recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-NR609 problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo TX-NR609 problemer

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
serpent Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér serpent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 16:31
Jeg har en 609 som har været til rep. Pga. Manglende lyd. Det viste sig hdmki kortet er gået i stykker. Der er så mange problemer med dette at reservedelen er udsolgt, ingen eta. På den.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 22:15
Har den været til reparation eller er den til reparation?
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 20:58
jeg fandt så ud af mit udfald på Tx-nr626 rent faktisk var hdmi kabel til projektor der gjorde det (selvfølelig det dyreste kabel) 

men det er da bedre end recivere skulle til rep....
Til top
serpent Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér serpent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 14:05
Den har været.

Prøv at google hdmi board onkyo problems.

Køb et andet mærke næste gang.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 14:12
Min 3010 døde også, de ville ikke engang fikse den. Jeg tror også det var HDMI kortet der var røget i den, jeg får en ny fredag :)...

Hvad blev status på din?
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 14:42
Jeg har endnu ikke haft tid til at følge ordentligt op på det.
Onkyo besvarede min henvendelse med, at jeg skulle sende dem alle mulige oplysninger (inkl. kvittering) og endnu engang en beskrivelse. Så ville de efterfølgende se om de kan hjælpe mig.

Det er en knald eller fald situation, som jeg ikke har de store forhåbninger til, må jeg erkende. Skulle det dog mod forventning ende i en rep eller ombytning, så står der en repareret/ny Onkyo til salg kort tid efter. Smile
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 15:22
Det godt nok træls, jeg skal da også indrømme jeg har tænkt mit - nu hvor mit Hdmi board stod af... Men det gjorde det åbenbart også på lx 83 som jeg har ejet, en arcam avr 400... En nad t747 havde også defekt Hdmi kort... Og det på trods af jeg afbryder al strøm og venter 5 min med at skifte Hdmi kabel osv og gør alt hvad jeg kan selv, for ikke at ødelægge noget.

Omvendt har vi stadigvæk en 4 onkyo indenfor nærmeste kredse, de fejler intet...

Det er åbenbart et svagt led ;/ men onkyo er jo desværre mere kendte end andre for det...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Bladsgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Februar-2014
Sted: Grindsted
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 18:07
Hej Kim.
Har du fået løst problemet - ellers se lige YouTube http://www.youtube.com/watch?v=iOAxD0VneDo, jeg har nu haft 2 Onkyo surround forstærkere, og den første mistede lyden efter 1 3/4 år, den blev dog byttet i Elgiganten, den næste en TX-NR 609 mistede lyden efter 2 år og 3 mdr., men tro det eller ej - tricket med varme virkede, og den spiller igen.
Hvis du ikke kan se små firkanter i venstre side af displayet, er det HDMI boardet, så prøv tricket med varme.
M.v.h. Børge
Til top
serpent Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér serpent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 12:55
Jeg har nu fået en ny receiver af Onkyo!

Min 609s HDMI board døde efter 2,5 år. Fin service. Faktisk opgraderede de mig til en 727, så ret flot af dem i betragtning af garantien var udløbet. Der er nok tale en dårlig 609 serie, men de kunne jo vælge at holde sig til garantien og tage et slag på omdømmet. Jeg har læst mange andre mærker er ramt af denne HDMI fejl, så der har nok være nogle dårlige komponenter i omløb. Dejligt Onkyo ikke vil have dette siddende på sig.
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af serpent serpent skrev:

Jeg har nu fået en ny receiver af Onkyo!

Min 609s HDMI board døde efter 2,5 år. Fin service. Faktisk opgraderede de mig til en 727, så ret flot af dem i betragtning af garantien var udløbet. Der er nok tale en dårlig 609 serie, men de kunne jo vælge at holde sig til garantien og tage et slag på omdømmet. Jeg har læst mange andre mærker er ramt af denne HDMI fejl, så der har nok være nogle dårlige komponenter i omløb. Dejligt Onkyo ikke vil have dette siddende på sig.

hvad skete der konkret med din?

Min virker umiddelbart fint nok, men pga konstante problemer med ARC har jeg måttet opgi at bruge de.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 14:01
Skal Onkyo folket ikke snart have sin egen katagori?

Forslag til Onkyo underkatagorier:

Generelle Onkyo problemer.
Onkyo og HDMI boards (Hvordan ved jeg det er brændt af?)
Forslag til hifi møbler hvor min Onkyo kan stå uden det resultere i spontan selvantændelse.
Ved du hvad forskellen på Integra og Onkyo er?
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu