recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-103 nu hos recordere.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo BDP-103 nu hos recordere.dk

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 16:29
The two HDMI input ports are all new to these models. Customers have always asked for ways to take further advantage of the excellent audio and video processing functions provided by the OPPO players, and the two HDMI input port answer this request. Users can connect external devices such as set-top boxes and network streaming devices to take advantage of the players’ video processing power. The HDMI inputs are also convenient for small installations such as a bedroom system where an A/V receiver may not be needed. The front HDMI input port doubles as a Mobile High-definition Link (MHL) input. Users with MHL-compatible mobile phones and tablets can quickly connect to the player to show video and photo on the TV screen.
Er det mig der misforstår denne tekstSmile
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Er det mig der misforstår denne tekstSmile


Misforstår er så meget sagt, jeg tror bare at du overfortolker på en marketing-tekst. Du har ikke noget at bruge skaleringen til når kilden er en PC, den har så nogle sharpness og støjreduktions kredsløb, som nogle synes er en forbedring men som jeg mener man bestemt ikke skal bruge. Men der kan jo godt være et praktisk argument for f.eks. at tilslutte en laptop med HDMI på fronten.

Det skal siges at jeg har en 2D tankegang. Det er muligt at den kan lave 2D>3D konvertering fra eksterne kilder, det skal jeg ikke gøre mig klog på. Og så kan den naturligvis opkonvertere 1080P fra en PC til 4K, hvis du skulle have noget at bruge dét til (men selv hvis du har, så vil jeg stille spørgsmålstegn ved gevinsten).


Redigeret af Otto J - 15-Oktober-2012 kl. 16:35
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 16:38
Forresten, hvorfor har vi to tråde til det her?
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 16:43

håber da der er lidt forbedringer i den et eller andet sted.

Glæder mig under alle omstændigheder til den udkommer.
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
titt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 17:03
...

Redigeret af titt - 13-Maj-2017 kl. 01:15
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af titt titt skrev:

Hej Otto
 
Jeg må tilstå at jeg har tænkt samme tanke: At 103 ville give mig bedre tv fra yousee-boksen.
Mener du at youseeboksen skulle outputte 576i, hvis det skulle nytte?
 
Hvad med 1080i?
 
Er lidt forvirret her.......


Oppo'en tager input-signalet og skalerer det til 1080P (eller 4K hvis man er så heldig at have et tv der kan bruge dét...). Hvis du sender 1080i til den, så vil den lave en de-interlacing fra 1080i til 1080P - en opgave som TV'et normalt tager sig af. Hvis Oppo'en er bedre end TV'et til at gøre dét, så vil det resultere i et bedre billede. Specielt Panasonic er generelt ret ringe til dén opgave, så her vil jeg forvente en forbedring.

Hvis du sender et 720P signal fra Yousee boksen, så skal Oppo'en "bare" opskalere, den skal ikke de-interlace. Forskellen på ren opskalering er væsentligt mindre synlig i praksis, end forskelle i de-interlacing, specielt fra 720P til 1080P som er en relativt "nem" skalering. Det store spørgsmål er så om det er en fordel at sætte Yousee boksen på 1080i eller på 720P - det kræver nok praksis-tests, og svaret kan være forskelligt afhængig af kanal. 720P kanaler bør være bedst med Yousee boksen på 720P, 1080i kanaler vil være bedst på 1080i, og 576i kanaler vil have fordele og ulemper afhængigt af hvilken opløsning du vælger.

576P output fra boksen antager jeg er irrelevant, da det vil betyde nedskalerede HD kanaler, medmindre du vil skifte output afhængigt af kanal...

Hvis man kan nøjes med én af de tilgængelige DVB-C tunere der tilbyder source direct (Triax f.eks.), hvilket svjv betyder at give afkald på nogle funktioner, så vil den bedste billedkvalitet fra en SD kanal opnås ved at gøre dette og sende det igennem Oppo'en.

Det skal understreges at denne problematik ikke er anderledes for Oppo'en end den er for nogen anden scaler, INKLUSIVE den indbyggede i TV'et.
 
Oprindeligt skrevet af titt titt skrev:

Netop muligheden for at bruge 103s billedbehandling i forbindelse med almindeligt tvsignal er klart det store selling point hos mig, da jeg også tænker 2D-egenskaber. Alt streameriet lader mig stadig kold.


Kvaliteten af US Netflix er på tv-serier i mine øjne fuldt ud på højde med almindeligt HDTV (hvilket desværre godt kan tolkes sådan at "almindeligt HDTV" er ringere end det burde være).
Til top
titt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 17:32
...

Redigeret af titt - 13-Maj-2017 kl. 01:11
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 18:33
 
 
 
Og så er det nye Oppo BDP-103 landet hos mig - i nogle få dageTongue


Redigeret af Hother - 16-Oktober-2012 kl. 19:01
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
titt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 20:01
...

Redigeret af titt - 13-Maj-2017 kl. 01:10
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af titt titt skrev:

Spændende!
Tjekker du youseeboksen gennem den og tjekker for små eller store forbedringer den vej?
 
Bare et lille ønske, hvis der er tid....
Jeg vil bestemt gøre mit bedste, og naturligvis bliver den holdt op i mod in egen BDP-93Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 20:19

Hvis muligt mht til yousee tilslutning ville jeg der gerne høre om signal kan passere når oppo er slukket

Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Hvis muligt mht til yousee tilslutning ville jeg der gerne høre om signal kan passere når oppo er slukket

Øh jo..... husk nu at jeg kun har afspilleren til lørdag. Men det kan jo ikke være et problem at slukke for afspillerenLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu