recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo - surround > hvid støj!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo - surround > hvid støj!?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo - surround > hvid støj!?
    Sendt: 25-Marts-2016 kl. 14:07
Noget er kikset med lyden fra min surround-receiver - en Onkyo TX-NR626.

Jeg ser film enten fra en blu-ray afspiller eller en Boxee Box via surround-receiveren og pludselig er surround-lyd forsvundet og erstattes med "hvid støj" fra fjernsynet...

Fra hhv. blu-ray afspiller og Boxee Box går der HDMI-kabler til Onkyo'en og derfra går der et HDMI-kabel videre til fjernsynet.

Jeg har enten set video fra Boxee Box/blu-ray med eller uden surround-receiveren til at håndtere lyden. Enten var den i standby og forwardede signalet til fjernsynet eller også var den tændt og håndterede så lyden (surround) og fjernsynet blev mutet.

Uanset om receiveren er tændt eller ej ender lyden hos fjernsynet som "hvid støj" i dets højttalere - på en eller anden måde er surround-receiveren stoppet med at forstå surround-signalet - hvad enten det kommer fra Boxee Box eller fra Yamaha blu-ray afspiller.

Jeg har ikke umiddelbart rodet med noget som helst med anlægget og frygter lidt at receiveren kan være delvist brændt sammen eller noget i den retning... - men har også lidt svært ved at fejlsøge på det...

Nogle forslag eller ideer til hvad jeg skal gøre for at få den surround-lyd igen? (Jeg kan godt sende et alm. "analog-højre-venstre" signal fra Boxee Box til fjernsyn og få det spillet normalt, men Boxee Box kan eks. ikke decode DTS til stereo og det ville jo også være fint at få surround-lyden igen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2016 kl. 16:19
Tjah, en Onkyo der får problemer med lyden via HDMI, lyder som noget vi hat hørt før.

Find ud af om den er dækket af Onkyos udvidede garanti, ellers er det bare synd.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2016 kl. 17:26
Hmm... - det lyder ikke lovende - den er "sjovt" nok fra februar, 2014 og når jeg taster serienummeret på denne side får jeg meldingen "This Serial/Unit does not need this update."
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2016 kl. 17:41
Ving af at du har hdmi problemer.

Hvad siger den så?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2016 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Hmm... - det lyder ikke lovende - den er "sjovt" nok fra februar, 2014 og når jeg taster serienummeret på denne side får jeg meldingen "This Serial/Unit does not need this update."


1. Skynd dig at kontakte din forhandler, og fortæl at fejlen har været der et par uger, men at du troede at det skyldtes TV'et eller andet.
Du vil formentlig - med en serviceminded forhandler - kunne få den under garanti.

2. Hvad angav du som fejl, på ONKYO's supportside? Prøv evt. at krydse af i mere end ét felt - f.eks. periodisk fejl med lyd, periodisk fejl med netværk eller lign.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu