|
Opgradering af receiver til B&W 601 |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |
nkaad ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2017 Sted: Randers Status: Offline Point: 110 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men gode bud på en receiver som spiller godt sammen med B&W 601 s3 modtages gerne :)
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
Det er altid svært at råde andre, for vi har alle helt forskellige præferencer, men ud fra hvad du har nu, vil jeg sige, at du i stedet burde overveje en (meget) kraftigere sub, frem for en ny AVR, og sende bassen fra alle kanaler til sub. Ellers kan du sikkert låne en AVR med hjem fra HFK, så kan du selv prøve om det giver noget. Mit bud er at du vil have mere ud af en kraftig sub.
Redigeret af Mefisto - 22-Februar-2017 kl. 15:34 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det er jeg bare ikke enig i
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
Hej Nikolaj
Har du ikke overvejet at dine problemer lettest kan løses ved at købe andre højttalere? Brug de 3000 + det du kan få for done B&W, på nogle bedre højttalere og behold din forstærker, det får du meget mere lyd ud af! Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Nu er B&W'erne jo temmeligt vellydende højttalere når de får tilstrækkeligt med power. Alt afhængig af købsprisen er det sikkert svært at finde mere vellydende højttalere. Dali kan ikke være med.
|
|
![]() |
|
nkaad ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2017 Sted: Randers Status: Offline Point: 110 |
Tak for alle de gode input!!!
Jeg har allerede overvejet at anskaffe en kraftigere sub, men det er nok ikke det som står først for. Jeg er igang med at prøve af og sub´en er lige købt hjem her for en måneds tid siden og har givet meget mere dybde end jeg var vant til.
Mine B&W´ere bliver heller ikke skiftet allerede nu. De er netop købt hjem og jeg fik alle tre højtalere for 1900,- :) Jeg brugte en del tid på at finde frem til netop disse højtalere som afløsere for de gamle Dali Concept højtalere, da jeg gerne ville have et bredere lydbillede og lidt mere bund end de små Dali højtalere kunne levere - uden at det skulle betyde store gulvhøjtalere (jeg bor ikke alene :)) eller at det blev alt for dyrt. Derfor endte det med nogle rigtigt velholdte og pæne B&W´ere. Da jeg valgte B&W´erne læste jeg flere steder, at de krævede mere forstærkerkraft end mine Dali - og det syntes jeg blev bekræftet - spørgsmålet er så blot hvor langt op i størrelse jeg behøver at gå for at mine B&W´ere kommer til sin ret? Umiddelbart skulle jeg tro at en DENON AVR-X3000 eller lignende skulle klare sagerne, men jeg er som nævnt i tvivl om det er ren power jeg skal gå efter eller om der er en idé i at gå efter noget nyere? En ældre 2311 eller måske endda 1911 kan måske også gøre det? Her er jeg ret meget i tvivl om hvordan jeg sammenligner receivere på tværs af mærker og modeller?? (jf. Denon specs fra Hifiklubben længere opppe) Da jeg startede med at lede fandt jeg, som nævnt øverst i tråden et par receivere på den blå avis til omkring 1500-2000,- og det var egentlig mit udgangspunkt. Jeg tænkte, at når udgangspunktet er en 1611, så skulle der måske ikke så meget til for at løfte niveauet? Men er det nok til at løfte lydbilledet i mine B&W´ere? Ja, der er mange spørgsmål og måske lidt flakken i det jeg skriver :) Mvh Nikolai |
|
![]() |
|
Iøvrigt fik jeg at vide af sælgeren af mine to 601´ere, at de stort set ikke var brugt, men blot havde stået gemt væk - kan det være at de blot mangler at blive spillet til??
Jeg aner ikke hvad sælger mener med "stort set ikke brugt" - men det kunne måske spille ind?
|
|
![]() |
|
Har du nogle gode bud på en kraftigere sub, som kunne spille godt sammen med mine B&W´ere?
Jeg har selv kigget på ASW 610, men den er vel ikke meget kraftigere end den SA jeg har?? Mvh Nikolai
|
|
![]() |
|
Det er netop svært at sammenligne udgangs effekt. De "snyder" ligesom bilproducenterne gør med benzinforbrug. Det er ikke hele sandheden, men en god kampvægt giver hint om en kraftig strømforsyning og ladelytter. Og elforbrug fra stikkontakt giver et lille hint om kræfterne.
|
|
![]() |
|
Hvis det virkelig er rigtigt, har du noget at glæde dig til. Og så holder B&W højttalere resten af livet iøvrigt. Mine er over 30 år gamle! |
|
![]() |
|
Jeg har selv stor glæde af en XTZ 12" sub som sammen med mine 4x 8" basser i B&W'erne godt kan gengive jordskælvs bas der trykker i brystet. |
|
![]() |
|
Ja, de er rigtigt fede de B&W´ere. Hvilke har du?? Jeg overvejer at skifte min stereohøjtalere ud til B&W - kører idag med et par "gamle" Dali blue 5005...
Nå. Nu fik jeg sat mine fronter og center til "small" og det har hjulpet lidt - måske skal jeg blot vænne mig til at der skal skrues lidt mere op og så vente med at skifte til en større AVR til jeg får spillet højtalerne lidt mere til? Det kan jo være at de åbner sig mere op?
Indledningen på Terminator Genisys virkede ret overbevisende da jeg lige testede dem igen. Bulder og brag virker fint - det er mere i de mindre detaljer jeg savner en smule - og derfor tænkte jeg at en større/bedre AVR kunne hjælpe højtalerne til deres fulde potentiale :) Min sub kunne god være større, men igen er der et kompromis mellem størrelse, pris og lyd som skal hænge sammen :) Min "lille" sub har til gengæld en ret så kraftig forstærker og kører som basrefleks istedet for trykkammer. Det virker faktisk ok :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |