, men det er langt hyppigere nu end tidligere.

Forstærkeren skifter ikke billede ,men klikker ligesom forstærkere i gamle dage slog fra, når de var for hårdt pressede. Det virker som om den slå fra og tænder igen og det kun, når det HDMI signal der bruges.

VH Watergate

 

Til top
method Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2009
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Watergate Watergate skrev:

Hej,

Jeg har en onkyo 605, som jeg er rigtig glad for. Har dog et problem stort set næsten altid når jeg bruger min forstærker sammen med PS3 enten når jeg ser en fed blu-ray film eller når min søn spiller.

Problemet går ud på, at forstærkeren klikker og så forsvinder billede og lyd nogle få sekunder. Det kan ske en enkel gang, nogle få gange eller mange gange mens enten filmen eller spillet kører. Hvis jeg f.eks skifter til radio lige bagefter på forstærkeren klikker den ikke fra eller til. Det har jeg forsøgt for at finde ud af om forstærkeren ville gøre det hele tiden uanset spor mht. radio, hdmi osv. Det er ret frustrerende. Er der andre der kender til dette. Håber på en løsning ;)

Mvh

Watergate



Sker det kun når du ser  fede blu ray film, eller også når du ser dårlige blu ray film?

Ej okay...

Jeg havde en kammi der havde samme problem, i hvert fald lignende, og han fik en helt ny, da det var en defekt i selve receiveren. den nye han fik er der intet i vejen med.
TV: Panasonic TX-P42X10
Receiver: Onkyo TX-SR607
Surround: XTZ 80 5.1
BluRay: Playstation 3
Til top
Watergate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 22:46

Hej ctacta,

Jeg fulgte din anvisning og havde held med at opdatere den. Nu skal jeg bare have den til at skrive Multichannel igen i displayet. Jeg har sat den op med anvisningen:

Press Setup
Select Input/Output Assign -> HDMI Input
Go to the line for the source that you want the PS3 to appear on and set it to the HDMI socket that you plugged the PS3's HDMI cable into (IN1 or IN2).
Press return
Select Digital Input
Check that the input you assigned your HDMI to (above) states 'HDMI'
Press setup

 

Den skriver ikke Multichannel som før med stor font i displayet på receiveren, kun med småt og kanalvælgeren her dvd, med stor font, da min PS3 er sat til at bruge dvd som kanal.

Jeg prøver igen i morgen og gennemgå det hele.

VH

Til top
Watergate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 21:27

Hej,

Nu har jeg prøvet at gennemgå det hele og det har desværre ikke hjulpet mht. de periodiske afbrydelser (klikker) ved afspilning af blu-ray eller blu-ray spil.

Displayet viser stadig, men der afspilles fra PS3 kanalvælger ( DVD ), som jeg har sat den til og PCM multichannel hdmi med småt. Før jeg opdaterede stod der kun multichannel og intet andet altså det der skulle være rigtigt for at få HD lyd fra PS3

Dog har jeg lagt mærke til en forskel.

Ved siden af Standby/On knappen er der lys der indikere standby eller ready. Før stod min forstærker på ready selvom jeg slukkede den og nu når jeg slukker den står den på standby. Lidt underligt.

Håber I har flere kort på hånden ;)

TAK

 

 

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 22:50
Den står på Ready når den under HDMI indstillinger er sat til HDMI-kontrol = større standby strømforbrug.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu