recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-103EU tråden,  ny firmware
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo BDP-103EU tråden, ny firmware

Besvar Besvar Side  <12345 18>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg har en 83'er i dag og overvejer en opgradering fordi der har sneget sig en 3D projektor og Tv ind på adressen. Men jeg savner lidt at se og høre om hvordan dens interface er til at håndtere medie filer fra nas'et er før jeg tager den endelige beslutning.
Nu er NAS bestemt ikke min spidskompetance, men hvis det er afspilning af filerne herfra, så tror jeg ikke at der er noget problem. Afsted til en Oppo forhandler og få det checket udSmile

Det er mere selve interfacet på afspilleren. Jeg er ikke i tvivl om at den kan afspille filerne (det kan 83'eren). Men jeg har en del medie filer på mit NAS og vil være sikker på at interfacet er til at holde ud at bruge. Det behøver ikke være så fancy, men det duer f.eks ikke hvis den viser 4 filer af gangen. 

Det i 83'eren til brug ved DLNA var f.eks ikke specielt brugbart til mit brug. Men må jo se om jeg kan finde en forhandler der kan demonstrere den for mig. 
Nu kan jeg jo kun forholde mig til de ting som jeg benytter, og her streaming fra min PC, og her ser det således ud:

Redigeret af Hother - 23-November-2012 kl. 12:29
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 12:35
Nu var det mere film jeg tænkte på.
Når man trykker på hovedmappen på selve filmens titel, spørger medieafspillere om man vil afspille fra start, afspille fra sidste set, åbne mappen eller annuler.
Når så det kører kan man vælge at skifte de subtitels og lydspor man har valgt at rippe med.

SVP03
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 12:37

Nu kan jeg jo kun forholde mig til de ting som jeg benytter, og her streaming fra min PC, og her ser det således ud:

Det er nok desværre en kende simpelt (ligner vist 83'erens DLNA afspilning en del som jeg lige husker det).. Jeg savner sortering (f.eks efter dato) og nogle shortcuts. Det bliver hurtigt meget tungt med et par tusinde filer i et katalog (og det er lavt sat for mit vedkommende) når man skal bladre ved til f.eks X-Men. 

Tak fordi du tog et screenshot. 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu var det mere film jeg tænkte på.
Når man trykker på hovedmappen på selve filmens titel, spørger medieafspillere om man vil afspille fra start, afspille fra sidste set, åbne mappen eller annuler.
Når så det kører kan man vælge at skifte de subtitels og lydspor man har valgt at rippe med.

Den kan jeg ikke stikke - ingen film på min PCEmbarrassed
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 12:59
Man må tage chancen, har lige bestilt en.
Brugt 93 til salg her inde.
SVP03
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 13:26

Tillykke med valget - hurtige beslutninger hvaLOL
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 13:50

De skulle få dem i dag eller mandag.
SVP03
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 15:54

De skulle få dem i dag eller mandag.
Lækkert - det var på tideTongue
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 09:02

jeg går også spændt og venter på opkald fra KT-Radio, om at nu er den kommet, man kan kun håbe på at det bliver Mandag fredagen er gået, Disapprove indtil videre er det nok kun Hother der har en.

Til top
DBear Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Juni-2008
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DBear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 09:26
Jeg har også bestilt en BDP-103EU og venter MEGET spændt på den (når den kommer)
Er næsten helt oppe og kører ang. denne maskine, forventer meget af den ( nok pga. prisen , :-) )
men også hvad den kan af ting og sager, men tror IKKE at jeg bliver skuffet over OPPO...
Så mangler man lige en 4k skærm man kan se 4k på, men har IKKE lige 200k til et nyt TV lige de første 100 år :-(

www.varekurv.dk
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 13:30

Jeg overvejer at udskifte min BDP-93 til BDP-103, men er kommet lidt i tvivl om det er en op eller nedgradering.

Min BDP-93 er i dag forbundet til TV via HDMI 1 og til forstærker/projektor via HDMI 2. Dette giver så PCM lyd til TV fra HDMI og fuld HD lyd til forstærker (f..eks DTS Master Audio)

De to HDMI outputs kan altså køre med hver sit lydformat uafhængigt af hinanden.

Som jeg læser det kan den nye 103 enten splitte HDMI1 + 2 op i henholdsvis billede fra den ene og lyd fra den anden. Såfremt man stilller den til ”Dual output” vil den downmixe begge outputs til det dårligste af de to displays. I dette tilfælde PCM. Er der mon nogen der ved om dette er tilfældet. Det vil gøre den ubrugelig for mig.

Redigeret af kanvas - 24-November-2012 kl. 13:31
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL S4700, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
tommykjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-December-2009
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommykjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 16:09

Sig mig er jeg stadig den eneste her på siden med en Oppo BDP-103EU ?

Føler mig lidt aleneLOL

Jeg håber da at min snart dukker op. Den skulle være ankommet hos forhandleren den 20/11 men jeg tror ikke den er dukket op endnu, de var ellers ret sikker på at de fik den senest 21/11 :-(
Tommy Jensen
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 18>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu