|
Onkyo TX-NR3009 vs TX-NR5008 |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Indregn (fratræk) stadig prisen for en HDMI-board reparation, da det sagtens kan komme igen... M.v.h. |
||
![]() |
||
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
|
Ja, den er så cirka 3800kr, men fratræk fra hvad? En udført reparation er der 2 års reklamationsret på, så sker fejlen igen indenfor 2 år, så skal de vel reparere igen. Mvh Michael |
||
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Jeg er overbevist om, at det er samme board, som i en PR-SC5509. Her koster boardet alene kr. 1.600.-
Problemet er, når du når ud over de to år, så er du ringe stillet! Selom ONKYO har udviddet garantien til - mener jeg - 2017, så er ONKYO også begyndt at afvise reparationer af billedfejl, således at man kun accepterer lyd- og netværksfejl. M.v.h. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
|
Jeg kan sige at min 906 blev solgt med defekt board for 1500,- den var 25 måneder,og køber var ligeglad da han ikke skulle bruge hdmi. Min 3009 var på salgstidpunkt 18 måneder,så stadig med rest reklamationsret, også denne blev solgt VELVIDENDE af køber at den ene HDMI out var begyndt at drille, køber igen var ligeglad, denne solgte jeg for 2500,-.. Og Strecker, du er bare for dum og høre på. Insinuationer og fantasi er sagen uvedkommende
Redigeret af Tsunamijhoe - 10-Januar-2016 kl. 20:52 |
||
![]() |
||
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
|
Ok, så er 4000kr nok til den høje side, selvom der er udskiftet HDMI board. Vil stadig gerne have links til beskrivelsen af problemerne (helst dansk, men engelsk kan også bruges). Der må da næsten være skrevet om det her på Recordere? Men det er måske mest "hist og her" i diverse tråde? Mvh Michael |
||
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
|
Der er tonsvis af tråde på avsforum om problemet,de er på engelsk dog.. På dansk må du prøve og bruge google eller search her på forummet. Og ja, 4000 vil jeg mene er for højt,men du kan altid se om der er nogen der bider på,og så gradvis sænke prisen indtil den ryger
|
||
![]() |
||
Sejrsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
|
Jeg har haft et utal af Onkyo-receivere. Kun den sidste som var en 3010 brændte HDMI-boardet af. Den solgte jeg for 5500,.
Må hellere oplyse af jeg informerede køber om, at den havde fået skiftet HDMI-board. Men det er et stort problem og det er én af grundene til at jeg er gået over til Yamaha. Når det så er sagt, så har Onkyo jo udvidet garantien mht HDMI-boardsene, så hvis det brænder af på en 3009, så er det jo bare at få det skiftet gratis. Jeg husker at det blev gjort meget hurtigt og problemløst, da det skete for mig. |
||
![]() |
||
Sejrsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
|
Vil mene at en Onkyo TX-NR3009 skal kunne indbringe ca 3k.
|
||
![]() |
||
|
Mener desværre ikke at 3009 indgår i onkyos warranty extension,ihvertfald chekkede jeg min egen på serienummeret og den var IKKE på listen,selvom den var begyndt med problemet,men det er jo immervæk snart 2 år siden,så kan være de er med nu.
|
||
![]() |
||
|
Nu er det jo mig der står på købersiden. Men som jeg læser dit indlæg bør jeg ikke bide på til 4000kr. ;-) Mvh Michael |
||
|
||
![]() |
||
|
Den var sikkert dækket - blot ikke, som nævnt, med billedproblemer, men kun med lydudfald og netværksproblemer. Det kan man dog omgå, ved at krydse af BÅDE ved periodiske lydudfald, og HDMI billed problemer. M.v.h.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |