recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - opensouce or not
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketopensouce or not

 Besvar Besvar Side  <1234 13>
Forfatter
Besked
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 19:31


Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at betale for noget hvor der er et åbent og gratis alternativ der kan 98% af det samme (af den funktionalitet jeg bruger)... og jeg gider ikke beskæftige mig med pirat-software.

Jeg har nu kørt OpenOffice i 3 år og det virker fint for mig... endda når vi snakker kompatibilitet med de MS Office jeg er tvunget til at bruge på jobbet.

Jeg skal snart undersøge det der moderne Libre Office Tongue

Længe leve Open Source og valgfrihed !!!


Redigeret af Henrik K Kristensen - 29-Maj-2011 kl. 19:32
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 19:36
Henrik.
 
Problemet opstår når du har brugt en masse tid på, at lave den feeeede præsentation, det lækre slagsbrev el. lign. Når du så åbner det i MS Office på jobbet, så er din formattering helt fuck*** up, da det "alternative" Office program du lavede det i, ikke heeeelt følger standarden....
 
M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Længe leve Open Source og valgfrihed !!!
 
Du får jo netop også valgfrihed med MS Office i dag, eftersom de understøtter ODF (m.m.m.).
 
M.v.h.
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:



Henrik.
 
Problemet opstår når du har brugt en masse tid på, at lave den feeeede præsentation, det lækre slagsbrev el. lign. Når du så åbner det i MS Office på jobbet, så er din formattering helt fuck*** up, da det "alternative" Office program du lavede det i, ikke heeeelt følger standarden....
 
M.v.h.
Jamen, kunne det mon ikke tænkes at det er MS der ikke vil følge ODF. bare en strø tanke.


Men med friheden. Hvor er den i MS office, selv om den har ODF, og som du siger, at Open office og ms ikke understøtter hinanden
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Henrik.
 
Problemet opstår når du har brugt en masse tid på, at lave den feeeede præsentation, det lækre slagsbrev el. lign. Når du så åbner det i MS Office på jobbet, så er din formattering helt fuck*** up, da det "alternative" Office program du lavede det i, ikke heeeelt følger standarden....
 
M.v.h.
Jamen, kunne det mon ikke tænkes at det er MS der ikke vil følge ODF. bare en strø tanke.

Jo, det kunne godt tænkes. Men sådan er det ikke.  Wink

MS har netop brugt enormt meget tid, på at implementere en korrekt ODF-understøttelse.

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men med friheden. Hvor er den i MS office, selv om den har ODF, og som du siger, at Open office og ms ikke understøtter hinanden
 
Det er ikke et spørgsmål om at de ikke understøtter hinanden! Det handler om at implementeringen af ODF i Open Office ikke er helt optimal. Hvad enten du kan li' det eller ej!  Wink
 
M.v.h.
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Henrik.
 
Problemet opstår når du har brugt en masse tid på, at lave den feeeede præsentation, det lækre slagsbrev el. lign. Når du så åbner det i MS Office på jobbet, så er din formattering helt fuck*** up, da det "alternative" Office program du lavede det i, ikke heeeelt følger standarden....
 
M.v.h.

Næ, ikke eftersom jeg skrev "98% af den funktionalitet jeg bruger"

.. og jeg har som sagt brugt det uden problemer i 3 år, så jeg er fuldstændig tilfreds med Open Source på det her punkt.


Redigeret af Henrik K Kristensen - 29-Maj-2011 kl. 20:11
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 20:24
Henrik B: men det er bare det at Open Office er født med odf det er MS Office. Så det lader til at det MS der har problemet. Når man hver sin smag jo
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Henrik B: men det er bare det at Open Office er født med odf det er MS Office. Så det lader til at det MS der har problemet. Når man hver sin smag jo
 
Det handler ikke om at det er "født med". ODF er et eksternt format, som alle så skal implementere i deres software. Og det har folkene bag Open Office ikke gjort til et 12-tal. Det er et faktum, og har ikke rigtig noget med MS at gøre. MS har bare været bedre til at implementere det korrekt. Igem jeg véd godt at det irriterer din blindtarm, men det er nu et faktum - og ikke et spørgsmål om "smag".  Dead
 
M.v.h.
 
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Henrik B: men det er bare det at Open Office er født med odf det er MS Office. Så det lader til at det MS der har problemet. Når man hver sin smag jo

 
Det handler ikke om at det er "født med". ODF er et eksternt format, som alle så skal implementere i deres software. Og det har folkene bag Open Office ikke gjort til et 12-tal. Det er et faktum, og har ikke rigtig noget med MS at gøre. MS har bare været bedre til at implementere det korrekt. Igem jeg véd godt at det irriterer din blindtarm, men det er nu et faktum - og ikke et spørgsmål om "smag".  Dead
 
M.v.h.
 
Det er smag. For alle de andre office programmer i hverfald til linux, der er intet problemer, og der er en del forskellige til linux
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Henrik B: men det er bare det at Open Office er født med odf det er MS Office. Så det lader til at det MS der har problemet. Når man hver sin smag jo

 
Det handler ikke om at det er "født med". ODF er et eksternt format, som alle så skal implementere i deres software. Og det har folkene bag Open Office ikke gjort til et 12-tal. Det er et faktum, og har ikke rigtig noget med MS at gøre. MS har bare været bedre til at implementere det korrekt. Igem jeg véd godt at det irriterer din blindtarm, men det er nu et faktum - og ikke et spørgsmål om "smag".  Dead
 
M.v.h.
 
Det er smag. For alle de andre office programmer i hverfald til linux, der er intet problemer, og der er en del forskellige til linux
 
Du vil åbenbart ikke forstår, at formatproblemer skyldes mangelfuld eller fejlagtig implementering af en standard!
Jeg synes at du skal læse lidt op om emnet hér:
 
M.v.h.
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 21:19
Undskyld Henrik B. Hvor vil du hen med det. Jeg kan se det er sin der har lavet det, og Openoffice har jo været del af sin i nogen år
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Du vil åbenbart ikke forstår, at formatproblemer skyldes mangelfuld eller fejlagtig implementering af en standard!
Jeg synes at du skal læse lidt op om emnet hér:
 
M.v.h.


Synes også du skal gøre det samme ! 

"Microsoft has first released support for the OpenDocument Format in Office 2007 SP2.[30] However the implementation faces substantial criticism and the ODF Alliance and others have claimed that the third party plugins provide better support." 

Synes også det lyder underligt at dem der har været med til selve udviklingen af formatet skulle implementere det dårligere end MS.

Kan vi få nogle kilder på bordet?


Redigeret af Briam - 29-Maj-2011 kl. 21:20
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu