recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-103EU tråden,  ny firmware
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo BDP-103EU tråden, ny firmware

Besvar Besvar Side  <1 678910 18>
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

det med syng var de 2 nyeste Batman og helt slemt på total Recal.
mht lyd er det åbentbart kun ved komb mellem anthem og oppo.

HDMI overrasker altid.
Har en Anthem.
Hvad dælen gør forskellen begriber man ikke.
Men det var der ikke før
SVP03
Til top
tommykjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-December-2009
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommykjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2012 kl. 16:32
Ingen sync problemer her hverken med Blu-Ray eller Netflix. Jeg benytter HDMI 1 til TV og HDMI 2 til  Denon AVR 4520.

I går aftes havde jeg set et par pat timer på Netflix og holdt en pause hvor afspilleren blev slukket. Efter et par timer ville jeg se mere NetFlix men jeg kunne simpelthen ikke få forbindelse uanset hvad jeg gjorde og uanset om jeg benyttede wifi eller lan. Men jeg kunne samtidig på samme net forbindelse både connecte med min tablet og Playstation.

I dag kunne jeg så igen connecte til Netflix. Men når jeg havde set et par afsnit af en serie så frøs den simpelthen med sort skærm når et nyt afsnit startede og det eneste jeg kunne gøre var at slukke. Sluk tog i øvrigt 30-60 sekunder fra jeg trykkede på off på fjernbetjeningen.

Har ikke lagt nogen beta firmware på.
Tommy Jensen
Til top
DBear Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Juni-2008
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DBear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2012 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af tommykjensen tommykjensen skrev:

Har ikke lagt nogen beta firmware på.

Jae jeg har både prøvet 1145b og har nu den nye (1205b) i...

Der er kommet lidt flere NET ting man kan bruge, plus at når man scroller, så stopper den ikke, men ruller videre... (den eneste måde jeg kunne skrive det på Smile )

Netflix har jeg prøvet, har ikke set nogen Sync problemer (tester kun på en andens konto)
Men det kan _måske_ være fordi jeg har en 90/90 fiberlinie...
(Når jeg bruger NetFlix, oplever jeg lige skal afspille 10sek. spole tilbage og starte filmen igen,  så er billedet SuperB (måske endda 1080p) og fik et mindre chok, min Yam viser "Dolby Digital+"

DTS-HDMA / DD-TrueHD (BD´er) har ikke oplevet noget (kun 1108)
DTS-HDMA / DD-TrueHD (BD´er) ikke testet  (1145b+1205b)

DTS-HDMA / DD-TrueHD (MKV´er) Ingen LYD på TrueHD (Viser fejlkode) (1108)
DTS-HDMA / DD-TrueHD (MKV´er) Stadigvæk ingen LYD på TrueHD (ingen fejlkode) (1145b+1205b)
(TrueHD lydkanal viser MLP (mener den viser))
De skriver det er  noget med Software, men kan ikke lade være med at tænke på, at jeg har INGEN bøvl på en PC (Windows) Mac (OSX) eller en PopcornHour (Linux) (MediaCenter) plus jeg har bekendte som har andre mediecenter, som PS3, Box eller hvad de nu hedder, og der er der ingen problemer med at afspille alle lydformater...

--------------------------------------------------
Min (mangel) ØNSKE seddel for OPPO...
Support for PGS subtitles i MKV filer...
Support for DD-TrueHD i MKV filer...
Support for *.ISO filer...
Fordi alle min Bluray skiver, er blevet lavet om til enten MKV eller ISO
(Mest pga. loadetiden, men den er jo ikke ret lang på OPPO´en Big smile )

ELLERS en FANTASTISK maskine... Clap Star Thumbs Up Beer Handshake

Redigeret af DBear - 09-December-2012 kl. 19:00
www.varekurv.dk
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Point: 635
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 13:42
Så kom min Smile

Den blev sat til og fandt hurtigt ny firmware og updatede den via netværk.. viker fino.. Men nu vil jeg gerne ligge den nye Beta ind men den fejler.. både med usb og cd/dvd måden ..

Nogen tips her ?
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af kfcofir kfcofir skrev:

Så kom min Smile

Den blev sat til og fandt hurtigt ny firmware og updatede den via netværk.. viker fino.. Men nu vil jeg gerne ligge den nye Beta ind men den fejler.. både med usb og cd/dvd måden ..

Nogen tips her ?
Der skal kun ligge den ene fil på USBen uden undermappe, virkede fint nok hos mig.
SVP03
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommykjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 15:41
Et lille tip til NetFlix brugere.

Jeg ville gerne kunne se NetFlix USA på min Oppo men egentlig også nemt kunne skifte mellem DK og USA.

Jeg afprøvede unblock-us og det virkede fint og tænkte at jeg så måtte leve med at skulle skifte mellem auto opsætning og manuel hvor jeg angav dns server manuelt.

Men så fandt jeg ud af at hvis jeg satte LAN forbindelsen op med manuel setting og WIFI med auto setting så kunne jeg på enkelt vis skifte mellem US og DK NetFlix bare ved at skifte min netværk forbindelse mellem WIFI og LAN kabel. 
Tommy Jensen
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Der skal kun ligge den ene fil på USBen uden undermappe, virkede fint nok hos mig.

Har osse kun .bin filen liggenede og usb'en er prøvet med Fat/Fat32 !
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af kfcofir kfcofir skrev:

Så kom min Smile

Nogen tips her ?

Løst.. man skal jo " bare " hente fra EU site'en http://www.oppo-bluray.co.uk/customer-services/bdp-103-105eu/  Wink  Og holder sig fra .com Embarrassed
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2012 kl. 09:32
Og så er der ny officiel firmware (altså af den type, som din afspiller selv finder via nettet og kan downloades herfra):

Category: Latest Official Release

Release date: December 13, 2012

Main Version: BDP10XEU-38-1211
Loader Version: 6U0900 (BDP-103EU), 7B0600 (BDP-105EU)
Sub Version: MCU103-05-0916 (BDP-103EU), MCU105-04-1113 (BDP-105EU)

To check your players current firmware version:

Press Set-up on the remote or select Set-up from the Home Screen > Device Set-up > Firmware Information. Note all parts must match, main, loader and sub version.

Note: Upon player restart after update you will have the option to perform a factory reset. Please select this option, or your player will not work as intended.

Release Notes:

This version is designed for the OPPO BDP-103EU and BDP-105EU Blu-ray Disc players. This version is based on the latest Public Beta release version BDP10XEU-38-1205B. Customers who loaded the beta version should update to this official version. Comparing to the previous Official release version BDP10XEU-33-1018, the major changes are:

1. Resolved the HDMI high bit-rate (HBR) audio loss issue with Anthem MRX 300/500/700 AV Receivers. Customers have reported that when sending DTS-HD MA or Dolby True HD signals in Bitstream mode through HDMI 1 OUT to these Anthem receivers, no audio was detected by Anthem and static noise could be heard on the speakers. This issue has been resolved.

2. Improved audio/video synchronization for disc playback, internet streaming, and external HDMI/MHL inputs. In the previous firmware, customers have been reporting that the sound could be out of sync with the picture. This issue has been improved.

3. Improved media file navigation on USB hard disk or thumb drives. Added Thumbnail View mode for Movie and Music. Customers can press the RED colour button to quickly switch between File List mode and Thumbnail View mode. There is also an improvement to the responsiveness achieved by caching some of the media information in an "OPPO_Media_Info" folder on the USB drive. NOTE: for users who prefer that the player not write anything to the USB drive, there is a "Cache Media Info" item in the "Setup Menu" under "Device Setup". We recommend that you set this "Cache Media Info" option to ON and do not delete the "OPPO_Media_Info" folder and its files. This will deliver user experience improvement in media navigation. On the other hand, turning this option OFF can prevent the player from writing to your USB drive, at the cost of slower media file navigation.

4. Added the "Blank HDMI 2" option in the Setup Menu -> Video Setup -> 3D Setting. This allows the player to force HDMI 2 to output a 2D blank screen when HDMI 1 outputs 3D video. Some customers reported that during 3D movie playback, when HDMI 1 was connected to a 3D display and HDMI 2 was connected to a non-3D receiver which in turn is connected to the same 3D display, there was no audio coming from the receiver. This issue has been resolved.

5. Resolved the incorrect aspect ratio (AR) during some user-created media. In the previous firmware the player may have unnecessarily pillar-boxed or stretched the video of some user-created media files. This issue has been resolved.

6. Resolved an incompatibility with older Digital Coaxial or Optical receivers where streaming services (such as Netflix, YouTube) produced no audio.

7. Added "Sleep Timer" option in the Setup Menu -> Device Setup. This allows the player to turn itself off after a specific amount of time.

8. Added support for converting Side-by-Side and Top-Bottom formatted MKV into 3D. During the playback of a compatible MKV, press the 3D button on the remote once to turn on the "2D->3D" conversion then press the 3D button again to display the "3D Setting" menu. Select "Side-by-Side" or "Top-Bottom" to match the source to convert the image to 3D.

9. Added the support for DTS-HD Master Audio and Dolby TrueHD sound tracks in MKV files. As with any user-encoded media files, compatibility still depends on the software and techniques used to encode the media files.

10. Added "CD Program Play" function for CD/SACD playback. During the disc playback, press the YELLOW COLOUR button to bring the "Program Play" interface. Here you can use the LEFT/RIGHT ARROW button to set a desired playlist.

11. General disc compatibility improvement based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.

All features and improvements of the previous firmware are also included in this version.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommykjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2012 kl. 12:55
Netupdate fejler hos mig :-(

"Incorrect or corrupt file".

Redigeret af tommykjensen - 13-December-2012 kl. 12:56
Tommy Jensen
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2012 kl. 13:21
Samme her, jeg havde dog beta liggende på i forvejen.
Har kun prøvet via internet.
SVP03
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2012 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Samme her, jeg havde dog beta liggende på i forvejen.
Har kun prøvet via internet.
Jeg prøver senere i dag, hvordan det går hos mig - og hvis jeg ikke kan downloade, så skriver jeg til Henry hos Oppo.UKBig smile
Edit: Har skrevet til HenryLOL

Redigeret af Hother - 13-December-2012 kl. 13:33
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 678910 18>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu