Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Gromit
Super bruger
Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 10:57 |
Gromit skrev:
[Jo, da. Men jeg har klart flest Region 1 DVD´er - 80%/20% i R1 favør. Idet jeg allerede har en Oppo 983, så er der ingen problemer. |
Glemte at fortælle at min samling er tæt på 3000 DVD titler. 
|
 |
cbroegger
Bruger
Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 90
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 16:53 |
Jeg kan så tilføje, at jeg lige netop er blevet færdig med et regionskit til Oppo 83. Det kræver loddearbejde, så det er ikke et simpelt firmware fix. Så hvis der er nogle herinde der ikke kan vente på eu versionen, kan jeg modificere en us.
mvh. Casper
|
 |
Gromit
Super bruger
Oprettet: 19-April-2006
Point: 463
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 20:11 |
cbroegger skrev:
Jeg kan så tilføje, at jeg lige netop er blevet færdig med et regionskit til Oppo 83. Det kræver loddearbejde, så det er ikke et simpelt firmware fix. Så hvis der er nogle herinde der ikke kan vente på eu versionen, kan jeg modificere en us.
mvh. Casper
|
Vil det sige, at du rent faktisk er i besiddelse af en Oppo Blu-ray BD-83 (Region A) afspiller? ...og du har gjort den regionsfri på både Blu-ray & DVD delen?
Det lyder sgu spændende!! Vær venligst at uddybe det nærmere.
|
 |
cbroegger
Bruger
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 20:25 |
Gromit skrev:
Vil det sige, at du rent faktisk er i besiddelse af en Oppo Blu-ray BD-83 (Region A) afspiller? ...og du har gjort den regionsfri på både Blu-ray & DVD delen?
|
Jeg fik en Oppo BDP-83 engineering sample tilbage i januar, og har nu fået en EAP version med nyeste firmware. Og ja, efter en del disassembling, kan jeg nu modificere den til regionsfrihed på DVD, og manual skift mellem reg A og B på bluray del. (Manuel skift er med fjernbetjeningen).
Ps. hvis recordere.dk evt. vil have den til låns til review, kan jeg undvære den fra ca. onsdag næste uge og nogle dage frem.
mvh. Casper
|
 |
Kosmo12
Bruger
Oprettet: 19-Juni-2008
Point: 166
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 20:37 |
Lyder spændende Casper. Hvad er din egen vurdering af BDP-83 ?. Overvejer selv seriøst køb af Oppo, men er lidt i tvivl idet Pioneer BD vil passe bedre i mit set-up. Synes dog bare umiddelbart at Oppo'en indeholder alt hvad man skal bruge inkl. SACD.
|
 |
cbroegger
Bruger
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 20:54 |
Kosmo12 skrev:
Lyder spændende Casper. Hvad er din egen vurdering af BDP-83 ?. Overvejer selv seriøst køb af Oppo, men er lidt i tvivl idet Pioneer BD vil passe bedre i mit set-up. Synes dog bare umiddelbart at Oppo'en indeholder alt hvad man skal bruge inkl. SACD. |
Meget kortfattet vil jeg sige at Oppo'en er meget cut-the-crap agtig, der er fokuseret meget på hurtig betjening, og endnu mere på source direct transfer fra disc til hdmi. Jeg har ikke rigtig testet output fra andet end hdmi, men det er den første bluray afspiller jeg har haft mellem hænderne (og jeg har prøvet og målt samtlige bluray afpillere til dato), der ikke laver fejl i hdmi outputtet. Eneste anden afspiller der er tæt på at gengive alt fejlfrit er PS3'en.
Jeg kan ikke udtale mig om analoge udgange, og om SACD, da det ikke er noget jeg har leget med.
Indmaden i Oppo'en er nydelig, men ikke mekanisk og elektrisk helt på højde med f.eks. Denons og Pioneers bluray afspillere. Men man skal være meget grundig for at finde fejl ved Oppo'en, for alt er virkeligt blevet testet og afprøvet godt fra udviklernes side.
Ingen tvivl om at de har sigtet efter at få denne til at være en reference afspiller, og det er lykkedes efter min mening.
mvh. Casper
|
 |
Kosmo12
Bruger
Oprettet: 19-Juni-2008
Point: 166
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 21:10 |
Tak for svaret Casper. Det lyder jo lovende, og du nævner ikke noget der evt. kunne afskrække mig fra at købe den. Forøvrigt fint tilbud til Recordere om test af maskinen. Håber der er nogen i redaktionen som har tid og lyst til at benytte sig af tilbuddet.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 21:23 |
cbroegger skrev:
Gromit skrev:
|
Jeg fik en Oppo BDP-83 engineering sample tilbage i januar, og har nu fået en EAP version med nyeste firmware. Og ja, efter en del disassembling, kan jeg nu modificere den til regionsfrihed på DVD, og manual skift mellem reg A og B på bluray del. (Manuel skift er med fjernbetjeningen).
Ps. hvis recordere.dk evt. vil have den til låns til review, kan jeg undvære den fra ca. onsdag næste uge og nogle dage frem.
mvh. Casper
|
Jeg er helt sikker på, at recordere.dk meget gerne vil låne den til et slags "småkig", da "nogle dage" formentlig er for kort tid til en egentlig anmeldelse.
Jeg vil bestemt bede dig om at kontakte Lars
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
T-teknik
--
Bruger er stoppet
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 21:41 |
Casper det lyder spændende - hvad med yderligere funktioner som tilkobling - evt. billed af den?
|
 |
Sorensf
Ny bruger
Oprettet: 03-Maj-2009
Point: 1
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 16:21 |
Nogen der har hørt noget om hvor godt den klarer sig med
almindelige lyd cd'er?
For hvis den kan klare sig på niveau med en dedikeret
cd/sacd afspiller. Så er den (for mig) rigtig spændende
med alt det andet den også byder på. Jeg har en Marantz
sr5003 receiver som jeg tænkte den skulle sættes sammen
med via hdmi.
|
 |
Wuffer
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 16:38 |
Ville bare lige  til Casper for gennemgangen og for at give Recordere.dks staff mulighed for at teste. Det er satme god holdning. Håber du vil tilbyde at gøre EU modellerne regionsfrie evt. mod lidt $. Hvis det er tilfældet, så skriv mig op
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 05-Maj-2009 kl. 11:18 |
Mon ikke at der er samme regionsfrie kit, der bruges til US modellerne og