recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opbygning af falsk væg til TV og højt.?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpbygning af falsk væg til TV og højt.?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 571
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 16:23
Ahh øv, at denne tråd er ved at dø lidt ud. Går selv med tanke om at lave en væg med indbygningshøjttalere.
Prøver lige at få lidt gang i den igen, og håber at Christian fra CSN vil svare på "Skyums" spørgsmål ;-)
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 18:23
De Elac IW1235 jeg bruger mange af, har deres eget lukkede kabinet, som har dæmpe uld indbygget.
De MK Sound 150 In-wall jeg monterede i min egen biograf havde medfølgende dæmpe matriale med klæbe effekt, så derved var det den løsning som MK Sound anbefalede.
Alternativt må man selv sørge for at hullet har den optimale plads.
Jeg plejer i ligende tilfælde når det er Sonance og ligende jeg bruger at få den info hos importørene. Så de er bedst muligt installeret.
Glasuld og rockwool er glimrende at bruge til at fylde ud omkring enhederne så der opnåes en god dæmpning.
Det dur ikke at sætte dem ind i et hul uden isolering af en eller anden form. Så bliver lyden temmelig hul.
Det kan være nødvendigt at dæmpe yderligere bag om højtaleren, hvis de sættes i en skillevæg, for at undgå lyden kommer for meget bagud i de andre rum. Der kan man få noget "bly gummi" med klæbe effekt, ligesom dem man bruger til biler for at dæmpe pladestøj.

Ang. Inbygnings højtalere har en af mine importører fået nogle nye indbygnings højtalere som monteres lidt ligesom Stealth højtalere, så spartles de over og får tapet og maling, så de forsvoínder helt. De lød pokkers godt, det må da være den ultimative WAFWink
Vi hørte dem på ISE messen i februar måned i Amsterdam, de hedder Live Wall.
Dem glæder jeg mig godt nok til at få sat nogen op af, de er ikke helt billige, men det har en høj WAF som mange gerne vil betale for. Så undgår man også de problemer om de er kønne at se på.

Alternativt kan man vælge dem med tynd trim kant, jeg skal høre et nyt mærke i morgen, der lyder til at være ret fornuftigt, de hedder Q acoustic, de har en tynd trimkant ligesom Sonance og Kef.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 18:25
Hej Benton

Det er ikke altid jeg lige får svaret på indlæggende, da jeg har lidt rigeligt at se til.
Er der noget den ønsker hjælp, så smid mig en mail, så skal jeg gøre hvad jeg kan for at hjælpeWink
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 571
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 20:18
Jamen det er da super. Kan godt forstå, at der også er andet at lave end at skrive her :) Glæder mig til at høre lidt mere om de højttalere. Lyder meget spændende.
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu