recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-103EU tråden,  ny firmware
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo BDP-103EU tråden, ny firmware

Besvar Besvar Side  <1234 18>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 09:59
Så er Oppo klar med en firmware update i Beta-udgave. Som jeg har forstået Oppo.UK, så kommer løsningen af DVD-PAL problematikken først med lanceringen af den officielle firmware:

Release date: November 22, 2012

Category: Latest Public Beta Release

Main Version: BDP10XEU-37-1114B
Loader Version: 6U0900 (BDP-103EU), 7B0600 (BDP-105EU)
Sub Version: MCU103-05-0916 (BDP-103EU), MCU105-04-1113 (BDP-105EU)

To check your players current firmware version:

Press Set-up on the remote or select Set-up from the Home Screen > Device Set-up > Firmware Information. Note all parts must match, main, loader and sub version.

This release is still a beta test version, not an official release. Use it only if you would like to experiment with the new features and improvements. There is a very small chance of the new features and improvements not working properly. If that happens, please report any issue to us. You may also revert to the latest official firmware via USB thumb drive.

Note: Upon player restart after update you will have the option to perform a factory reset. Please select this option, or your player will not work as intended.

Release Notes:

This version is designed for the OPPO BDP-103EU and BDP-105EU Blu-ray Disc players. Comparing to the previous Official release version BDP10XEU-33-1018, the major changes included in this version are:

1. Add multi-language user interface. German, French, Italian, Spanish, Dutch and Swedish.

2. Added the "Blank HDMI 2" option in the Setup Menu -> Video Setup -> 3D Setting. This allows the player to force HDMI 2 to output a 2D blank screen when HDMI 1 outputs 3D video. Some customers reported that during 3D movie playback, when HDMI 1 was connected to a 3D display and HDMI 2 was connected to a non-3D receiver which in turn is connected to the same 3D display, there was no audio coming from the receiver. This issue has been resolved.

3. Resolved the incorrect aspect ratio (AR) during some user-created media. In the previous firmware the player may have unnecessarily pillarboxed or stretched the video of some user-created media files. This issue has been resolved.

4. Resolved an incompatibility with older Digital Coaxial or Optical receivers where streaming services (such as Netflix, YouTube) produced no audio.

5. Improved the user experience in the HOME menu and the Media Centre (Photo, Music, or Movie) e.g., Added Thumbnail View mode for Movie and Music, you can now press the RED button to quickly switch between File List mode and Thumbnail View mode.

6. Added "Sleep Timer" option in the Setup Menu -> Device Setup. This allows the player to turn itself off after a specific amount of time.

7. Added support for converting Side-by-Side and Top-Bottom formatted MKV into 3D. During the playback of a compatible MKV, press the 3D button on the remote once to turn on the "2D->3D" conversion then press the 3D button again to display the "3D Setting" menu. Select "Side-by-Side" or "Top-Bottom" to match the source to convert the image to 3D.

8. Added "CD Program Play" function for CD/SACD playback. During the disc playback, press the YELLOW COLOR button to bring the “Program Play” interface. Here you can use the LEFT/RIGHT ARROW button to set a desired playlist.

9. General disc compatibility improvement based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.

Special notes:

1. In order to facilitate the user experience improvement in media navigation (item 5 above), the player will create an "OPPO_Media_Info" folder on any connected USB storage device and store media information there. You may find this folder on USB flash drives or external hard drives after using those with your OPPO player. Please do not delete the folder and its files.

2. You can revert back to the previous official release via a USB thumb drive.

Download the beta USB update

(CD and Network update will be available once this version is upgraded to an official release, after the beta test period)

Category: Latest Official Release

Release date: October 24, 2012

Main Version: BDP10XEU-33-1018
Loader Version: 6U0800 (BDP-103EU), 7B0300 (BDP-105EU)
Sub Version: MCU103-05-0916 (BDP-103EU), MCU105-04-0916 (BDP-105EU)

To check your players current firmware version:

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 10:01
Sig mig er jeg stadig den eneste her på siden med en Oppo BDP-103EU ?

Føler mig lidt aleneLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
maagren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maagren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 10:24
Jeg går og venter på oprigningen fra forhandleren om, at den er landet i DK. Nu må det da også snart være midt november Pinch
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af maagren maagren skrev:

Jeg går og venter på oprigningen fra forhandleren om, at den er landet i DK. Nu må det da også snart være midt november Pinch
Pudsigt, for i UK er der masser der har fået den nye afspiller, og i UK er de oven i købet begyndt at rulle BDP-105EU udConfused

Redigeret af Hother - 23-November-2012 kl. 10:39
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 10:34
Kan ikke lige se hvad jeg skal bruge den til når jeg har 93.
Ser primært kun BD film, de DVD jeg har er rippet og ligger på NAS og ses med Dune Max.
Til Netflix har jeg ATV 3. Næppe værd at smide en Oppo efter det. Med den kvali Netflix sender i, der dog er udemærket.
Den dag den kan erstatte min Dune ryger der da en 113 eller hvad den kommer til at hedde i indkøbskrueven, hvis det nogensinde sker.
SVP03
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Kan ikke lige se hvad jeg skal bruge den til når jeg har 93.
Ser primært kun BD film, de DVD jeg har er rippet og ligger på NAS og ses med Dune Max.
Til Netflix har jeg ATV 3. Næppe værd at smide en Oppo efter det. Med den kvali Netflix sender i, der dog er udemærket.
Den dag den kan erstatte min Dune ryger der da en 113 eller hvad den kommer til at hedde i indkøbskrueven, hvis det nogensinde sker.
Næh, det kan jeg da godt se logikken i. Det var i øvrigt hvad jeg skrev i mit "Smugkig" af BDP-103EU.

Men for dem der har en BD-afspiller af ældre årgang kunne den nye Oppo sagtens være et lækkert alternativ, til så meget andet  - som er dyrereSmile
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 11:26
Jeg har en 83'er i dag og overvejer en opgradering fordi der har sneget sig en 3D projektor og Tv ind på adressen. Men jeg savner lidt at se og høre om hvordan dens interface er til at håndtere medie filer fra nas'et er før jeg tager den endelige beslutning.
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg har en 83'er i dag og overvejer en opgradering fordi der har sneget sig en 3D projektor og Tv ind på adressen. Men jeg savner lidt at se og høre om hvordan dens interface er til at håndtere medie filer fra nas'et er før jeg tager den endelige beslutning.
Nu er NAS bestemt ikke min spidskompetance, men hvis det er afspilning af filerne herfra, så tror jeg ikke at der er noget problem. Afsted til en Oppo forhandler og få det checket udSmile
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu er NAS bestemt ikke min spidskompetance, men hvis det er afspilning af filerne herfra, så tror jeg ikke at der er noget problem. Afsted til en Oppo forhandler og få det checket udSmile
Så kunne det være du skulle tage den under armen og besøge mig.
Så kan vi tjekke det.
Ville da gerne slippe for min Dune Max i biffen, så kunne den ryge op i stuen i stedet for den gamle PIO LX71 BD afspiller. Så hvis sådan en Oppo af ny model både kan erstatte min APT3 til Netflix og Dune til NAS BD film, ville det jo være top.
SVP03
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 12:09

Det er mere selve interfacet på afspilleren. Jeg er ikke i tvivl om at den kan afspille filerne (det kan 83'eren). Men jeg har en del medie filer på mit NAS og vil være sikker på at interfacet er til at holde ud at bruge. Det behøver ikke være så fancy, men det duer f.eks ikke hvis den viser 4 filer af gangen. 

Det i 83'eren til brug ved DLNA var f.eks ikke specielt brugbart til mit brug. Men må jo se om jeg kan finde en forhandler der kan demonstrere den for mig. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 12:10

Så kan vi tjekke det.
Ville da gerne slippe for min Dune Max i biffen, så kunne den ryge op i stuen i stedet for den gamle PIO LX71 BD afspiller. Så hvis sådan en Oppo af ny model både kan erstatte min APT3 til Netflix og Dune til NAS BD film, ville det jo være top.
Takker for invitationenTongue Men jeg tror nu at det bedste du kan gøre er at skrive til min gode ven Henry hos Oppo.UK., og her forelægge dine ønsker - så får du et helt ærligt svarSmile
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 12:10

Så kan vi tjekke det.

Hvis I gør det - eller du på anden måde for undersøgt det, så post meget gerne hvad du syntes. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 18>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu