recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo Blu-ray afspiller - Update
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo Blu-ray afspiller - Update

 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 17:01

Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Otto har du nogen form for informationer, om hvornår Oppo'en kommer til Danmark?

DV 983 lander om en uges tid såvidt jeg er oplyst. BD afspilleren ved Oppo næppe selv præcist hvornår bliver lanceret i Europa.

Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 12:38
Otto har du nogen form for informationer, om hvornår Oppo'en kommer til Danmark?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 12:22
Jeg håber nogen herinde kan svare på om USB porten på Oppo 983 kan bruges til at se film fra eksempelvis en ekstern harddisk og hvilke formater der vil kunne ses.

Kan der måske gisnes om at ethernet stikket på den kommende Bluray afspiller vil kunne benyttes til at hente medie filer fra netværket og måske høre netradio?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Jeg forstår så ikke, at udgiveren ikke har foretaget de-interlacingen inden med top$ udstyr, så forbrugeren kan få topkvalitet uden at have en topmodel fra Denon.

Det kan du så absolut have ret i.

Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 15:35

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Meget af det er optaget i 1080i til HD TV-udsendelse.

Selvfølgelig. Planet Earth er et godt eksempel på BD 1080i.

Jeg forstår så ikke, at udgiveren ikke har foretaget de-interlacingen inden med top$ udstyr, så forbrugeren kan få topkvalitet uden at have en topmodel fra Denon.

Kuro
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 14:53

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Jeg tror faktisk at mange forventer synligt bedre billedkvalitet ved BD end de gængse mærker.

Glemte lige: Det tror jeg du har ret i, men det er i givet fald ikke noget Oppo har lovet dem, det siger vel mest om hvor tilfredse køberne i virkeligheden er hvis de per automatik har dén forventning... Mit største succeskriterie for sådan en afspiller vil være om de kan lave den lige så hurtig i betjeningen som en PS3.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Oprindeligt skrevet af <SPAN =bold>AV Precision</SPAN> AV Precision skrev:

 nemlig at antallet af udgivelser i 1080i formentligt vil være stærkt stigende efterhånden som der kommer flere koncert-udgivelser på BD

Overraskende. Hvad er rationalet for dette?

Meget af det er optaget i 1080i til HD TV-udsendelse. Det vil naturligvis være meget blandet mellem 1080i og 1080P, men jeg forventer afgjort flere 1080i udgivelser i fremtiden.

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Jeg føler mig ikke truffet, men min erfaring siger mig, at dette er en yderst udbredt menneskelig egenskab, som ikke er begrænset til recordere.dk.

Enig, og jeg er sikkert heller ikke selv fri for den. Når jeg forsøger at opdrage på folks personlighed i et fora som dette hvor det overhovedet ikke hører hjemme, afslører jeg jo også visse fejl i min egen...  Det udvikler sig hurtigt til en ret politisk diskussion, som for det første ikke hører til her, og som for det andet vil være uklogt for mig at føre i offentligt rum under alle omstændigheder...

Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 14:08

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

  Dét er da ret fedt, for så kan man få både Blu-ray og dvd-afspilning, af høj kvalitet, i én afspiller.

Absolut. Dén pointe har ikke været tydelig, de steder jeg har læst. Jeg tror faktisk at mange forventer synligt bedre billedkvalitet ved BD end de gængse mærker.

Oprindeligt skrevet af <SPAN =bold>AV Precision</SPAN> AV Precision skrev:

 nemlig at antallet af udgivelser i 1080i formentligt vil være stærkt stigende efterhånden som der kommer flere koncert-udgivelser på BD

Overraskende. Hvad er rationalet for dette?

Oprindeligt skrevet af <SPAN =bold>AV Precision</SPAN> AV Precision skrev:

 Og så lige lidt brok: Hvorfor er det at så mange mennesker har svært ved at forholde sig til produkter der ikke lige henvender sig til "MIG!"

Jeg føler mig ikke truffet, men min erfaring siger mig, at dette er en yderst udbredt menneskelig egenskab, som ikke er begrænset til recordere.dk.

 

Kuro
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

PS.

Siden du er blevet OPPO forhandler, så må du jo, i større eller mindre grad, stå inde for deres kvalitetspræstationer.  

Der findes nogle få anmeldere og kollegaer som jeg godt tør stole blindt på, og bedømme et produkts kvalitet "igennem deres øjne". Noget jeg ellers er blevet ret varsom med, efter nogle ubehagelige overraskelser, men i dette tilfælde er jeg ikke i tvivl. Jeg har reelt ikke forhandlet signalkilder indtil nu, fordi jeg har vedtaget med mig selv at jeg ikke ville sælge et produkt jeg ikke selv føler er det bedste til prisen, og det har jeg ikke rigtigt haft mulighed for, da produkter som Denon, Pioneer og Arcam ikke er noget man bare lige kan blive forhandler af som man selv har lyst. Nu har jeg så muligheden med Oppo, der om nogen er dén producent der matcher min indgangsvinkel til hvordan et produkt bør være konstrueret.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 10:25

Udover DVD-afspilningen, så er der også en ret overset detalje, nemlig at antallet af udgivelser i 1080i formentligt vil være stærkt stigende efterhånden som der kommer flere koncert-udgivelser på BD. Med 1080P output fra BD'en bliver 1080i>1080P de-interlacing lige pludselig vigtigt, og der vil Oppo'en formentligt også have en fordel. Men ellers er det rigtigt nok, hvis man bare vil have en BD-afspiller der kan spytte 1080P ud uden noget lir, så er der ved at være mange muligheder at vælge imellem, og her vil en Panasonic eller en PS3 være fuldt ud lige så god. Det man kan forestille sig i længden, er at Oppo ligesom på deres DVD-afspillere laver flere forskellige versioner, alt efter om man har brug for "hele dynen", eller bare vil have et løbeværk og håndtere al skalering eksternt.

Og så lige lidt brok: Hvorfor er det at så mange mennesker har svært ved at forholde sig til produkter der ikke lige henvender sig til "MIG!" Jeg læser utroligt meget kritik her i forummet og under kommentarerne på nyhederne, hvor folk sabler et produkt ned og nærmest siger at det aldrig burde være sendt på markedet, alene fordi det ikke lige tiltaler netop deres behov. Hav dog lidt forståelse for at andre mennesker kan have andre behov. "Hvad skal vi med en BD med god DVD-afspilning, jeg spiller ikke DVD'er længere alligevel". Nej, men det er der ANDRE der gør, der er jo ingen der siger DU behøver købe den, hvis den ikke lige tiltaler dine behov. Derfor kan man vel godt anderkende produktets kvaliteter? Jeg har personligt ikke en døjt at bruge en DV-983 til (bare et eksempel, jeg ved godt tråden her omhandler BD), eftersom jeg alligevel har en scaler der håndterer DVD opskaleringen mindst lige så godt. Men derfor kan jeg da godt anerkende at produktet leverer high-end ydelse til en rimelig pris. Det er der mange der vil have glæde af.

Til top
vasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 09:14
Fuldstændig enig med Naiera. Som DVD spille er OPPO suveræne til prisen (da de gør tingene grundigt) og hvis de ligger ligeså meget benarbejde i at få det optimale ud af BD, ja så er det en klar vinder i min bog.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12243
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Jeg forstår ikke det der Oppo BD hype.


Det er da ligetil: Det er meget få Blu-ray-afspillere der dur til at afspille normale dvd-film. Så annoncerer Oppo en BD-afspiller der har en dvd-del der kommer til at svare til 983'erens! Dét er da ret fedt, for så kan man få både Blu-ray og dvd-afspilning, af høj kvalitet, i én afspiller.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu