recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af parabol m. monoblock LNB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af parabol m. monoblock LNB

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 11:01

Det er vel så isoleret set fint nok, men alligevel ret uflexibelt, at man ikke kan optage uden at tænke på at det skal være på samme transponder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 11:31
@radiomanden, nu er modellen jo med 1 tuner, så ret ligemeget, men kun et plus hvis man finder det anvendeligt inden for de rammer der nu sættes..
find mig lige en standard boks som giver samme muighed med 1 tuner.. det er der ikke mange som vil tilbyde, når man vælger små billige modeller.

Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af kjul kjul skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvis du både skal se Viasat og Canal Digital, skal du bruge 2 lnb'er. De 2 sat. positioner er henholdsvis 5 gr. øst og 1 grad vest ( 0,8 gr. vest ).
Der findes et lnb beslag, der er udviklet til 2 lnb'er, med de rigtige "vinkler" til netop disse positioner. En skål på 90 cm.vil være passende, når der skal fanges 2 positioner på en skål.

Hvis du ikke selv har prøvet montering før, ville jeg da smide de omkring 750 kr. efter en montør.

Du skal blot sørge for et passende sted at montere ( frit udsyn mod syd ), enten en husgavl eller en monteret mast/stolpe.
Har sådan set også 2 lnb'er, da det jo er en monoblock lnb, altså 2 hoveder med 1 udgang, som jeg har forsået det skulle dennne kunne klare begge program pakker, ellers er jeg da helt galt på den ? ang. montering, er ret sikker på jeg selv kan klare det bare jeg får det nogenlunde forklaret sat et par hints :)
Jeg fik min på plads ved at lave et stativ på et havebord, lige under hvor skålen skulle monteres, hvor jeg fik monteret parabolen.
Et lille TV ved siden af og så igang med at justere, først efter kig på naboernes paraboler, for at få et hint. Derefter stille og roligt, indtil der dukkede et billede op.

Lidt mere justering, indtil både CD og Viasat gik ind.

Så er det "bare" at få bibeholdt vinkel og retning, når skålen sættes op på sin endelige plads.
Det var lidt bøvlet, men lykkedes efter 5-10 mins rumsteren rundt.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 18:00
Jeg tror ikke jeg har  fået det svar jeg ønsker endnu.
Prøver igen.
2 paraboler med 2 lnber på hver, som beggee er instillet mod cd og viasat.
Hvis jeg så køber en swich med 4 porte, så A & B får viasat signal for 2 hoveder (en fra hver da de 2 slærme) og cd for C & D og fra en af hver skærme. vil min parabol så godt kunne søge på den opsætning så der kom 2 af hver kanal? Hvis jeg fx optager på 6eren, så kan jeg nu godt se kanal 5, og det må jo så være fordi de ligger i samme transponder.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Ckhansen1 Ckhansen1 skrev:

Jeg tror ikke jeg har  fået det svar jeg ønsker endnu.
Prøver igen.
2 paraboler med 2 lnber på hver, som beggee er instillet mod cd og viasat.
Hvis jeg så køber en swich med 4 porte, så A & B får viasat signal for 2 hoveder (en fra hver da de 2 slærme) og cd for C & D og fra en af hver skærme. vil min parabol så godt kunne søge på den opsætning så der kom 2 af hver kanal? Hvis jeg fx optager på 6eren, så kan jeg nu godt se kanal 5, og det må jo så være fordi de ligger i samme transponder.

Hvis dine 2 paraboler vender ens, og det gør de åbenbart siden du kan tage Viasat, henholdsvis Canal Digital fra begge, ja så kan det godt lade sig gøre. Jeg forstår dog ikke at du har sat det op på den måde. Hvis du absolut vil bruge  2 paraboler ville du få bedre signal ved at anvende den ene til Canal Digital og den anden til Viasat. Du skulle så anvende 2 twin LNBer i stedet for 2 monoblock LNBer.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu