|
Optisk toslink |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
RasterDK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2016 Status: Offline Point: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-August-2016 kl. 18:05 |
Optisk toslink Digital kabelDer er små knitren i lyden hvad kan det være mit kabel er dette
det er fra computerens lydkort et Realtek Digital Output(Optical) til en rega dac r med 88 khertz overføring kan det betale sig at købe et bedre kabel eller er det lydkortet det er galt med ? Jack
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv med et andet kabel.
Det kan jo være at der er en fejl. Min erfaring siger at kvaliteten på kablet ikke betyder noget for lydkvalitet. Hvis man flytter rundt på kabler kan det være en god idé med dyre kabler da de holder til mere. |
|
![]() |
|
JackD84 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
Ikke nødvendigvis dyre. Men alt er relativt. Det skal bare være metal stik og fiber optisk helst, da gummi mørner med tid. QED laver en god serie til et par hundrede og lidt dyrere Inakustik og lidt dyrere Supra. Det er i forskellig kvalitet og mener QED er uden metalstik men dog fiber Til trådstarter prøv først med andet kabel. Lysleder er følsomme. Måske er linsen brækket af, er der buk på kablet? Ellers os er det noget helt andet, men prøv først andet kabel som mufti også anbefaler. Redigeret af JackD84 - 19-August-2016 kl. 07:46 |
|
![]() |
|
RasterDK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2016 Status: Offline Point: 8 |
Det vil jeg prøve tak for svarrene.
Jack
|
|
![]() |
|
JackD84 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
Velbekomme 😀
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |