|
optage fra sputnik.. |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 04-Juli-2006 kl. 21:07 | |
Her er lige et picture Prisen er i øvrigt US$30 eller ca 180 kr /MichaelS |
||
mvh MichaelS
|
||
Maria
Guld medlem Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
Sendt: 28-Juli-2006 kl. 11:22 | |
Jeg har selv prøvet det samme og det gik glimrende. Den optog endda mere end de to minutter den gør i i prøve-udgaven. Men er der nogen der så også har held til at se det optagede bagefter? Jeg kunne kun se det et par gange den første dag og så holdt det op med at virke pga. 'manglende licens'. Jeg har prøvet med flere slags software med samme nedslående resultat. |
||
Mvh Maria
|
||
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3840 |
Sendt: 28-Juli-2006 kl. 12:13 | |
Prøv Net Transport http://www.xi-soft.com/default.htm. Man kan aktivere en sniffer som giver URL hvor der bliver stremet fra. Så kan man starte med at downloade. |
||
Carser
-- Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
Sendt: 28-Juli-2006 kl. 12:22 | |
Hej Maria, Det skyldes, at selve klippet skal hente en licens, det skyldes ikke VM recorder. Hvis du er online, mens du afspiller, kan det måske lykkes, men jeg vil dog tro, at du er nødt til at hente filen igen og måske også, at du er nødt til at se lidt reklame e.l. i forbindelse med, at du henter licens. Lidt pluk om licenser fra hjælp i WMP 10: Licenser. En En indholdsudbyder kan definere en udløbsdato for en fil med licens. Hvis enheden ikke har hardware, der kan overvåge udløbsdatoen, kan Windows Media Player måske ikke synkronisere disse filer til enheden. Den gode nyhed: Det tager næsten ingen tid at hente sig en licens. |
||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. |
||
Maria
Guld medlem Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
Sendt: 29-Juli-2006 kl. 10:11 | |
Hej, Tak for svarene. Jeg formulerede mig sikkert forkert, men jeg ved godt at det ikke skyldes VM recorder, men licensen. Jeg prøver en gang til med VM recorder og ser om den vil hente licens denne gang og så også med Nettransport. Ellers må jeg bruge TV-out til recorder metoden i stedet. |
||
Mvh Maria
|
||
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 29-Juli-2006 kl. 10:43 | |
Du har ret i at der er et problem der. Nogle af mine optagelser virker fint, eg TV2 nyhederne 4 juli 2006 Andre optagelser spiller ikke selv om jeg har licens til det meste, Windows, TV2, WMRecorder... Ved ikke lige hvad der sker, men vil prøve lidt forskelligt af og vende tilbage. /MichaelS |
||
mvh MichaelS
|
||
Maria
Sendt: 29-Juli-2006 kl. 16:11 | |
Hej MichaelS, det er netop fejlbesked på billede 2 jeg får. Det skal lige siges at jeg ikke har abonnement på Sputnik, men har hentet nogle af de gratis klip der ligger derinde. Jeg ved ikke om det har nogen betydning. Det kan det vel næppe have hvis du også får samme besked. Jeg kunne som sagt se klippene et par gange den første dag, men ikke efterfølgende. Ej heller havde jeg held med at konvertere dem til et andet format. Spændende hvad du finder ud af. Jeg prøver også selv lidt forskelligt nu her. Om alt fejler må jeg bruge den anden metode, selvom det her nu er nemmere :-) EDIT: Har nu prøvet med nettransport. Det kan jeg overhovedet ikke få til at virke med Sputnik (eller DR's nettv). Er der nogen kvalitetsforskel om man bruger software som VM recoder eller nettransport eller slutter en computer til recorder via SVHS? Redigeret af Maria - 29-Juli-2006 kl. 16:30 |
||
Mvh Maria
|
||
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 29-Juli-2006 kl. 21:12 | |
Klippene fra Sputnik er DRM beskyttede, det betyder at man sammen med klippet henter en licens, der giver ret til afspilning i 24 timer mener jeg det er, efter denne periode kan man ikke afspille filen længere uden at købe en ny 24 timers licens. Det er ikke muligt at konvertere en DRM beskyttet fil til et andet format, og det er ikke muligt at bryde DRM beskyttelsen. Så film der købes på Sputnik kan altså godt hentes med VM recorder eller lignende programmer, men kan ikke fortsat ses efter licensperiodens udløb. Der kan også være DRM beskyttelse på gratis klippene på sputnik, men perioden de kan spilles er muligvis længere. Hvis du højreklikker på filen og vælger properties kan du se om den er DRM beskyttet. Hvis den er, vil der være en fane der hedder License, hvis ikke vil der ikke være nogen fane. Ja der er kvalitetsforskel på om man henter det originale klip med VM recorder, eller om man optager det via S-video/HDD-Recorder. Dels sker der et kvalitetstab når du skal sende det via grafikkortets s-video udgang, dels sker der et tab når du skal optage det på recorderen. Men hvor meget det er kan jeg ikke sige. Det afhænger af grafikkortet, recorderen og optagekvalitet du vælger.
Redigeret af spawn - 29-Juli-2006 kl. 21:27 |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
MichaelS
Sendt: 30-Juli-2006 kl. 15:47 | |
Spawn har ganske ret i det han skriver herover. Det er DMR der driller. De prøve optagelser jeg lavede i går virker stadig, altså mere end 24 timer senere, men jeg kan nok forud se at de ikke virker så meget længere frem i tiden. Da jeg arbejdede for et videoproduktions firma havde vi et lille program der konverterede fra WMV til AVI og så gik DMR 'tabt' . Jeg kan ikke huske hvad programmet hedder, men det var et dårligt mpeg encoder program, som dog kunne eksportere i AVI. Jeg søger fortsat i min hukommelse og kommer jeg i tanke om hvad det hedde skriver jeg det straks. Måske er der andre der kan hjælpe? /MichaelS |
||
mvh MichaelS
|
||
Maria
Sendt: 30-Juli-2006 kl. 16:51 | |
Tak, Spawn. Der er ganske rigtigt en licens-fane. Ærgeligt. Jeg må have gang i recorder-metoden. For klippet... ja, det skal jeg have Jeg giver dog lige MichaelS et par dage til at komme i tanke om navnet |
||
Mvh Maria
|
||
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 30-Juli-2006 kl. 21:31 | |
Hej med jer!
Hmm.. det sagde de også om DVD/CSS, CGMS-A, CGMS-D, Macrovision, osv. osv. Jeg er nu bekendt med et 'hul' i Windows Media player som forskellige værktøjer der florerer på nettet kan gøre brug af (og angiveligt fjerne DRM beskyttelsen - men det er ren teori ).
Herved sker der så et kvalitets-tab i forhold til den oprindelige 'kvalitet' (hvis man kan tale om sådan på Sputnik ). Så længe klippet kan afspilles i Windows Media Player, vil f.eks. Avisynth kunne bruges til at få billed-materialet ud og indlæse i de fleste video-redigerings programmer. Tidligere kunne VirtualDub indlæse WMV (Windows Media Video) direkte (og evt. konvertere), men eftersom benyttelsen af WMV formatet kræver dyre licenser til Microsoft måtte udvikleren fjerne den mulighed fra programmet igen (måske man stadig kan finde tidlige udgaver af programmet hvis man leder grundigt nok). /Lars Redigeret af laursen - 31-Juli-2006 kl. 10:51 |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
MichaelS
Sendt: 30-Juli-2006 kl. 21:52 | |
Så har det nok været VirtualDub jeg har brugt og har liggende på lager i versioner fra 1.4d til 1.58 (kan kopieres :-) /MichaelS |
||
mvh MichaelS
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |