|
Opskalering fra Toshiba |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 23-Juni-2008 kl. 16:10 | ||
Jeg kunne heller ikke finde noget på Engadget der svarer til nyheden her på siden, der citerer Engadget som kilde, så måske Lars kan hjælpe lidt her? Ellers surfer jeg lige efter kilder, jeg har set dén formulering flere andre steder.
Min indgangsvinkel er: Jeg stoler aldrig på en sælger! Men som sagt, produktet kan sagtens være interessant selv om man er uenig i måden det markedsføres på.
Touché! Seriøst, hvis de havde skrevet noget i den retning, ville jeg ikke have løftet et øjenbryn, det er en almindelig anprisning. Men Toshiba har (jeg må lige finde nogle links) udtalt at deres opskalering er et direkte alternativ til et navngivet konkurrerende produkt. Som hvis jeg skrev "du behøver ikke købe Cerwin Vega, for dén her spiller lige så højt". Der er en forskel imho. Det er ikke bare en almindelig anprisning, men en specifik sammenligning med en konkurrent. |
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 23-Juni-2008 kl. 16:15 | ||
Okay, hvis man vil være krakilsk så citeres Toshiba ikke _direkte_ for at deres opskalering kan konkurrere med BD, men her: http://www.yomiuri.co.jp/dy/features/science/20080530TDY0130 3.htm står der blandt andet følgende: "This technology makes it possible to reproduce high-quality images comparable to Blu-ray video from current standard DVDs. " Ganske vist principielt med journalisten som afsender, men dén udtalelse skal jo komme et sted fra. Eftersom Toshiba ikke har demonstreret teknologien endnu, så kan jeg kun formode at det er en videregivelse af Toshiba's egne argumenter. Nogen der kan surfe sig frem til en egentlig pressemeddelelse fra Toshiba selv? EDIT: Jeg vil dog gerne moderere mig selv fra at kalde det "ualmindeligt usmageligt" til at kalde det "almindeligt usmageligt", eftersom de fleste konkurrenter bruger tilsvarende argumenter. Redigeret af AV Precision - 23-Juni-2008 kl. 16:16 |
|||
Otto J
Sendt: 23-Juni-2008 kl. 16:23 | ||
Uanset hvad: Hvis ikke Toshiba havde været igennem HD-DVD møllen, ville ingen løfte så meget som et øjenbryn fordi en tilfældig japansk producent lancerer en ny DVD-afspiller med opskalering. Det ville være mere revolutionerende hvis de ikke gjorde. Men lige nu er alles øjne på Toshiba, derfor fremhæves en simpel produkt-lancering (igennem spin fra Toshiba's side, åbenbart), som endda først kommer om et halvt år, pludselig som verdens 8. vidunder. Helt ærligt, det er en DVD-afspiller med 1080P output - hvorfor er det lige vi skal vente et halvt år på dét? |
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 23-Juni-2008 kl. 16:43 | ||
Det er da lodret usmageligt! Sammenligneligt må vel om noget antages som at sætte lighedstegn mellem BD og DVD |
|||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Sendt: 23-Juni-2008 kl. 16:45 | ||
Fordi det IKKE bare er en DVD-afspiller med 1080P output . Hvorfor er der sådan en skepsis overfor Toshiba, de var jo dem som var først med et færdigt HD produkt. Desværre valgte filmselskaberne at støtte Blu-ray, da de derved bedre kan styre marekdet end de var muligt ved HD DVD. Til gengæld er folk ved at falde i svime over, at Denon kommer med en Blu-ray (wauv er det et nyt format ? NOT) som nok er godt til opskalering af DVD (Wauv er det nyt ? NOT). Det eneste nye er det er samlet i en kasse (WAUV hvilken nyhed) . Nå skidt pyt, det var et sidespring. |
|||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Sendt: 23-Juni-2008 kl. 16:46 | ||
Læs lige artiklen, det er en kilde som citeres, ikke en officiel udmelding, lad nu være med at gøre Blu-ray til noget helligt . |
|||
Startrek
-- Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
Sendt: 23-Juni-2008 kl. 16:47 | ||
Tro at Toshiba lige skal havde nogle penge på konto, efter deres stor tab
på HD-DVD formate, for at kunne udviklige den bilde chips. Men i bund og grund tro jeg ikke at den ville kunne gøre det meget beder (men nok billiger) end en DENON DVD3930. Det enste rigtig for Toshiba, er af få en Blu-ray afspillet på market, som med den ny bilde chip også ville værre rigtig god til DVD (noget der ville kunne sælge). Mon ikke at Toshiba går i de samme sko (for små sko), som Philips og B&O. |
|||
zirio
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
Sendt: 23-Juni-2008 kl. 16:55 | ||
Er delvis enig! Forstår heller ikke, hvorfor Toshiba ikke laver en BD-afspiller, med de samme egenskaber som en XE1 (selvfølgelig med en BD-læser i). Jeg mener bestemt at der ville kunne komme rimelig god profit, i sådan en afspiller. Men det er vel nok for sent, for Denons nye afspiller indeholder det samme. Men konkurrence er som reelt godt for forbrugerene! Comparable betyder jo sammenligneligt - Så jeg tror sagtens Toshiba vil kunne forsvare selv, ved at sige at afspilleren kan producere en grafik, de er tæt på Blu-ray! Men som Hans også nævner, det er en udtalelse fra en Journalist, så man kan ikke direkte citere Toshiba fra det. Men det er muligt at Toshiba vil markedsføre afspilleren, som et alternativ til BD! Mvh Zirio CineZirio Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordost Redigeret af zirio - 23-Juni-2008 kl. 16:58 |
|||
Startrek
-- Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
Sendt: 23-Juni-2008 kl. 17:02 | ||
Er det ikke lige det som Toshiba gør, at markedsføre afspillern som et
alternativ til Blu-ray, og denne markedsføring der netop er Toshiba´s problem. Det er ligesom at Toshiba går ud og sige vi komme med noget der gør din normal DVD, lige så godt som Blu-ray (og her er netop problemt). Man det bliver spænde og se hvordan at Toshiba kan gør det de skriver, eller er Toshiba vel ude i falsk marketføring (og det er så på verdens plan). |
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 23-Juni-2008 kl. 17:08 | ||
Et alternativ er også noget der er lige så godt. Men jeg synes også de skyder sig selv i foden ved ikke at komme ind i kampen om BD. Hvis de virkelig var så gode til HDDVD, burde de udnytte den viden til ÆGTE BD |
|||
Otto J
Sendt: 23-Juni-2008 kl. 17:49 | ||
Vi kan jo vende den om: Hvorfor er en opskalerende afspiller pludselig "IKKE bare en DVD-afspiller med 1080P output", fordi den kommer fra Toshiba? Hvad er det der gør denne opskalerende afspiller anderledes end alle de andre opskalerende afspillere? At producenten siger den er bedre end de andres, er i sig selv næppe anderledes... Hvad gør denne opskalering anderledes end de andres? EDIT: Jeg er iøvrigt ikke mere skeptisk over for Toshiba end overfor enhver anden der påstår at opskalering af DVD giver en kvalitet der tåler sammenligning med BD. Husk nu at jeg blandt andet lever af netop at sælge scalere - jeg påstår bare ikke at man får DVD til at blive til BD fordi man køber en 30.000,-s scaler.
Redigeret af AV Precision - 23-Juni-2008 kl. 17:52 |
|||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Sendt: 23-Juni-2008 kl. 18:29 | ||
Toshiba kunne måske bare gøre det billigere end Denon. En profil 2.0, HD-lyd dekodende Blu-ray-afspiller med Reon eller Realta til dvd-afspilningen ville være en rigtig god idé, synes jeg. Grundlæggende bare en XE1 til Blu-ray, som du skriver. Det burde de næsten have annonceret på samme pressemøde som hvor de annoncerede HD DVDs endeligt. |
|||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |