recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OPTICAL DIGITALKABEL
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OPTICAL DIGITALKABEL

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: OPTICAL DIGITALKABEL
    Sendt: 07-September-2015 kl. 20:53
Hejsa,

Er det muligt selv at lave et optisk digitalkabel ?
Skal nemmelig have det trukket i et el-rør i væggen.

Håber det findes, selv om jeg ikek kan finde så mange steder i DK :-(

Mvh. Torben
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 21:13

Har du i Google prøvet at skrive Home made Toslink.? Hvis ikke så gør det, så komme der noget frem der.

Redigeret af Radiomanden - 07-September-2015 kl. 21:13
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 21:16
Tak - den video har jeg set. Kan ikke se hvor jeg kan købe kabel og stik :-(
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 21:29

Det kan man sikkert heller ikke her i DK, der er ikke mig bekendt nogen der har skrevet om noget sådan før.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 21:42
Det må da være meget nemt at lave. Det er blot lys. Overvejer at købe et færdig og åbne stikket. Ville blot hellere have stik og kabel. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Det må da være meget nemt at lave. Det er blot lys. Overvejer at købe et færdig og åbne stikket. Ville blot hellere have stik og kabel. 


Hej.

For ca 25 år siden fik jeg sat et nyt stik på et lysleder kabel i noget Elektro Medisinsk udstyr.
Jeg sendte lysleder kablet ud til en der havde det rigtige udstyr til at polere enden og sætte et nyt stik på.

Men jeg tror at mange stik på lysleder kabler kun er lidt større end selve lysleder kablet. Så mon ikke du kan trække et lysleder kabel mens stikket sidder på?

Hilsen Carsten.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Men jeg tror at mange stik på lysleder kabler kun er lidt større end selve lysleder kablet. Så mon ikke du kan trække et lysleder kabel mens stikket sidder på?

Hilsen Carsten.


Det var også min tanke. Toslink kabler fåes med stik, som ikke er større end at de kan gå gennem tomrør.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu