recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-NR3009 vs TX-NR5008
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo TX-NR3009 vs TX-NR5008

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Fx en TX-NR3009, der er blevet repareret for HDMI board fejl i okt 2014.

Mvh Michael

Indregn (fratræk) stadig prisen for en HDMI-board reparation, da det sagtens kan komme igen...

M.v.h.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Mvh Michael

Indregn (fratræk) stadig prisen for en HDMI-board reparation, da det sagtens kan komme igen...

M.v.h.

Ja, den er så cirka 3800kr, men fratræk fra hvad?

En udført reparation er der 2 års reklamationsret på, så sker fejlen igen indenfor 2 år, så skal de vel reparere igen.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 19:05
Jeg er overbevist om, at det er samme board, som i en PR-SC5509. Her koster boardet alene kr. 1.600.-

Problemet er, når du når ud over de to år, så er du ringe stillet! Selom ONKYO har udviddet garantien til - mener jeg - 2017, så er ONKYO også begyndt at afvise reparationer af billedfejl, således at man kun accepterer lyd- og netværksfejl.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 29 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 20:44

Rolig nu.
Jeg studsede også over at man skynder sig at sælge noget man forventer snart går i stykker.
Men som det er påpeget, så kan man jo sagtens sælge noget "som defekt" eller i hvert fald påpege at der kan opstå problemer, og sætte prisen efter det.

Men kan I ikke lige klare dette issue over private beskeder, hvis der skal diskuteres mere i den retning.
Jeg er meget mere interesseret i en vurdering af, hvad disse receivere burde koste brugt, når vi ved, at der er denne risiko for fejl.
Nu har vi en i tråden der selv har solgt.
Kom gerne med vurderinger.

Mvh Michael
Jeg kan sige at min 906 blev solgt med defekt board for 1500,- den var 25 måneder,og køber var ligeglad da han ikke skulle bruge hdmi. Min 3009 var på salgstidpunkt 18 måneder,så stadig med rest reklamationsret, også denne blev solgt VELVIDENDE af køber at den ene HDMI out var begyndt at drille, køber igen var ligeglad, denne solgte jeg for 2500,-.. 

Og Strecker, du er bare for dum og høre på. Insinuationer og fantasi er sagen uvedkommende

Redigeret af Tsunamijhoe - 10-Januar-2016 kl. 20:52
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 21:02
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Tsunamijhoe Tsunamijhoe skrev:

Jeg kan sige at min 906 blev solgt med defekt board for 1500,- den var 25 måneder,og køber var ligeglad da han ikke skulle bruge hdmi. Min 3009 var på salgstidpunkt 18 måneder,så stadig med rest reklamationsret, også denne blev solgt VELVIDENDE af køber at den ene HDMI out var begyndt at drille, køber igen var ligeglad, denne solgte jeg for 2500,-.. 

Ok, så er 4000kr nok til den høje side, selvom der er udskiftet HDMI board.

Vil stadig gerne have links til beskrivelsen af problemerne (helst dansk, men engelsk kan også bruges).
Der må da næsten være skrevet om det her på Recordere?
Men det er måske mest "hist og her" i diverse tråde?

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 21:19

Ok, så er 4000kr nok til den høje side, selvom der er udskiftet HDMI board.

Vil stadig gerne have links til beskrivelsen af problemerne (helst dansk, men engelsk kan også bruges).
Der må da næsten være skrevet om det her på Recordere?
Men det er måske mest "hist og her" i diverse tråde?

Mvh Michael
Der er tonsvis af tråde på avsforum om problemet,de er på engelsk dog.. På dansk må du prøve og bruge google eller search her på forummet.
Og ja, 4000 vil jeg mene er for højt,men du kan altid se om der er nogen der bider på,og så gradvis sænke prisen indtil den ryger
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 21:25
Jeg har haft et utal af Onkyo-receivere. Kun den sidste som var en 3010 brændte HDMI-boardet af. Den solgte jeg for 5500,.

Må hellere oplyse af jeg informerede køber om, at den havde fået skiftet HDMI-board.

Men det er et stort problem og det er én af grundene til at jeg er gået over til Yamaha.

Når det så er sagt, så har Onkyo jo udvidet garantien mht HDMI-boardsene, så hvis det brænder af på en 3009, så er det jo bare at få det skiftet gratis.

Jeg husker at det blev gjort meget hurtigt og problemløst, da det skete for mig.

Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 21:25
Vil mene at en Onkyo TX-NR3009 skal kunne indbringe ca 3k.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Jeg har haft et utal af Onkyo-receivere. Kun den sidste som var en 3010 brændte HDMI-boardet af. Den solgte jeg for 5500,.

Må hellere oplyse af jeg informerede køber om, at den havde fået skiftet HDMI-board.

Men det er et stort problem og det er én af grundene til at jeg er gået over til Yamaha.

Når det så er sagt, så har Onkyo jo udvidet garantien mht HDMI-boardsene, så hvis det brænder af på en 3009, så er det jo bare at få det skiftet gratis.

Jeg husker at det blev gjort meget hurtigt og problemløst, da det skete for mig.

Mener desværre ikke at 3009 indgår i onkyos warranty extension,ihvertfald chekkede jeg min egen på serienummeret og den var IKKE på listen,selvom den var begyndt med problemet,men det er jo immervæk snart 2 år siden,så kan være de er med nu.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 21:32

Der er tonsvis af tråde på avsforum om problemet,de er på engelsk dog.. På dansk må du prøve og bruge google eller search her på forummet.
Og ja, 4000 vil jeg mene er for højt,men du kan altid se om der er nogen der bider på,og så gradvis sænke prisen indtil den ryger

Nu er det jo mig der står på købersiden.

Men som jeg læser dit indlæg bør jeg ikke bide på til 4000kr. ;-)

Mvh Michael
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 22:02

Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Mener desværre ikke at 3009 indgår i onkyos warranty extension,ihvertfald chekkede jeg min egen på serienummeret og den var IKKE på listen,selvom den var begyndt med problemet,men det er jo immervæk snart 2 år siden,så kan være de er med nu.

Den var sikkert dækket - blot ikke, som nævnt, med billedproblemer, men kun med lydudfald og netværksproblemer. Det kan man dog omgå, ved at krydse af BÅDE ved periodiske lydudfald, og HDMI billed problemer.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu