|
Onkyo TX-NR609 problemer |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der var hvert fald en Update til 616. Havde ellers søgt tidligere, uden den fandt noget. Så lækkert nok.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Lige inden vi kører alt for meget i ring her.
Mine problemer med receiveren løses ikke ved at opdatere firmwaren, af den simple grund, at jeg slet ikke kan komme ind i den menu mere. Den er "grå" og ikke tilgængelig, ligesom Network og andre menu punkter er. Og DET lader til gengæld til at være et globalt problem med rigtig mange TX-NR modeller. Onkyo bliver i øjeblikket overstrømmet med meldinger om præcis det samme. Der er tilsyneladende ikke nogen der kan fixe det på nuværende tidspunkt, og som læses i linket, så henviser Onkyo til deres support, og at receiveren skal sendes til et authoriseret Onkyo værksted. Nogle nævner virus/fejlbehæftet firmware. Jeg kunne godt mistænke begge dele. Det er lidt for oplagt, at receiveren lukker af for firmware opdatering, så evt. fejl ikke kan løses. Det burde aldrig kunne ske. Det er muligt der måske kommer en simpel løsning, men jeg må erkende, at det her problem er så alvorligt, så jeg mest er indstillet på at smide lortet ud, uanset om der er garanti på. Jeg kan simpelthen ikke acceptere en fejl der "låser" sig selv på den måde. Det er ihvertfald slut med Onkyo for mit vedkommende.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Arrrgh...
Bedst som man sidder og lige har skrevet til Onkyo, så lyder der et click fra receiveren.. Den går i standby. Tænder den på ny.. Og nu er der pludselig højtalere, og adgang til alle menuer.. Faktisk er der ingen problemer, lige nu.. Præcis som problemet er opstået, er det åbenbart forsvundet, (igen). Nu kan jeg da i mindste opdatere firmwaren. Det er dog stadigvæk i uholdbar situation. Er jo nok kun et spørgsmål om, hvornår den er gal igen. |
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Det ER dit HDMI board der er på vej til at sige farvel! Alle de symptomer du nævner, havde min 808'er også i ugerne op til at "den" (HDMI boardet) helt sagde farvel. Sporadiske udfald på HDMI, hvor genstart hjalp. Ind i mellem virkede tingene fint. Symptomer når det ikke virkede: Ingen adgang til hverken netværk, USB eller firmware menuer, og kalibrering kunne ikke tilgåes, og den blev ikke aktiveret ved tilslutning af målemikrofon. Passthrough af HDMI til billede virkede. Hvis du ligger mærke til det, giver din receiver så "det andet klik" når du starter den op og har problemer? (det er lidt svært at vide når den virker nu!) |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
Lars - Du har sandsynligvis ret. Du har ihvertfald ret i samtlige symptomer.
Og præcis som forventet, så var den gal igen her til morgen. Jeg fik samtidig tjekket datoen den er købt. Receiveren har lige rundet 2 år og 5 mdr. Så endnu et produkt lige til skraldespanden, (meget apropos debatten i medierne om stigende problem med elektronik affald). |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19842 |
Tag kontakt til Onkyo.....
Klaus |
|
![]() |
|
Gjorde jeg i lørdags Klaus. Jeg regner dog ikke med svar foreløbig, (de er vist ved at blive kvalt i disse henvendelser for tiden).
Og da jeg ikke er speciel tålmodig, plus at det er lidt svært at undvære en receiver, når alt, (setop boks, mediacenter, ps3, pc osv.) går den vej igennem, og man ikke kan tåle lyden fra et fladskærms tv, så har jeg bestilt en ny receiver for få minutter siden, som jeg forhåbentlig får med hjem senere i dag. Skulle Onkyo mod forventning gøre noget ved den anden, så ryger den til salg til billige penge så snart den er fixet. Det er da muligt at de udvider serienumrene til at omhandle flere sendinger, jf. det link med tilbagekaldelse der blev postet tidligere. Pt. er min dog ikke i blandt. Men jeg har ikke den store tiltro til at de ændre noget, må jeg erkende. Der er i de sidste 3-4 måneder uhyggelig mange af disse sager. Jeg synes også jeg læste den anden dag, at flere forhandlere havde droppet Onkyo (eller specifikke modeller), simpelthen fordi der er for mange problemer med dem. Jeg behøver ikke flere vink med en vognstang. Og lige nu er jeg bare helt generelt godt og grundig træt af Onkyo ![]() |
|
![]() |
|
pjonassen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 154 |
Jeg har samme problem med min 809.
Jeg tror at det var Otto der nævnte at Onkyo havde en fejlrate på omkring 40% inden de droppede dem. Nu vil jeg ikke lægge Otto ord i munden, så de 40% står for egen regning. Jeg har været glad for min forstærker den tid den varede, men når man nu kan se et mønster i fejlen og at Onkyo ikke lader til at ændre på praksis - så tror jeg bare at jeg vælger en anden producent når jeg skal ud og købe næste gang. |
|
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055 Marantz 7007 Focal Sib XL |
|
![]() |
|
Jeg kan ikke påstå jeg har været glad for Onkyo, siden jeg skiftede fra min Yamaha receiver. Men den her fejl gjorde udslaget. Og den nye er ikke en Onkyo.
Nu vil jeg hente den nye, køre hjem og sætte den til, inden jeg får alt for store problemer med resten af familien. Og så skal jeg i gang med at omkode harmoney touch remoten endnu engang. Det er næsten det værste ved at skifte komponenter ![]() |
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Jeg har lige skiftet en AV Reciever og kører også med en Harmony Touch og det tog mig under 10 minutter at omkode Harmonyen.
Først tilføjede jeg den nye reciever dernæst gik jeg til aktiviteter og markerede den aktivitet jeg ville ændre til den nye reciever og trykkede på skift indstillinger. Så gennemgår man indstillingerne forfra og vælger den nye reciever i stedet for den gamle og skifter indgangene til den nye reciever og vupti man er færdig. Jeg skulle ændre fire aktiviteter det tog ikke 10 minutter før jeg var færdig
![]() |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hmhn, da jeg skulle tilføje min nye STB + aktiviteter, røg >SE TV< og >SE TV/AVrec< aktiviteterne ned i bunden på åbningsskærmen på min Touch.
Nogen der ved hvordan jeg får dem øverst igen? Det lader ikke til man kan få gratis support fra Logitech længere.. Redigeret af Kampus - 17-December-2013 kl. 12:01 |
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Mener da bare du skal holde ikonet trykket ned mens du trækker det op til den position du ønsker
|
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |