recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opkrævning af moms ved køb i England!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpkrævning af moms ved køb i England!?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 01:35
Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Også tak for dit input Joho - det var et godt tip (også noget jeg har kigget på) - men ved en større bestilling, ender det ofte med at man så skal bestille bøgerne et hav af forskellige steder og det bliver jo så lidt dyrt i porto, hvis man skal betale en gang porto for hver enkelt lille forsendelse i stedet for én stor pakke.


Nu ved jeg ikke hvilke bøger du køber, men for bøger (faglitteratur) i 30-50 GBP klassen som vejledende pris, er det min erfaring at der sagtens kan være 5-10 GBP forskelle mellem de enkelte butikker. Det kan mere end opveje den ekstra fragt ved at placere den samlede ordre forskellige steder.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 01:37
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har aldrig betalt dansk moms hos amazon, hverken den engelske eller den amerikanske udgave af amazon, og jeg handler faktisk hos dem en hel del


Amazon.com opkræver ikke dansk moms (til gengæld bliver pakken med 99% sandsynlighed opfanget i tolden...), men jeg kan ikke se hvordan du kan undgå det hos Amazon.co.uk hvis du har en dansk adresse? Amazon Marketplace er noget andet; her indgår du handelen med en lille butik med et beskedent salg til Danmark, altså lokal moms. Amazon.co.uk formidler blot.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 08:07
Ja, Amazon.co.uk har opkrævet dansk moms i årevis.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har aldrig betalt dansk moms hos amazon, hverken den engelske eller den amerikanske udgave af amazon, og jeg handler faktisk hos dem en hel del


Jo du betaler 25% moms hos amazon. Prøv at lægge fx Batman i indkøbskurven. Den står til £17.98. Prøv så at betale så ser regningen således ud:



Prisen er nu £15.30 - den engelske moms er fratrukket. Så kommer porto på £1.88, ialt £17.18 og så sørme _præcis_ 25% vat = £4.30. Voila: du betaler dansk moms ved køb hos Amazon UK
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 10:08

Tja...Stampe, det er muligt at du har ret. Jeg har lige checket mine sidste 4 bestillinger fra Amazon, og på 2 af disse kan jeg godt se at der er dansk moms.

Tilgengæld er mine forsendelser fra Amazon USA nu aldrig blevet snuppet i tolden. Jeg har præcis fået BBC´s Planet Earth ind af døren - ingen problemer

Edit: Jamen jeg kan nu også se at jeg har betalt dansk moms på de 2 øvrige bestillinger. Når jeg ikke kunne se det fra starten skyldes det, at jeg havde penege tilgode på kontoen, og disse er blev fratrukket de 2 bestillinger.



Redigeret af Hother - 27-August-2007 kl. 10:24
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 15:54

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Kan jeg få dig til at nævne nogle af de butikker du her tænker på?


Google is your friend. I stedet for at finde en online boghandel, er der mere ide i at finde en pris-søgemaskine for bøger. Igen, Google is your friend...

Tak for dit hint - jeg fandt www.bookfinder.com ser spændende ud!

Mht. marketplace-sælgere på amazon.co.uk, så kan jeg se at mange af dem er fra USA - har du oplevet problemer med moms/told ved handel med dem (hvis du har handlet med marketplace-sælgere fra USA altså). Hvis blot det er en lille bestilling på en eller to brugte bøger, så burde det vel kunne lade sig gøre uden moms/told problemer.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Mht. marketplace-sælgere på amazon.co.uk, så kan jeg se at mange af dem er fra USA - har du oplevet problemer med moms/told ved handel med dem (hvis du har handlet med marketplace-sælgere fra USA altså). Hvis blot det er en lille bestilling på en eller to brugte bøger, så burde det vel kunne lade sig gøre uden moms/told problemer.


Hvis varens værdi overstiger 80 kroner (fragt regnes ikke med her), er der principielt risiko for 25% moms (der er mig bekendt ikke told på bøger) og et gebyr til PestDanmark på 70 eller 75 kr. for "arbejdet" med at beregne momsbeløbet.

Min erfaring er dog at små pakker/breve fra ukendte firmaer ofte passerer uden problemer, selv hvis der er deklareret mere end 80 kr på CN22 toldformularen. Nogle sælgere er også så flinke at skrive en [for] lav værdi på pakken, eller angive det som en vareprøve eller gave.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu