recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP 203
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo BDP 203

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 15:27
Jeg tror der går lidt tid før de lære at mastre i HDR.. Som feks text der er 100% IRE på en HDR format mastret til 1000nit.. det er rimeligt anstrængende at se på og ikke det der burde være meningen med HDR, generelt syntes jeg også at de Mastre HDR for agrasivt, de høje output burde være forbeholdt få og sjældne scener, så man aldrig blir flashed af extremt lyse scener som gør det umuligt at se detaljer i mørke områder i nogen tid efterfølgende.. 

Jeg tror der blir mere fokus på HDR og hvad vi kan kapere, og man får dæmpet de helt extremt urealistiske peak, og mastere til mere realistiske output, 100-200nit og ikke 1000-4000-10000nit som der alligevel ikke er et eneste display der kan klare uden alle mulige billed degraderende krumspring.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Så er den bestilt.
Får en af de første til DK.
Jamen hvor hyggeligt - tilløkTongue
Mange tak, det bliver nok værre med at samle flasker til
JVC DLA-Z1 Big smile
SVP03
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 16:14

Så er den bestilt.
Jamen hvor hyggeligt - tilløkTongue
Mange tak, det bliver nok værre med at samle flasker til
JVC DLA-Z1 Big smile
Ah hvad, tag kontakt til en rumænerLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg tror der går lidt tid før de lære at mastre i HDR.. Som feks text der er 100% IRE på en HDR format mastret til 1000nit.. det er rimeligt anstrængende at se på og ikke det der burde være meningen med HDR, generelt syntes jeg også at de Mastre HDR for agrasivt, de høje output burde være forbeholdt få og sjældne scener, så man aldrig blir flashed af extremt lyse scener som gør det umuligt at se detaljer i mørke områder i nogen tid efterfølgende.. 

Jeg tror der blir mere fokus på HDR og hvad vi kan kapere, og man får dæmpet de helt extremt urealistiske peak, og mastere til mere realistiske output, 100-200nit og ikke 1000-4000-10000nit som der alligevel ikke er et eneste display der kan klare uden alle mulige billed degraderende krumspring.
Og det er jo lige nøjagtigt et parameter Dolby Vision b.la. vil skille sig ud fra, da de kan ændre niveauet under vejs i filmen. Kan i øvrigt godt følge dig, sad hos ven forleden og så en film i HDR, jeg er 100% enig med dig i, at det er enormt anstrengende at holde ud at se på i en hel film. Set på Samsung KS8005 65"
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2008
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Noget jeg har bemærket ved Netflix i Dolby Vision og ved 4K UHD blu-ray, er at hvide undertekster er alt for kraftigt hvide. Ved Netflix har jeg ændret underteksterne, så de er gule, med på blu-ray kan jeg ikke ændre farven eller lysstyrken.
Det kunne jeg godt tænke mig blev muligt på Oppo BDP-203.
Oppo har jo før tænkt på underteksterne. På min BD-83 kan de flyttes op og nedad.

Begge dele er muligt på Panasonic DMP-UB900, så jeg vil da tro at det også bliver muligt på Oppo.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 19:41

Så er den bestilt.
Hvor har du bestilt den?

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Troels85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-December-2016
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troels85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 19:48
Jeg overvejer kraftigt et køb af UDP-203. Det vil være min første Oppo - faktisk min første dedikerede afspiller. Jeg vil dog godt have, at det er noget der holder godt og længe, så mit spørgsmål er: Hvordan er det generelt med Oppo og drev-kvalitet? Vil det være på højde med kvaliteten i en dedikeret CD/SACD-afspiller i samme prisklasse? Eller er det noget man slet ikke skal bekymre sig om længere?

Jeg har et UHD TV, men ikke med understøttelse for HDR, kun gammeldags Rec.709. Kan Oppo'en re-mappe større farverum til et mindre og ændre HDR til SDR (LDR?), hvis det i fremtiden skulle vise sig at UHD blu-rays kun kan fås i store farverum og/eller med HDR?
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Så er den bestilt.

Hvor har du bestilt den?

KT
SVP03
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 22:28

Regn med at OPPO kan mere og bedre end Panasonic UB900,

Kan du komme med nærmere information om hvor du mener Oppo kan mere og bedre end Panasonic UB900?Smile

Os der har købt en Panasonic UB900 fra start føler da at vi er blevet bukket forover, og at vi idag har et værdiløst styke plastik skrammel som ingen vil købe brugt.
Det var lidt hårde ord, om noget der i det mindste i min verden fungere aldeles upåklageligt. Og UB900 bliver jo ikke dårligere af, at der nu kommer en Oppo. Pana´en vil stadig fungere rigtigt godt for rigtigt mangeSmile

Faktisk enig med Hother her min første Bluray 1080P er en Panasonic og det er den eneste der har overlevet her i huset. Hvorfor jo den har altid fungeret og bruger samme fjernbetjæning som det Panasonic Plasma som står på datterens (10år) værelse. Jeg har haft alle OPPO's topmodeller og diverse andre afspillere. Nu står der en Playstation i Hjemmebioen og jeg kommer ikke til at købe Skiver igen gider det simpelthen ikke. Har jo været igennem VHS, Laserdisk, DVD og Bluray og der er sku dyrt at købe mine ynglingsfilm igen og igen ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af Peter49 Peter49 skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Noget jeg har bemærket ved Netflix i Dolby Vision og ved 4K UHD blu-ray, er at hvide undertekster er alt for kraftigt hvide. Ved Netflix har jeg ændret underteksterne, så de er gule, med på blu-ray kan jeg ikke ændre farven eller lysstyrken.
Det kunne jeg godt tænke mig blev muligt på Oppo BDP-203.
Oppo har jo før tænkt på underteksterne. På min BD-83 kan de flyttes op og nedad.

Begge dele er muligt på Panasonic DMP-UB900, så jeg vil da tro at det også bliver muligt på Oppo.

Det lyder godt, da jeg ikke kan gøre noget på den billige Samsung 4K afspiller, jeg købte, mens jeg venter på Oppo.

Venlig hilsen
KB
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 01:23

Regn med at OPPO kan mere og bedre end Panasonic UB900,

Kan du komme med nærmere information om hvor du mener Oppo kan mere og bedre end Panasonic UB900?Smile

Os der har købt en Panasonic UB900 fra start føler da at vi er blevet bukket forover, og at vi idag har et værdiløst styke plastik skrammel som ingen vil købe brugt.
Det var lidt hårde ord, om noget der i det mindste i min verden fungere aldeles upåklageligt. Og UB900 bliver jo ikke dårligere af, at der nu kommer en Oppo. Pana´en vil stadig fungere rigtigt godt for rigtigt mangeSmile

Den blir ikke dårligere, den har aldrig været et kvalitetsprodukt, eneste grund til nogen tror den er det er prisen, og som de reducere prisen på den indser de nok med tiden at det bare er en afspiller blandt mange andre der hurtig blir forældet og glemt. På det punkt har OPPO gjort sig bemærket med afspillere der selv efter de ikke produceres mere har været efterspurgt.. Feks finder du stadig ikke en BD afspiller der som ren  BD afspiller er bedre end en OPPO 83, 
Som udgangspunkt, så er vi rørende uenige, og det er helt fint. UB900 har fået aldeles flotte anmeldelser hele vejen rundt.

Jeg tror ikke, at der vil være synlig forskel på billedet hvad angår DVD, BD og UHD/HDR, og det er de ting der vægter hos mig. Måske sammenligningstest vil afsløre et eller andet målbart, men jeg tvivler på en synlig forskel.

Når det så er sagt, så er Oppo nogle fantastiske afspillere, jeg har selv haft fornøjelsen af 3 af demSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 02:35
En anden rar feature på oppo som ikke er på Panasonic er playback info på streaming, så man kan se hvad man modtager
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu