|
opgradering/erstatning af pioneer lx-82 |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Forfatter | |
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Deres "Rated power consumption" svinger lidt alt efter hvor man kigger. På hjemmesiden står 135w under specs:
http://www.bowers-wilkins.co.uk/Speakers/Home_Audio/Subwoofers/DB1.html Uanset om det er 135w eller 300w strømforsyning, giver det ikke meget mening og mixe det med et 1000w klasse D udgangstrin, hvis ikke strømforsyningen kan levere mere end 1/3 under max spids belastning. |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
Måske måles der i peak
![]() |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Nu ved jeg ikke hvilke målinger du snakker om, dem på Pioneer receiveren jeg linkede til er kontinuerligt. Angående db1 hvis psu max kan give 300w vil den hvert fald lyde meget skidt, når klasse D trinnet beder om 1000W :-D
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Her er hvad Pioneer skriver i brugsforvirringen, til LX-82:
"Audio section Multi channel simultaneous power output (1 kHz, 1 %, 8 Ω) 7 ch total . . . . . . . . . . . 770 W (SC-LX82)," Og den opgives til 140 watt ved 8 ohm, fuldt frekvensområde, 0,09% THD, 2 kanaler i drift! Så er den ged vist barberet... M.v.h. |
|
![]() |
|
Godowsky
Hvis du er træt af og justere på din Eq skal du bare have den minidsp Box jeg linkede til tidligere. Med den får du bedre lyd end du kan få ved og justere på din Pioneer manuelt fra nu af og til jul. Selv med prof måleudstyr kommer den 9 bånds Eq aldrig i nærheden af det den minidsp kan gøre for dig i løbet af 30 min. |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Du kan argumentere alt det du vil, men det ændrer ikke ved at du tager fejl. De store Pioneer receivere kan levere meget mere effekt end langt de fleste andre receivere og de kan levere meget mere end 7 x 45W. Jeg skal nok prøve at finde en reference. EDIT: For at illustrere misforholdet mellem det der står på bagsiden af apparatet kan vi tage en pioneer elite sc 89. Der står 370W på bagsiden. Den er i "sound and vision" målt til 7 x 114,6W 0,1% THD kontinuerligt. Det hænger lige så lidt sammen som med LX82. http://www.soundandvision.com/content/pioneer-elite-sc-89-av-receiver-review EDIT EDIT: Her er en SC LX 87 testet til 5 ( ikke 7 ) x 120W Kontinuerligt i flere minutter. - Ikke peak og ikke noget pjat. Det er der ganske enkelt ikke ret mange andre receivere der kan matche. Den er ligeledes mærket med 370W. Spol frem til ca 12.30 minutter. https://www.youtube.com/watch?v=3SWx2_XmiCU&hd=1 Redigeret af Trumle - 21-Maj-2015 kl. 13:58 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Trumle.
Som det allerede er konkluderet, så yder LX82 2x140 watt i 8 ohm. Og den yder ca. 7x100 watt ved surrounddrift. M.v.h. |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
Der er så mange måder at måle watt på her er hvad hfk opgiver en Nad til og her bliver 40 nad w til 130 pio watt
![]()
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
Du kan også vælge at få den prof. kalibreret. Jeg fik min LX-85 kalibreret af Otto fra Tape Connection og det gav et gevaldigt løft både til film og musik. Inden synes jeg også der manglede et eller andet ved lyden, men ikke længere ![]() |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
helljohn
Se edit oven for. Under de samme forhold som pioneer bliver målt til 5 x 120W, bliver en NAD T777 målt til 5 x 72W, så det er ikke bare fordi Pioneer m.fl. fifler mere med tallene end NAD gør, at der er en forskel, selvom hfk prøver at bilde folk det ind. https://www.youtube.com/watch?v=WwE2efd8uyo&hd=1 Redigeret af Trumle - 21-Maj-2015 kl. 14:30 |
|
![]() |
|
godowsky ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Status: Offline Point: 357 |
Det lyder spændende med den minidsp Box, jeg tjekker den ud, tak!
|
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Og dit rum er ikke ændret siden da? Du ved gulvtæppet er erstattet af et trægulv, gardiner og reoler er væg, der er kun hårde vægge tilbage..... Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |