recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering af B&W DM683 S1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering af B&W DM683 S1

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 19:35
Til top
Fred94 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Januar-2021
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fred94 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 21:14
De S3000Pro lyder jo vanvittige, og så til den pris.

Men jeg er stadig skeptisk, pga. prisen, og hvad gulvhøjtalere ellers går for.

Men din holdning er at jer får mere lyd i dem end at tilføje den Rotel til min samling?
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 21:25
NEJ,men hvis du heller vil have nye højtaler f.eks edifier, du behøver faktisk ikke at bruge naden da ediferen har nok indgang og fjernbetjening til lyden 

Fordellen er de køre trådløst imellem hinanden og ikke kabel og har begge forstærker i modsætning til mange pc højtaler med kun forstærker i den en højtaler
Til top
Fred94 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fred94 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 21:30
Okay, det var bare det jeg ville have på det rene.

Det er heller ikke at jeg bare ønsker nye højtalere uden formål med skiftet, men for at opleve noget mere af musikken.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af Fred94 Fred94 skrev:

Tro mig, de når ikke et par ordentlige gulvhøjttalere til sokkerne, når du vil spille højt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Fred94 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fred94 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 21:43
Godt, så er min opfattelse ikke helt ved siden af
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Fred94 Fred94 skrev:

Tro mig, de når ikke et par ordentlige gulvhøjttalere til sokkerne, når du vil spille højt.

Klaus

Har man brug for mere effekt end de har i et rum på 20 kvm?

Redigeret af gasolin - 12-Januar-2021 kl. 21:52
Til top
Fred94 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fred94 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 21:49
Potentielt ikke nej, men føler ikke at det giver mening at skille mig af med mine B&W, samt forstærker, for at anskaffe mig nogen højtalere der ikke giver denne samme volume. Så føler jeg hellere at jeg vil opgradere forstærker eller tilføje effektforstærker, så jeg har noget at bygge videre fra på et senere tidspunkt, hvis det er det der giver mest value for money med mit budget, forstå mig ret Smile
Til top
Fred94 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fred94 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 21:52
Nu ved jeg godt at det er over mit nævnte budget, men ville den her være de sidste 3000 ekstra værd mod den Rotel? https://www.dba.dk/effektforstaerker-cambridge/id-1072675221/
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 21:54
Rotel forstærkeren har mere power og B&W bruger Rotel når de laver højtaler
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 21:55
I stedet for Edifier S3000Pro, så ville jeg nok vælge disse i stedet:

Ingen tvivl om, der er tale om meget lyd for pengene, men ydelsen vil jeg ikke mene, lægger op til det, du starter med at beskrive, du søger...

Brugen af 2 stk. forstærkere (én til hver enhed) i forbindelse med aktive monitorer (højttalere), har i øvrigt ikke noget med "bi-amping" at gøre...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
Fred94 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fred94 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 22:00
Nu føler jeg at jeg er smidt lidt tilbage til start..

Synes jeg havde konkluderet at reolhøjtalere ikke var for mig, grundet mindre dimensioner, i forhold til hvad jeg har nu. Men du mener simpelthen at disse vil være et bedre køb fremfor at opgradere med en effektforstærker til mit eksisterende anlæg?

På sigt søger jeg jo så at opgradere de eksisterende højtalere, hvis jeg går ud og køber en effektforstærker nu her.

Regner nu heller ikke med at stuen forbliver 20 m2 for evigt, det er blot situationen disse år, så de skal også gerne kunne følge med, når forholdene bliver noget større. Og jeg nyder en tung og fyldig bass i rummet, hvilket jeg ikke ser komme fra højtalere af den størrelse.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu