|
Oppo Blu-ray afspiller - Update |
Besvar | Side <1234 13> |
Forfatter | |||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 09-September-2008 kl. 10:34 | ||
Der findes nogle få anmeldere og kollegaer som jeg godt tør stole blindt på, og bedømme et produkts kvalitet "igennem deres øjne". Noget jeg ellers er blevet ret varsom med, efter nogle ubehagelige overraskelser, men i dette tilfælde er jeg ikke i tvivl. Jeg har reelt ikke forhandlet signalkilder indtil nu, fordi jeg har vedtaget med mig selv at jeg ikke ville sælge et produkt jeg ikke selv føler er det bedste til prisen, og det har jeg ikke rigtigt haft mulighed for, da produkter som Denon, Pioneer og Arcam ikke er noget man bare lige kan blive forhandler af som man selv har lyst. Nu har jeg så muligheden med Oppo, der om nogen er dén producent der matcher min indgangsvinkel til hvordan et produkt bør være konstrueret. |
|||
mgmg
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
Sendt: 09-September-2008 kl. 14:08 | ||
Absolut. Dén pointe har ikke været tydelig, de steder jeg har læst. Jeg tror faktisk at mange forventer synligt bedre billedkvalitet ved BD end de gængse mærker.
Overraskende. Hvad er rationalet for dette?
Jeg føler mig ikke truffet, men min erfaring siger mig, at dette er en yderst udbredt menneskelig egenskab, som ikke er begrænset til recordere.dk.
|
|||
Kuro
|
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 09-September-2008 kl. 14:20 | ||
Meget af det er optaget i 1080i til HD TV-udsendelse. Det vil naturligvis være meget blandet mellem 1080i og 1080P, men jeg forventer afgjort flere 1080i udgivelser i fremtiden.
Enig, og jeg er sikkert heller ikke selv fri for den. Når jeg forsøger at opdrage på folks personlighed i et fora som dette hvor det overhovedet ikke hører hjemme, afslører jeg jo også visse fejl i min egen... Det udvikler sig hurtigt til en ret politisk diskussion, som for det første ikke hører til her, og som for det andet vil være uklogt for mig at føre i offentligt rum under alle omstændigheder... |
|||
Otto J
Sendt: 09-September-2008 kl. 14:53 | ||
Glemte lige: Det tror jeg du har ret i, men det er i givet fald ikke noget Oppo har lovet dem, det siger vel mest om hvor tilfredse køberne i virkeligheden er hvis de per automatik har dén forventning... Mit største succeskriterie for sådan en afspiller vil være om de kan lave den lige så hurtig i betjeningen som en PS3. |
|||
mgmg
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
Sendt: 09-September-2008 kl. 15:35 | ||
Selvfølgelig. Planet Earth er et godt eksempel på BD 1080i. Jeg forstår så ikke, at udgiveren ikke har foretaget de-interlacingen inden med top$ udstyr, så forbrugeren kan få topkvalitet uden at have en topmodel fra Denon. |
|||
Kuro
|
|||
Otto J
Sendt: 09-September-2008 kl. 15:52 | ||
Det kan du så absolut have ret i. |
|||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Sendt: 15-September-2008 kl. 12:22 | ||
Jeg håber nogen herinde kan svare på om USB porten på Oppo 983 kan bruges til at se film fra eksempelvis en ekstern harddisk og hvilke formater der vil kunne ses.
Kan der måske gisnes om at ethernet stikket på den kommende Bluray afspiller vil kunne benyttes til at hente medie filer fra netværket og måske høre netradio? |
|||
zirio
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
Sendt: 15-September-2008 kl. 12:38 | ||
Otto har du nogen form for informationer, om hvornår Oppo'en kommer til Danmark?
|
|||
Otto J
Sendt: 15-September-2008 kl. 17:01 | ||
DV 983 lander om en uges tid såvidt jeg er oplyst. BD afspilleren ved Oppo næppe selv præcist hvornår bliver lanceret i Europa. |
|||
Startrek
-- Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
Sendt: 15-September-2008 kl. 17:13 | ||
Ville give " mgmg" ret, hvorfor udgiveren ikke har foretaget de-
interlacingen med top udstyr, så ville man værre ud over mange problem, da der er mange DVD afspille og TV der ikke kan foretaget en korrekt de- interlacingen, og så se 1080i ikke god ud. Glæder mig til at se hvad Oppo DV989 kan når det komme til de- interlacingen, men Otto skal jo føst komme hjem fra det kolde nord. Håber snart at der komme en lev. dato på Oppo´s Blu-ray afspiller. Redigeret af Startrek - 16-September-2008 kl. 00:05 |
|||
Asklepios
Guld medlem Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
Sendt: 15-September-2008 kl. 23:59 | ||
Den Oppo DVD-afspiller ser spændende ud... Gad vide hvordan den performer mod den nye Onkyo, NAD T585 og Denon 2930. De 4 ville jeg gerne have hjem til en lille shoot out...
|
|||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|||
Schjelde
Guld medlem Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
Sendt: 12-November-2008 kl. 12:05 | ||
Coming Soon ... http://oppodigital.com/blu-ray-bdp-83/ Den ser nu dejlig ud på billeder. Virker ikke så skrøbelig at se på som frygtet - mums |
|||
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|||
Besvar | Side <1234 13> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |