|
opgradering/erstatning af pioneer lx-82 |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | |
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
pyh 190 w x 7 godt nok class d ice power men alligevel utroligt med en 330w psu bare 2 x 190 er jo umuligt
![]() de opgiver w uden at opgive ohm og kun med 1 kanal drevet http://www.pioneer.eu/dk/products/archive/SC-LX82/page.html
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det er heller ikke uvæsenligt hvilken kilde du bruger til stereomusik. Fik et væsentligt løft i lydkvalitet da jeg gik fra en 4000kr Sony CD afspiller til en 7500kr Sony CD afspiller.
Min LX71 led også af for hård diskant. Det er elimineret med opgraderingen til LX83. Vær opmærksom på at hvis du er tilfreds med Pio lyden ellers, er Marantz en kende mørkere i lyden. Nogen kalder det en varm lyd. Selv vil jeg ikke undvære den høje detaljegrad i diskanten som Pio giver. Glemte højttalerne! Har du prøvet med andre mærker? Selv synes jeg B&W matcher Pioneer godt, men der er sikkert flere. Redigeret af Kampus - 21-Maj-2015 kl. 11:31 |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
sjovt nok har jeg det lige modsat havde en suzanna på prøve og til film var den fantastisk men kunne ikke li den sterile class d lyd til musik ![]() -
|
|
|
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Det gælder for alle forstærkere at der bliver fiflet med tallene. At dømme efter hvad pioneers receivere er testet til er de omtrent det kraftigste man kan få, uden at prisen eksploderer eller uden at gå til separate effektforstærkere. Ud fra hvad OP skrev i første indlæg kan jeg heller ikke forestille mig at de skulle være særligt relevant om der er lidt mere eller lidt mindre effekt til rådighed. Man kan slet ikke regne med hvad der står på bagsiden af forstærkeren. Det er ikke andet end et gennemsnitstal. Jeg har set pioneers topmodeller testet til langt over 100W ved 7 kanaler kontinuerligt. Kan ikke huske de nøjagtige tal, men i hvert fald langt over 100W og mere end de fleste må formodes nogen sinde at få brug for. Redigeret af Trumle - 21-Maj-2015 kl. 11:32 |
|
![]() |
|
godowsky ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Status: Offline Point: 357 |
Tak for alle indlæg 😊
Jeg tror jeg beholder lx-82, den er perfekt til film og jeg skal ikke have mere end 5 højtalere i stuen. Streaming klares med appletv/AirPlay. Jeg savner nok bare lidt en stereoforstærker der lyder godt ud af boksen og som jeg ikke skal bruge år på at justere ;) Og da alle mine lydkilder er digitale skal den have digitale indgange. Resultatet skal så bare helst være bedre end det jeg har nu 😉 |
|
|
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Sæt din pioneer i direct eller hvad pioneer nu kalder det, så har du det en stereoforstærker ville give dig.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Tror det hænger smmen med at nu har jeg vænnet mig til lyden. Gik jo fra en varm class AB forstærkerlyd til digitallyd. Med årene er hørelsen også blevet dårligere, så Pioneer's icepower forstærker er perfekt for mig. Men smag og behag er forskellig, så ud og lyt! |
|
![]() |
|
i nogle lande som fx usa skal max strøm som et apperat kan sutte fra dit væg udtag opgives og her opgives lx 82 til max 330w hvordan man vil få bare 7 x 100 w ud af det er da en gåde.
class d er mere effektiv end a-b men der bruges stadig strøm til dsp og display osv så 7 x 45 w i 8 ohm er nok mere realistisk
![]() |
|
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Helljohn
Det tal der står bagpå maskinen har intet med maks strøm træk og gøre, de mindste maskiner til en tusind lab på tilbud står der 550w bagpå, så der kan du nok regne ud noget ikke hænger helt sammen. Lidt læsning til dig: http://www.soundandvision.com/content/pioneer-elite-sc-37-av-receiver-ht-labs-measures |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Der er ikke noget nyt i at du på klasse D apparater kan trække meget mere strøm ud af terminalerne end det tal der står på strømforsyningen. Ergo kan det tal ikke være et maks strøm træk.
Tag f.eks. B&W Db1 1000W High end subwoofer, der står sørme 150W bagpå, så der vil du også påstå at den maksimale udgangseffekt er ca 120W efter tabet i forstærker, I en subwoofer til knap 30000,- og opgivet til 1000W? |
|
![]() |
|
B&W Db1 har en psu på 300 w hvorfor du taler om 150 w forstår jeg ikke læs nu de specs som der opgives på hjemmesiden http://www.bowers-wilkins.com/Downloads/Product/InfoSheet/ENG_FP30414_DB1_info_sheet.pdf
|
|
|
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
Hvis du vil have god stereo sammen med surround skal du enten op i en high surround eller sætte en fornuftig stereo forstærker med HT input til din surround.
Du kan se en "mindre" liste med forstærkere med HT input i min signatur.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |