De Elac IW1235 jeg bruger mange af, har deres eget lukkede kabinet, som har dæmpe uld indbygget.
De MK Sound 150 In-wall jeg monterede i min egen biograf havde medfølgende dæmpe matriale med klæbe effekt, så derved var det den løsning som MK Sound anbefalede.
Alternativt må man selv sørge for at hullet har den optimale plads.
Jeg plejer i ligende tilfælde når det er Sonance og ligende jeg bruger at få den info hos importørene. Så de er bedst muligt installeret.
Glasuld og rockwool er glimrende at bruge til at fylde ud omkring enhederne så der opnåes en god dæmpning.
Det dur ikke at sætte dem ind i et hul uden isolering af en eller anden form. Så bliver lyden temmelig hul.
Det kan være nødvendigt at dæmpe yderligere bag om højtaleren, hvis de sættes i en skillevæg, for at undgå lyden kommer for meget bagud i de andre rum. Der kan man få noget "bly gummi" med klæbe effekt, ligesom dem man bruger til biler for at dæmpe pladestøj.
Ang. Inbygnings højtalere har en af mine importører fået nogle nye indbygnings højtalere som monteres lidt ligesom Stealth højtalere, så spartles de over og får tapet og maling, så de forsvoínder helt. De lød pokkers godt, det må da være den ultimative WAF

Vi hørte dem på ISE messen i februar måned i Amsterdam, de hedder Live Wall.
Dem glæder jeg mig godt nok til at få sat nogen op af, de er ikke helt billige, men det har en høj WAF som mange gerne vil betale for. Så undgår man også de problemer om de er kønne at se på.
Alternativt kan man vælge dem med tynd trim kant, jeg skal høre et nyt mærke i morgen, der lyder til at være ret fornuftigt, de hedder Q acoustic, de har en tynd trimkant ligesom Sonance og Kef.