|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|||
Tror også det er pointen i den her tråd..
Redigeret af pendec - 17-August-2008 kl. 22:40 |
||||
![]() |
||||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|||
Usandsynligt dårligt ide, efter min mening. For mig at se er det vigtige ikke hvilken teknologi, men derimod det bedste tv, som jeg kigger efter. I øjeblikket mener jeg (og mange andre) at de bedste skærme er Plasma, men imorgen eller til December kan det ligeså godt være en LCD. Som det er nævnt tidligere, rigtigt mange "almindelige" mennesker tror at de eneste fladskærme der er noget værd, er LCD "fordi det er jo det eneste der dur, Plasma er jo bare noget gammeldags noget. Det er ihvertfald det jeg har hørt". Og selv om folk ikke mener at Plasma er det bedste, så kan vi vel godt blive enige om at de langt fra er "gammeldags" og absolut ikke døde og begravede. Hvis man delte forummet op, og bandlyste det ene ord i det andets forum, hvordan skulle man så nogensinde kunne rådgive om det bedste billede? Hvis om et år, det bedste TV var et Samsung LCD, måtte man så ikke anbefale dette tv til folk der spørger efter plasma, fordi nu har de haft et Pioneer 427 som jo var det bedste på det tidspunkt, og derfor skal deres næste tv også være et plasma? Jeg synes det er en farligt retning at bevæge forummet i, hvis man begrænser debatten på den måde. Hvor skal vi også diskutere fordele/ulemper og forskelle på plasma og LCD, hvis der er et forum til LCD og et til Plasma? Hvor skal vi diskutere de ting som går igen for begge typer tv, såsom brugerbetjening, kalibrering, korrekt billede-diskussioner osv.? Og skal vi lave et forum mere, når de introducerer OLED, SED, og hvad de ellers hedder? |
||||
![]() |
||||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|||
Men er det ikke vigtigt at spørge in til hvorfor at brugeren har valgt LCD? Som nævnt flere gange, er der rigtigt mange der har læst/hørt om at LCD er det bedste og eneste rigtige. Personligt vil jeg mene at det er dårlig rådgivning ikke at spørge ind til dette. Personen kunne måske rent faktisk lede efter det bedste tv (som for ham sagtens kunne være et plasma) men bare er forvirret af begreberne og ikke ved at Plasma findes. Hvis personen så siger, jeg ved alt om LCD vs Plasma, jeg har set begge dele og jeg har bestemt mig for at det skal være et LCD, så fred være med det. Det er i sidste ende altid den enkeltes valg hvilket tv han/hun vælger, jeg mener bare personligt at det er vigtigt at man træffer dette valg på et oplyst og velinformeret grundlag, og ikke på baggrund af egne eller venners fordomme om den ene eller anden teknologi. |
||||
![]() |
||||
shaman ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2006 Sted: København Status: Offline Point: 319 |
![]() |
|||
Hvad med at opdele i 3 (indtil videre)? "LCD TV", "Plasma TV" samt "Billedeteknologi", med løbende tilføjelser af nye populære mainstream teknologier (f.eks. "OLED TV", etc). |
||||
/Søren
Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 | |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|||
Måske det var en ide også at forbyde folk at gå off topic, eller hvad med bandeord? Dynamikken i forummet går altså fløjten hvis der indføres for mange begrænsninger. Men er enig i at det skal respekteres hvis trådstarter ikke ønsker råd om en bestemt teknologi. |
||||
![]() |
||||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24788 |
![]() |
|||
det bliver det jo bare ikke. tværtimod så bliver folk jo nogen gange, svinet til på forskellige måder, med at de ikke har forstand på det, eller er direkte dumme. |
||||
Mvh
Flemming Larsen |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg kunne vildt godt tænke mig at se et eksempel på at der er nogen der er blevet svinet til og kaldt dumme, fordi de ikke ville have et Plasma, for det er da godt nok ikke noget jeg kan genkende som noget der sker regelmæssigt. |
||||
![]() |
||||
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
|||
Så må man jo tage fat i en admin når man har prøvet at få den / dem til at forstå hvor man vil hen med tingene som ejer af tråden må man også tage noget ansvar. |
||||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
||||
![]() |
||||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24788 |
![]() |
|||
nu skriver jeg ikke noget om regelmæsigt. og jeg gider næppe pløje 10.000 tråde igennem, for at finde dem der er. det er bare sket. |
||||
Mvh
Flemming Larsen |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
man kan jo ikke kalde på admin, i tide og utide. bortset fra det vidste jeg ikke, at man var ejer af trådene, man har startet. |
||||
Mvh
Flemming Larsen |
||||
![]() |
||||
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
|||
Undskyld formuleringen man naturligvis kan man det, at du så ikke gider er noget helt andet. Når man starter en tråd er man "ejer" (Det er starteren og ejeren der vil opnå noget med den ikke siden) af den og har dermed også et medansvar for de ting der sker i den. Kører det over gevind bør man være voksen og tage det ansvar istedet for at få alt låst fast så flere muligheder ikke er mulige i samme tråd. Admins her på sitet er mere end villige til at skride ind når de får input til ting der kører af sporet eller hvis folk blive ved med at gå offtopic, efter de pænt er blevet bedt om at lade være. |
||||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hvis du vil bruge det som argument for at opdele debatten, så synes jeg da at det bør være noget der sker "relativt regelmæssigt". Man kan jo ikke bruge et sådant argument hvis det er noget der er sket en enkelt gang, for et halvt år siden, og udover dette ikke er set ellers. Jeg er enig, hvis det er noget der sker tit, at folk bliver svinet til eller kaldt dumme fordi de ikke vil købe Plasma, så er det i allerhøjeste grad et stort problem. Men jeg synes omvendt også at det er en meget voldsom beskyldning at komme med. Som jeg læser dit indlæg (og jeg kan jo tage fejl) så opfatter du det som et af problemerne der påvirker debatten, at det er sket at folk bliver svinet og kaldt dumme af førnævnte grund. Hvis dette opfattes som et problem der påvirker debatten, så må det jo være fordi det er noget der sker tit nok til at det ikke bare kan afskrives som en enkeltstående hændelse.
Dette skal jo ikke ende op i en retssag hvor der skal føres beviser for og imod, men jeg synes bare det er for nemt at sige at Plasma-fanatikerne har svinet folk til, hvis folk hellere ville købe LCD, og så bruge dette som et argument for at opdele debatten.
Som en sidenote, hvordan skal dette undgås, bare fordi man opdeler debatten? Hvis en person spørger til "det bedste LCD-tv" i LCD debatten (uden at nævne hvorfor det lige skal være et LCD), må man så ikke anbefale et Plasma (hvis nu man mener at det bedste fjernsyn til den pågældende persons situation er et Plasma)? Skal man bare ignorere denne "stakkels forbruger" der måske ender med at købe et godt LCD, men måske ligeså godt kunne have købt et Plasma og være mindst lige så glad for det? Ovenstående gør sig jo også gældende omvendt. Hvis en person spørger til det bedste Plasma, må man så ikke anbefale et LCD (hvis nu det bedste tv på markedet pt er et LCD)?. Redigeret af jonaskp - 18-August-2008 kl. 11:11 |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |