|
opensouce or not |
Besvar | Side <12345 13> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 22:20 | ||
Jeg taler om Office 2010. Og som nævnt har jeg set, hvordan bl.a. Open Office fejler, når det gælder formattering. Selvfølgelig ikke al formattering, men selv ved visse basale former for formattering.
|
|||
Ophørt
-- Oprettet: 13-Marts-2008 Sted: Nord Falster Status: Offline Point: 1196 |
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 22:33 | ||
Men det bliver det da ikke ringere af
|
|||
Slettet_120331
-- Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 22:44 | ||
Kunne stadig godt tænke mig et link til noget der dokumentere at ms office 2010's implementation er bedre end open/libre office's. Hvis konklusion udelukkende er baseret på egne erfaringer finder jeg den ikke specielt brugbart. Firefox er jo ikke dårlig fordi den viser en side forkert der er optimeret til ie 6.0, det er ie 6.0's implementation af html tilgengæld Redigeret af Briam - 29-Maj-2011 kl. 22:58 |
|||
Ghump
Bruger Oprettet: 27-August-2010 Status: Offline Point: 92 |
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 08:13 | ||
Det er sådan set lige meget hvem der ikke gør det godt nok. "Ingen" virksomheder (overdrivelse fremmer forståelsen) bruger OpenOffice pga de dårlige/manglende integrationer til andre programmer. Uanset hvilket andet program man kigger på, så integrerer de så godt som allesammen korrekt med MS Office, og MEGET sjældent med andet.
Og når man først er vandt til at bruge MS Office på arbejde, og nogle gange udveksler dokumenter med sig selv derhjemme også etc etc så er det MEGET svært at ignorere. For folk der ikke bruger den slags på arbejde, og i det hele taget kun skriver ting til sig selv derhjemme, der vil der naturligvis ikke være problemer.
|
|||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9400 |
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 08:53 | ||
Det er jo her det halter lidt, mener du virkeligt at libreoffice kan det samme som MS office ? Jeg har selv benyttet OpenOffice en del, men droppede igen. Nu bruger jeg primært iWorks privat, da det er lettere at arbejde med. Bruger dog MS office på jobbet. Men synes generelt at open source laver mange gode programmer, Firefox og Thunderbird. |
|||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2404 |
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 09:23 | ||
Det kommer an på hvad man skal bruge det til. Jeg arbejdede i en landsdækkende organisation med en masse selvstændige afdelinger samlet under et overordnet koncept. Den afdeling jeg var i valgte at spare pengene på en MS officepakke og stedet bruge Star Office. De har siden hen brugt oceaner af spildtid på at bøvle med formater når de skulle udveksle filer med andre afdelinger, så glemmer de at gemme i et MS office format inden de mailer et dokument til en af de andre afdelinger og skal bøvle med konverting og at gensende, så er formatet kun 98% kompatibelt og alt muligt pis. I sådan et virksomhedssetup er det bare komplet hjernedødt ikke at bruge det samme som alle andre afdelinger. Som privatperson har jeg det helt fint med Open Office. Hvis jeg en dag skal til at udveksle dokumenter med firmaet vil jeg insistere på at de stiller et eksemplar af deres egen officepakke til rådighed. |
|||
Ophørt
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 11:56 | ||
integrationer af andre programmer, er da dem der laver de programmer der bestemmer, om det kun er MS office den skal understøtte. Det kan da aldrig blive Open/libre Office, ansvar
|
|||
Ghump
Bruger Oprettet: 27-August-2010 Status: Offline Point: 92 |
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 12:31 | ||
Korrekt. Men det tager jo tid og koster penge hver gang der skal kodes en ny integration. Og derfor starter man altid med den mest udbredte, så man dækker mest muligt af markedet. I dette tilfælde er det MS Office. Og vi er mange der foretrækker at have samme office derhjemme, som vi bruger på arbejdspladsen. I mit tilfælde er det så også MS Office jeg bedst kan lide at arbejde med. Det er simpelthen lettere og hurtigere for mig, og jeg er mere produktiv.
|
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 12:53 | ||
Man kan ikke snakke open source uden også at snakke forventninger.
Hvis det open source man har med at gøre lever op til forventningerne, så er der som intet galt i at bruge det. (Det var den korte version).
Den lange, (og her taler jeg af erfaring).
Der er basalt set nogle forventninger (eller mangel på sammen) man skal passe meget på med, når man snakker open source. Specielt omkring sikkerhed kan der være visse problemer. Altså noget som man ikke helt kan se, og som oftest ikke har en tøddel med funktionen at gøre. Folk har tendens til at fokusere på det de kan se, og dermed ikke også på sikkerhed. Som regel fokusere vi på open source pga. prisen. Sidstnævnt kan vises sig at være en temmelig dyr besparelse, man har forsøgt at opnå i open source. |
|||
Slettet_120331
-- Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 13:41 | ||
Synes det er svært at snakke om open source generelt. Nogle gange er den bedste løsning bare noget der koster penge andre gange ikke. Det er ikke min opfattelse at man generelt får bedre software af at betale for det.
Kunne forestille mig open source fra et kommercielt synspunkt da man så eventuelt gerne vil have support og garantier som open source typisk ikke kommer med. Kvaliteten af open source software er jo også meget svingene, men synes da ikke man generelt har et dårligere sikkerhedsniveau i open source software tværtimod :) |
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 14:12 | ||
Jeg ved heller ikke om det er et generelt problem. Men det er om noget man alligevel bør tage med i sine overvejelser.
Nu har jeg beskæftiget mig en del med open source i form af server baseret software, og det er da ingen hemmelighed, at udover funktionalitet, så er det helt klart sikkerhed som har mit fokus. Ikke at jeg dermed er sikret bedre, hvis jeg vælger kommercielle løsninger, men det er immervæk nemmere at beklage sig, hvis man har betalt for det, fremfor hvis man sidder med en gratis skummel application, fremstillet af en mere eller mindre suspect navngivet person, som forøvrigt sidder i sin fritid og laver det, og ikke rigtig tager henvendelser seriøst. Hvis det er lavet af personer eller firmaer som ønsker at leve af det, så er det argument nok i sig selv til, at man må formode, den eller de absolut ikke ønsker dårlig omtale.
For nogle år siden drev jeg en hjemmeside med forum magen dette her. Da jeg startede var det gratis og er lavet i asp, hvilket i sig selv ikke er en dårlig ide. Men mit fokus på forumet lå helt klart i personen som lavede det. Han er ekstremt fokuseret på sikkerhed. Det var årsagen til, at jeg valgte at bruge det på min hjemmeside (og min egen server, som jeg har stående på mit lokale hjemme netværk) dengang, selvom det var gratis. Jeg valgte også at betale for det efterfølgende, da det gav nogle flere funktioner og jeg kom af med noget uønsket reklame.
Engang imellem kan det være en ide, at undersøge lidt om, dels hvad det er man sidder med, og ikke mindst, hvad andre siger om det, inden man kaster sig ud i det. |
|||
Ophørt
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 14:45 | ||
|
|||
Besvar | Side <12345 13> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |