|
Opgradering af B&W DM683 S1 |
Besvar | Side <1234 6> |
Forfatter | ||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fred94
Junior bruger Oprettet: 12-Januar-2021 Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De S3000Pro lyder jo vanvittige, og så til den pris.
Men jeg er stadig skeptisk, pga. prisen, og hvad gulvhøjtalere ellers går for.
Men din holdning er at jer får mere lyd i dem end at tilføje den Rotel til min samling? |
||
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
|
NEJ,men hvis du heller vil have nye højtaler f.eks edifier, du behøver faktisk ikke at bruge naden da ediferen har nok indgang og fjernbetjening til lyden
Fordellen er de køre trådløst imellem hinanden og ikke kabel og har begge forstærker i modsætning til mange pc højtaler med kun forstærker i den en højtaler
|
||
Fred94
Funktioner
Tak(0)
|
|
Okay, det var bare det jeg ville have på det rene.
Det er heller ikke at jeg bare ønsker nye højtalere uden formål med skiftet, men for at opleve noget mere af musikken.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tro mig, de når ikke et par ordentlige gulvhøjttalere til sokkerne, når du vil spille højt. Klaus
|
||
Fred94
Funktioner
Tak(0)
|
|
Godt, så er min opfattelse ikke helt ved siden af
|
||
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har man brug for mere effekt end de har i et rum på 20 kvm?
Redigeret af gasolin - 12-Januar-2021 kl. 21:52 |
||
Fred94
Funktioner
Tak(0)
|
|
Potentielt ikke nej, men føler ikke at det giver mening at skille mig af med mine B&W, samt forstærker, for at anskaffe mig nogen højtalere der ikke giver denne samme volume. Så føler jeg hellere at jeg vil opgradere forstærker eller tilføje effektforstærker, så jeg har noget at bygge videre fra på et senere tidspunkt, hvis det er det der giver mest value for money med mit budget, forstå mig ret
|
||
Fred94
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu ved jeg godt at det er over mit nævnte budget, men ville den her være de sidste 3000 ekstra værd mod den Rotel? https://www.dba.dk/effektforstaerker-cambridge/id-1072675221/
|
||
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
|
Rotel forstærkeren har mere power og B&W bruger Rotel når de laver højtaler
|
||
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I stedet for Edifier S3000Pro, så ville jeg nok vælge disse i stedet:
Ingen tvivl om, der er tale om meget lyd for pengene, men ydelsen vil jeg ikke mene, lægger op til det, du starter med at beskrive, du søger... Brugen af 2 stk. forstærkere (én til hver enhed) i forbindelse med aktive monitorer (højttalere), har i øvrigt ikke noget med "bi-amping" at gøre...
|
||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
||
Fred94
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu føler jeg at jeg er smidt lidt tilbage til start..
Synes jeg havde konkluderet at reolhøjtalere ikke var for mig, grundet mindre dimensioner, i forhold til hvad jeg har nu. Men du mener simpelthen at disse vil være et bedre køb fremfor at opgradere med en effektforstærker til mit eksisterende anlæg? På sigt søger jeg jo så at opgradere de eksisterende højtalere, hvis jeg går ud og køber en effektforstærker nu her. Regner nu heller ikke med at stuen forbliver 20 m2 for evigt, det er blot situationen disse år, så de skal også gerne kunne følge med, når forholdene bliver noget større. Og jeg nyder en tung og fyldig bass i rummet, hvilket jeg ikke ser komme fra højtalere af den størrelse.
|
||
Besvar | Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |