recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opskalering fra Toshiba
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpskalering fra Toshiba

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Emne: Opskalering fra Toshiba
    Sendt: 19-Juni-2008 kl. 09:10
Jeg åbner hermed en tråd, efter vi har fået lidt flere informationer, omkring Toshiba's opskalerings-chip!..

Så skriv endelig om i har positive eller negative holdninger, til Toshiba's opskalerings chip!...

Jeg mener selv, at det bliver spændende nok at se om chippen virkelig bliver så god, som de beskriver!..Så jeg venter på den første afspiller kommer, også må vi jo se på det derfra!. Men det virker jo bare lidt, som en slags HD2 (Ikke HD-DVD2). "Nu taber vi formatkrigen, så må vi forbedre SD".

Mvh Zirio
CineZirio
Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordost

Redigeret af zirio - 19-Juni-2008 kl. 09:10
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 09:14

Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Så skriv endelig om i har positive eller negative holdninger, til Toshiba's opskalerings chip!...

Fis i en hornlygte. Selv hvis de har præsteret på rekordtid at udvikle en åh så fantastisk skalerings-algoritme, så er markedsføringen af den ualmindeligt usmagelig.

Jeg glæder mig til at se om det rent faktisk er deres egen chip, udviklet af dem selv, eller om det er en "smart" markedsføring af dén HQV chip der sad i HD-XE1...

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Status: Online
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 09:23

Joh - men hvis de (Toshiba) på et tidspunkt kommer med en BD-afspiller, som er eminent til BD, og bedre end det pt kendte på SD området - så kunne det da være en gevinst for alle.

Sådan en sag ville jeg da i givet fald se frem til

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Fis i en hornlygte. Selv hvis de har præsteret på rekordtid at udvikle en åh så fantastisk skalerings-algoritme, så er markedsføringen af den ualmindeligt usmagelig.

Jeg glæder mig til at se om det rent faktisk er deres egen chip, udviklet af dem selv, eller om det er en "smart" markedsføring af dén HQV chip der sad i HD-XE1...

Flot holdning, hvad er der usmageligt i deres markedsføring ?

Synes da det er spændende med et sådant nyt produkt, det kan så, hvis det er så godt som de hævder, hæmme udbredelsen af Blu-ray, men så kan det jo tænkes priserne på BD film bliver sat ned så .

Toshiba har jo vist de kan lave fede HD-afspillere, så det kan da godt tænkes de laver en rigtig god dvdafspiller.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 14:27

Har først set dit svar nu, sorry:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Flot holdning, hvad er der usmageligt i deres markedsføring ?

Det er usmageligt at man markedsfører det som et direkte alternativ til blu-ray, efter at have brugt en milliard på at fortælle folk hvor meget bedre HD-DVD er end DVD. Men det er såmænd ikke mere usmageligt end de andre producenters påstand om det samme, HD kvalitet fra opskaleret DVD. Det findes ikke, og det kommer aldrig.

Hvis Toshiba rent faktisk mener at deres opskalering er på højde med BD, så har de jo taget røven på os med HD-DVD konceptet, så uanset hvordan du vender og drejer det, så er det at pisse på forbrugernes intelligens at levere dén udtalelse.

Synes da det er spændende med et sådant nyt produkt, det kan så, hvis det er så godt som de hævder, hæmme udbredelsen af Blu-ray, men så kan det jo tænkes priserne på BD film bliver sat ned så .

Men hvorfor er det mere spændende end de opskalerende afspillere vi har i forvejen? Fordi Toshiba udtaler at netop deres opskalering er bedre end de andres? Det er saftsusme nemt at fange forbrugernes opmærksomhed i dag, hvis man bare er ligeglad nok med om det man siger er korrekt eller ej.

Toshiba har jo vist de kan lave fede HD-afspillere, så det kan da godt tænkes de laver en rigtig god dvdafspiller.

Absolut, det har de sådan set allerede i HD-XE1. Jeg udelukker ikke at Toshiba vil kunne leverere verdens bedste DVD-afspiller, det kan sagtens tænkes, og så skal de have ros for det. Men de får ikke ros for markedsføringen.

HVIS ellers det screenshot der er i artiklen her på siden er retvisende, så er "revolutionen" såmænd ikke andet end at der er skruet op for kontrasten på billedet til højre, hvilket blandt andet betyder at der er white crush i dét billede som ikke er i originalen. Prøv at læse billedet ind i Paint og kig på det i stor størrelse, så er der fire ting der springer i øjnene: 1. Der er ikke flere detaljer i billedet til højre. 2. Der er white crush i billedet til højre. 3. Komprimerings-artifacts er klart mere tydelige på billedet til højre (en følge af boosted kontrast). 4. Der er pillet i farve-gengivelsen, bemærk især bladene i øverste venstre hjørne, der er meget kraftigere grøn i billedet til højre. Det er ikke opskalering, det er billedmanipulation, ala Philips' Pixel Plus. Når jeg tænker mig om, så ligner det faktisk grangiveligt Pixel Plus' behandling af billedet. Så i stedet for at spørge hvordan denne teknik adskiller sig fra eksempelvis HQV opskalering, burde vi måske nærmere spørge hvordan den adskiller sig fra Pixel Plus.

Når du sidder langt nok fra billedet til at du ikke kan se HD opløsningen alligevel, så vil billedet til højre virke skarpere. Men BD drejer sig netop ikke om "skarpere", det drejer sig om mere detaljeret og mindre artifacts. Hvis Toshiba præsterer at forbedre skarpheden på en DVD, så vil det om noget være _længere_ væk fra BD.

(Edit: Stavefejl)

Redigeret af AV Precision - 23-Juni-2008 kl. 14:29
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 14:34

Jeg har ikke læst omtalen på EngadgetHD før nu, men når nu Recordere.dk citerer EngadgetHD som kilde til nyheden, så bør man nok lige læse deres formulering:

http://www.engadgethd.com/2008/05/30/toshiba-knows-no-shame- plans-to-release-super-resolution-dvd-pl/

Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 14:52
Det kan man da kalde tørre tæsk!..

Om jeg syntes det er en dårlig ide eller ej, så kan jeg ikke lade være, med at ser frem til at afspilleren kommer på gaden! Om den så bliver slagtet af diverse anmeldelere, skal jeg ikke kunne svare på, men jeg føler at der allerede er mange negative holdninger til den kommende afspiller!

Mvh Zirio
CineZirio
Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordost

Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 15:05

Har funderet på om det har noget med deres SpursEngine at gøre

http://crave.cnet.com/8301-1_105-9940771-1.html

Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 15:15

Det kan man da kalde tørre tæsk!..

Om jeg syntes det er en dårlig ide eller ej, så kan jeg ikke lade være, med at ser frem til at afspilleren kommer på gaden! Om den så bliver slagtet af diverse anmeldelere, skal jeg ikke kunne svare på, men jeg føler at der allerede er mange negative holdninger til den kommende afspiller!

Hvis afspilleren rent faktisk viser sig at være en god afspiller, så er jeg absolut ikke tilhænger af at man skal holde sig fra den, bare fordi marketings-afdelingen var lidt for smart. På samme måde som at jeg eksempelvis mener Panasonic er "lidt" for smarte i deres markedsføring, derfor kan produkterne jo være fine nok. Så jeg er da helt enig, lad os da endelig se afspilleren når den kommer, nu var det i første omgang markedsføringen jeg kritiserede, ikke produktet. Jo mere jeg studerer de illustrationer der er at finde på nettet, jo mere tror jeg de er manipulerede, og ikke egentlige repræsentationer af hvad teknologien gør.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

Har funderet på om det har noget med deres SpursEngine at gøre

http://crave.cnet.com/8301-1_105-9940771-1.html

Det er fuldstændigt ligegyldigt hvor meget processorkraft du pudser på opgaven, du kan ikke genopfinde detaljer du allerede har smidt væk. Du kan gøre det bedre end de eksisterende, men du kan ikke gøre DVD til et seriøst alternativ til HD, om du så lod samtlige computere på jorden regne på det.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 15:24
Og så er der lige det med lyden
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 15:58

Hvis man kigger lidt på engadget HD´s site, kan man se Darren Murph har skrevet to "artikler" om Toshiba´s nye tiltag, begge med en ret negativ indgangsvinkel. Jeg kan ikke læse noget sted at Toshiba har sammenlignet deres nye teknologi med Blu-ray.

man kan ikke genskabe 100% hvad der ikke var, men man kan beregne det sandsynlige. Hvordan behandler man ellers dårlige optagelser til at give et bedre bíllede. Jo der er algoritmer til beregning af manglende detaljer, kan de så putte det i chips som kan gøre det realtime bliver det jo fedt.

Kan de evt. lave en afspiller som kommer på niveau med HQV men til (vildt gæt) kr. 1.500,- så er det da også en mindre sensation.

Det er godt med skepsis, men jeg holder mig nu til den optimistiske indgangsvinkel indtil andet er bevist.

Det kan jo være den får en "tævehøj" opløsning .

Marketing handler ikke om fakta, men om at sælge drømme .

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu