|
opgradering/erstatning af pioneer lx-82 |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | |
Dichael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2013 Status: Offline Point: 197 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har haft MiniDSP 2x4 og synes den er legende let, at bruge.....
Den løser bare ikke de grundlæggende problemer i bassen, da du kun retter frekvensgangen ind. Du kan ikke fjerne de udfasninger, der er i dit rum, typisk ved 40 og 80 Hz i en normal stue. Til dette kommer du ikke udenom en rigtig DSP. Jeg endte op med en SVS og det fungerer! |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Der skal være et DL i navnet, den der er en HD.
|
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
En svs kan da heller ikke fjerne udfasninger. |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Synes godt nok det begynder at løbe op hvis det skal være Dirac versionen. Har du evt prøvet at sammenligne med filtre der er genereret i REW? ( Jeg går ud fra at DL versionen kan bruge begge ?) |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Ved ikke om DL versionen kan køre begge dele, men tvivler. Jeg har ikke selv boksen, jeg kører Dirac fra mediacenter. Men Dirac er god til og fixe dips, fordi den laver noget hokus pokus med fasen og ikke bare booster frekvensen som de andre.
|
|
![]() |
|
OK. Det lyder altså mærkeligt at den skulle kunne fikse udfasninger. Har du målt efter at den rent faktisk gør dét og at det ikke bare er antaget lige som man ofte ser med auto EQ? |
|
![]() |
|
Nej desværre ved jeg ikke hvordan jeg skal efter måle Dirac resultaterne. Måske med REW hvis det kan outputte igennem Dirac filteret? Nu da jeg har fået Umik-1 mikrofon er det jo oplagt og prøve. Nogen der kan linke til en guide i opsætning af REW? Sidste gang jeg kiggede på det syntes jeg REW virkede lidt uoverskueligt.
|
|
![]() |
|
Men dengang jeg var hos Bo herinde fra, der hævede vi med over 10db mellem ca 35-105Hz. Og jeg oplevede det som ret så heftigt så meget fylde og punch det gav dialog og action scener, og det lød kanon godt. Tvivler på så heftigt et boost var gået med almindelige iir filter, hvor man max anbefaler 3 eller 6db boost, og ikke i så bredt et område. Men nu da jeg tænker over det, så må hans sub ha spillet i modfase da det var så bredt et område og galt på alle kanaler i samme område.
|
|
![]() |
|
Link til tråd:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=133388&KW=dirac&title=dirac-i-bowiecools-hjemmebio |
|
![]() |
|
Nu ved jeg ikke lige hvordan Dirac virker på en PC, men jeg går ud fra det installeres som en lyd driver og at din afspille software bruger Dirac som "lydkort" og at dirac sender lyden videre til lydkortet via wasapi eller asio?: Afspille software (ex VLC) > Dirac > Lydkort Hvis det er tilfældet kan du vælge Dirac som output divice i REWs preferences og du kan importere UMIKs kalibreringsfil som vist i det link jeg postede tidligere. Det er lidt det samme jeg har leget med, men med Jriver. Der vælger jeg Jriver som output device. Så kan jeg generere filtre i REW som jeg kan eksportere som en .wav fil og importere i Jrivers convolution "motor" og måle filtrenes effekt i REW. Jeg mangler så en ordentlig mic. så for mig er det stadig på "proof of concept" niveau, men det er meget lovende. Du skal da helt sikkert måle efter nu du har muligheden. |
|
![]() |
|
godowsky ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Status: Offline Point: 357 |
For det ikke skal være løgn viser det sig at jeg engang har købt en DSPeaker Anti-Mode 8033C til subwooferen. Den lå i en kasse og jeg havde helt glemt at den eksisterede. Nu prøver jeg lige at tilslutte den, så ser vi hvad der sker ;)
|
|
|
|
![]() |
|
Ha ha godowsky, er det alderen der trykker :-D Nå men jeg vil anbefale dig og køre en ny Pioneer auto kalibrering uden dspeaker, og sætte det til small 80Hz uanset om receiveren vælger large. Og efter endt kalibrering disabler du standing wave filteret, og tilføjer dspeaker igen/kører kalibrering på den.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |