|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Det ville være nemmere at hjælpe dig, hvis du beskrev hvordan du har koblet din computer til Onkyo´en. Bruger USB til RS232 interface eller bruger du en RS232 port direkte ? Har du et RS232 kabel lige igennem ? osv osv.
Foranlediget af dit spørgsmål, prøvede jeg i går at opdatere min egen. Det som tog længst tid var at finde firmware. Jeg udpakkede firmwarepakken og installerede software på computeren. Derpå forbandt jeg pc til Onkyo via RS232-port (ikke USB-adapter) og aktiverede update på Onkyo. Trykke på update på computer og så kørte det stille og roligt. |
|
![]() |
|
bekker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
![]() |
Lige nøjagtig, det er ret lige ud af landevejen.
Bruger man en USB adapter, som jeg gjorde, er det ekstra RS-232 kabel selvfølgelig ikke nødvendigt. Til gengæld ender com porten ofte med at hedde com 7, eller andet spas.
|
|
![]() |
|
MMJ,75 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: V, Roskile Status: Offline Point: 828 |
![]() |
jeg siger tak til alle der hjælper mig super og ja det har noget med Com at gøer?. jeg er måske lidt
![]() problem er nok det med pc,er?. men jeg ringer gerne op hvis i kan hjelpe mig så sen mig en pm? ![]() Redigeret af MMJ,75 - 07-November-2010 kl. 23:48 |
|
![]() |
|
bekker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
![]() |
Tjaa... hvor meget har du styr på computer ?
Du skal dybest set starte med at få styr på din com port - ind i enhedshåndtering og finde din USB com port. Noter hvilken com port den benytter, og vælg (om muligt) det samme i programmet til opdateringen.
Jeg sidder hverken med programmet til opdatering eller en PC med com port, så detaljerne er lidt slørede - men arbejd hen imod at få styr på din com port.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Jeg har så også sendt trådstarter en dansk oversættelse af den engelske vejledning. Men i og med, at jeg ikke er specielt komputer minded, så ved jeg ikke hvo brugbar min oversættelse er. Men kunne da udlede, at ntop portproblematikken er vigtig
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
MMJ,75 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: V, Roskile Status: Offline Point: 828 |
![]() |
tak og tak tak. som sagt er jeg ikke særlig god til at skive. så det ville være nemmer for mig på telefonen?, så hvis du/i? gider senne mig et nr
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Eventuelt kan du prøve, at installere programmet her.
Her kan du styre din Onkyo via RS232, så kan du via setupmenuen, ændre porten under communication settings og efterfølgende se hvornår du kan styre din Onkyo. Når det virker har du fået forbindelse til Onkyoen og du kan så opdatere via updater (husk at sætte port i dette program også). Grunden til jeg foreslår dette er, at her kan du ikke komme til at lave ulykker ![]() Men det er nu et fint lille program som en eller anden har udviklet, kan ikke huske hvem det var som postede det herinde. |
|
![]() |
|
fabhund ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() |
Hvor i landet bor du? Vi kan sikkert godt finde en aften hvor jeg kan kigge forbi ? ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Recordere.dk er bare ind i mellem så skøn med hjælpsomhed. Undskyld at jeg bliver lidt rørt
![]() |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
jeg ved heller ikke hvad jeg skal sige en tusind tak til alle her ene
![]() ![]() |
|
![]() |
|
fabhund ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() |
Det er det desværre ikke, jeg er i Århus
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |