|
Onkyo TX-NR609 problemer |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Helt konkret, så tror jeg ikke det her problem er specifikt for HDMI boardet. Det er som om det er en mere grundlæggende del i receiveren, som det kniber med. Om det så omvendt har forbindelse til/fra HDMI boardet, det ved jeg ikke. Men helt konkret, så bør receiveren kunne udsende lyd, uanset om man bruger HDMI eller ej. Og det kan den ikke, mere. At I (detailbranchen) ikke har behandlet sager efter reklamationsrettes udløb, det er jo i sagens natur ganske naturligt.
![]() |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
Okay, det er nu meget rart at vide. Men jeg må erkende, at jo mere jeg bore i det her, desto værre ser det ud på verdens plan, (og jeg har kun søgt på den model jeg har).
|
|||
![]() |
|||
||
Øhh aner det faktisk ikke, eller så kan jeg ikke huske det.. Det må have været under opsætningen et sted da jeg satte den op første gang.
|
|||
![]() |
|||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
||
Problemet er at HDMI-boardet ikke "initialiserer" korrekt, og dermed kommer forstærkeren aldrig til at tænde de sidste relæer. Det er i hvert tilfælde sådan jeg oplevede problemet. Der manglede lige det sidste"KLIK", fra det sidste relæ...
|
|||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|||
![]() |
|||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
||
Linket der fik Onkyo overbevist i min sag : http://forums.onkyousa.com/viewtopic.php?f=2&t=1289
Som du kan læse, passer alle din symptomer - til trods for at det er en anden model.
|
|||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|||
![]() |
|||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
||
Dansk sprog på harmony får man automatisk hvis man har en dansk windows
|
|||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|||
![]() |
|||
||
Helt korrekt Lars - Og derfor jeg konkludere, at det her problem er virkelig ekstremt. Det er stort for 808éren. Det er mindst lige så stort for 609éren, og sandsynligvis alle de andre modeller, der benytter samme HDMI board. (der må være en forbindelse imellem). Jeg har læst om samme problemer for 626éren, og den er endda forholdsvis ny.
En sidekommentar til Otto´s indlæg. Det er lidt foruroligende, at så mange modeller med sandsynligvis samme problem og samme defekte komponent, at Onkyo ikke netop laver en global tilbagekaldelse på dem. Onkyo burde vide, hvilke HDMI boards der sidder i de forskellige serier, og derfor kan de meget nemt klare sådan en sag, som den der tidligere var linket, (Jeg tror nu stadig det er det samme sag, for det kommer stort set samtidig med at folk rundt om i verden får disse problemer. Onkyo kalder det bare for en "konstruktionsfejl"). Jeg har kontaktet Onkyo og oplyst dem receiverens serienummer. Deraf burde de vide, hvilke komponenter der er i den. Lige så åndsvagt er det så nu, at de vil trække mig/det igennem den lange mølle med fremsendelse af kvittering, en "brief" beskrivelse af problemet, kontakt oplysninger. Alt sammen detaljer og oplysninger, de sandsynligvis har fået før, (bortset fra mine kontakt oplysninger). Jeg har udover tidsmæssige problemer, ikke de store problemer med disse ting. Men det er unødigt for alle. |
|||
![]() |
|||
||
Når jeg tænker over det, så har min 609ér faktisk gjort det nogle få gange inden for de sidste par måneder. Kan dog ikke mindes klikket, da det har været sket mens knægten eller tøsen har brugt den.. Men billede eller lyd har været forsvundet et par gange, for så at komme retur lidt efter. Jeg har dog slukket/tændt den, og så har det virket, og derfor jeg ikke gik så synderlig meget op i det, indtil for 3-4 ugers tid siden, så gjorde den det flere gange i samme uge, mens Yousee boksen var i brug. Jeg skiftede HDMI kablet, og troede det var det, fordi det umiddelbart ikke kom igen lige efter. Men nej! Så jeg kan ikke afvise, at det ikke er sådan det hele er startet. Holde nærmere øje med receiveren, hvis den begynder at te´ sig unormal mht. billede og lyd. Ud af resten af nettet, er det ikke ligefrem positiv udsigt du har i vente. |
|||
![]() |
|||
linnemann83 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 17 |
||
Hey.
Kan så tilskrive mig banden af TX-NR609 brugere der efter 2 år og 5 mdr begyndte at få "Klikken" i lyden og efter 5 dage er der ingen lyd, ingen net og ingen USB funktion. Jeg stak ud og købte en Denon AVR X2000 og den lyder helt fint. Skal nok ikke have Onkyo igen lige med det samme. Nu bliver den gamle sendt på værksted og så må vi se om de kan give en pris og om den overhovedet kan fikses. Der er mange der har problemer med de fejl på Onkyo produkter, ikke kun 609'eren.
|
|||
![]() |
|||
||
Prisen for min reparation, før ServiceGruppen/Onkyo kom til en aftale, var så vidt jeg husker 3.600,- - men det kan sikkert gøres langt billigere hvis man ved præcist hvad der går galt, og kender en "perlegrusepeleptrikker".
|
|||
Lars B
|||
![]() |
|||
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 858 |
||
Hvis en rep. koster 3.600,- kr, så er man da vist bindegal, hvis man ofrer så mange penge på det - |
|||
![]() |
|||
||
Det var hvad udskiftningen af HDMI-boardet kostede hvis jeg selv skulle betale for det.
|
|||
Lars B
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |