|
Optagelser slutter for tidligt. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
cpdk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Februar-2014 kl. 13:00 |
Hej, jeg har et samsung smart tv med en extern Harddisk sat til for at kunne optage diverse programmer, men optagelserne er begyndt at stoppe førend udsendelserne er helt færdige F.eks kunne knægten ikke se hvem der røg ud i x faktor fordi optagelsen stoppede for tidligt.
Er der nogen der også har oplevet det og evt. ved hvad der kan være galt og hvad man kan gøre ved det vil jeg da gerne høre om det. Mvh Carsten |
|
cpdk
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo TV kanalens fejl, DR er altid forsinket, man skal altid ligge tid til når man optager fra DR. De øvrige kanaler oplever jeg ikke problemer med. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
cpdk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 45 |
Har nu også selv oplevet det med klipfiskerne som sendes på tv2 og det burde jo selv finde ud af det når man bruger epg de sender vel et signal ud om start og stop ?
Redigeret af cpdk - 23-Februar-2014 kl. 13:19 |
|
cpdk
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er udelukkende EPG baseret, ud fr de start/slut tider som de enkelet indholds leverandører har opgivet. Holder de så ikke tiderne, så er der ikke taget højde for det. Sport f.eks kendes der jo ikke slut tid på, det får jo altid lov til at fortsætte efter fastsat slut. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Okay ja så er det jo ikke nemt, så må det blive manuel optagelse.........øv
|
|
cpdk
|
|
![]() |
|
Brug EPGen, og lig tid til manuelt. |
|
|
|
![]() |
|
ja det må jeg lige rode med.
|
|
cpdk
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det har altid været nødvendigt at lægge tid til, også inden EPG holdt sit indtog. Dog var der i de gamle analog dage noget der hed PDC, som var et start/stop signal udsendt af TV stationerne. Fatter ikke hvorfor det ikke kan implementeres i det digitale signal.
|
|
![]() |
|
Det kan det sikkert også, men der er næppe noget udstyr der understøtter det. |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Viljen er ikke til det. Det skal ikke være for let at kopiere..
|
|
![]() |
|
Det er ikke standard og før det kan blive det, skal det vedtages. Så kan der komne udstyr til det. |
|
|
|
![]() |
|
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-November-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 455 |
PDC var nu heller ikke fejlfrit. Jeg gik ofte glip af hele udsendelser, fordi optageren aldrig fik et startsignal, så det holdt jeg hurtigt op med at bruge.
Min Panasonic-optager kan heldigvis indstilles til automatisk at lægge ekstra minutter til EPG-tiden, så jeg skal i det daglige selv huske at trække dem fra igen ved optagelser, der ligger lige efter hinanden på samme kanal. Pt. er det 10 minutter, men hvis der har været noget live-transmission tidligere på aftenen, lægger jeg yderligere 10 minutter på manuelt. Så PVR-funktionen på mit Samsung TV bruger jeg kun af nød. Redigeret af Thomas Jensen - 23-Februar-2014 kl. 14:32 |
|
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |