recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-NR609 problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo TX-NR609 problemer

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 12:06
Skylder jer en opdatering i sagen.

Onkyo har svaret tilbage. De vil gerne have alle oplysninger (igen) med kopi af kvittering, serienummer, kontakt oplysninger og beskrivelse af problemet (igen). Så vil de se hvad de kan gøre for mig/min receiver.

Pt. har jeg dog ikke lige tid til at følge det yderligere op. En ny receiver er købt og installeret. Men Onkyo får muligheden, lige så snart jeg får tiden til det. 

Jeg har dog ikke de store forventninger til noget som helst, for jeg tror de kommer til at indse, at de så skal til at tilbagekalde langt flere end de oprindeligt har gjort. Det er jo præcis samme fejl, som dem de har tilbagekaldt. Og da jeg langt fra er den eneste i verden med dette problem. Og kan se at andre siden engang i Juni har meldt om lign. problemer, så burde det jo ikke komme som en overraskelse for dem.
Tilbage står så garanti perioden (Onkyo´s) - Den er næppe mere end 2 år.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hmhn, da jeg skulle tilføje min nye STB + aktiviteter, røg >SE TV< og >SE TV/AVrec< aktiviteterne ned i bunden på åbningsskærmen på min Touch.

Nogen der ved hvordan jeg får dem øverst igen? Det lader ikke til man kan få gratis support fra Logitech længere..

Mener da bare du skal holde ikonet trykket ned mens du trækker det op til den position du ønsker

Det fungere ikke på min Logitec Touch.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Hmhn, da jeg skulle tilføje min nye STB + aktiviteter, røg >SE TV< og >SE TV/AVrec< aktiviteterne ned i bunden på åbningsskærmen på min Touch.

Nogen der ved hvordan jeg får dem øverst igen? Det lader ikke til man kan få gratis support fra Logitech længere..

Mener da bare du skal holde ikonet trykket ned mens du trækker det op til den position du ønsker

Efter SW opdatering er det blevet bjælker under hinanden. Derfor ekstra træls at TV ligger nederst og skal scrolles frem hver gang. Og det er ikke muligt bare at flytte med bjælkerne.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 12:55
Nu det kun en Logitech Harmony one + jeg har, men i Harmony softwaren på computeren der er det meget simpelt at flytte ikonerne til aktiviteter. På "forsiden" med de forskkellige aktiviteter er der en stor knap som hedder "arranger aktiviteterne i en anden rækkefølge".
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Nu det kun en Logitech Harmony one + jeg har, men i Harmony softwaren på computeren der er det meget simpelt at flytte ikonerne til aktiviteter. På "forsiden" med de forskkellige aktiviteter er der en stor knap som hedder "arranger aktiviteterne i en anden rækkefølge".

Jeg har ikke et program på PC'en længere, da Touch opdateres online via myharmony.com. Prøver lige om jeg derinde kan omrokere bjælkerne.

Edit.: De er ved at lave eftersyn på siden, så det må vente.

Mere edit.: Ved at trykke på de tre små hvide bjælker i bunden, kommer der en hjælpe menu frem. Og med Edit er det muligt at trykke på en vilkårlig bjælke og flytte den op. Så problem solved - thanks!

Redigeret af Kampus - 19-December-2013 kl. 13:12
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 13:24

Mere edit.: Ved at trykke på de tre små hvide bjælker i bunden, kommer der en hjælpe menu frem. Og med Edit er det muligt at trykke på en vilkårlig bjælke og flytte den op. Så problem solved - thanks!

Hmm, det sad jeg og rodede med i går, og synes ikke lige jeg havde et punkt der hed edit. Forsøger igen i aften.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hmm, det sad jeg og rodede med i går, og synes ikke lige jeg havde et punkt der hed edit. Forsøger igen i aften.

Det er femte punkt i menu'en
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 08:56

Jeg har dog ikke de store forventninger til noget som helst, for jeg tror de kommer til at indse, at de så skal til at tilbagekalde langt flere end de oprindeligt har gjort. Det er jo præcis samme fejl, som dem de har tilbagekaldt. Og da jeg langt fra er den eneste i verden med dette problem. Og kan se at andre siden engang i Juni har meldt om lign. problemer, så burde det jo ikke komme som en overraskelse for dem.

Uden at du må hænge mig op på det, så mener jeg ikke at der har været en tilbagekaldelse mht. HDMI boards, de er blevet håndteret fra sag til sag. Den tilbagekaldelse der er nævnt tidligere skyldes ikke (officielt i hvert fald) HDMI boardet. Tilbagekaldelser sker kun hvis der er lokaliseret en begrænset serie med en specifik fejl i forhold til de øvrige. Hvis det "bare" er et dårligt design helt generelt, som giver udslag i et mere eller mindre tilfældigt mønster af fejl, så vil man ikke (sjældent i hvert fald) lave en tilbagekaldelse, men håndtere sagerne som de kommer. Jeg har imidlertid hørt om flere der har fået skiftet HDMI boards efter garantiens udløb, men det har været håndteret direkte med Onkyo og ikke igennem os, så det er kun noget jeg ved fra word-of-mouth. Så det er ingen garanti for at alle der henvender sig får den service. Der kan være specifikke forskelle fra sag til sag der afgør den beslutning.

At et HDMI board bliver skiftet, er jo heller ikke nogen garanti for at de overhovedet har en decideret løsning på problemet. Hvis det er et mere eller mindre tilfældigt antal boards der dør inden for en given periode, så skifter de den og håber på at den næste ikke fejler. Og så hjælper en tilbagekaldelse ikke noget, for hvis de teoretisk skiftede alle boards til nogle andre med samme fejlrate, så ville de jo bare flytte rundt på problemet til ingen verdens nytte.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 09:37

Min 808'er var også forbi den 2 årige reklamationsret, jeg mener med et par måneder. Alligevel, forbeholdt en stor bunke indlæg på det amerikanske forum, og flere indlæg på det europæiske, om samme fejl - og det faktum at man i USA reparerede pr. kulance, fik overbevist Onkyo om at min forstærker også skulle repareres pr. kulance.

De kalder det en goodwill repair.

I starten ville Onkyo dog ikke æde hele omkostningen, men de endte med at gøre det.

Forstærkeren skal sendes til ServiceGruppen, og jeg tror jeg fik min forstærker tilbage efter en uge.

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 11:10

Fandt det - Og det hedder Rediger Wink
Tak for hjælpen.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 11:13

Fandt det - Og det hedder Rediger Wink
Tak for hjælpen.

Så må du ha dansk sprog på din, hvordan får man så det? Og velbekom.
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 20:47
hej købte for et par mdr siden en Onkyo TX-NR626

oplever enkelte gange at mens vi sidder og ser noget på enten tv'et eller projektor, så gir forstærkeren et klik og så forsvinder billedet og der går 30-45 sek hvor man kan se i forstærkerens display noget blinker og lidt efter kommer billedet så igen.. 

det er dog ikke særlig tit det sker og oftes når det er på projektor, så tænkte lidt det måske var fordi mit 5 meter HDMI kabel fra Mac til Forstærker og det 10 meter HDMI fra projektor til forstærker måske var fordi de er i den billige ende...

lyden kører dog fint igennem selvom billedet forsvinder kort (BLÅ SKÆRM)

havde godt hørt om HDMI problemer på ældre Onkyo og kunne ikke rigtig google mig frem til problemer med 626 da jeg købte den...

mit problem er det noget i den stil i oplever....
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu