recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "OSCAR" på TV2 eller DR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"OSCAR" på TV2 eller DR

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Emne: "OSCAR" på TV2 eller DR
    Sendt: 08-Marts-2010 kl. 11:15
Synes det er for dårligt at Oscar Festen ikke blev sendt på landsdækkende Public Service kanal. Nu har vi lige haft Vinter Ol, med dækning af både TV2 og DR 24 timer i døgnet. Hvorfor skal filmfreaks så snydes? Det må da betegnes som en public service forpligtelse at vise verdens største filmpris uddeling for alle.Tongue
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Synes det er for dårligt at Oscar Festen ikke blev sendt på landsdækkende Public Service kanal. ..........
Hvorfor skal filmfreaks så snydes? Det må da betegnes som en public service forpligtelse at vise verdens største filmpris uddeling for alle.Tongue
 
Tør øjnene Bambi, der kommer da et sammendrag med højdepunkterne iaften på DR2 kl. 21.00  LOL
 
Og kl. 23.00 vises et af de danske bidrag på samme kanal.
 
Mvh JørgenT
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 15:02
TV2 har normalt dækket Oscar, men det er så efter at TV2 film er kommet til at de har valgt at vise det på den kanal, men bonusset i år var så at man kunne nyde det i HD.
Spoile vil jeg ikke, sikkert fordi du ikke så det på TV2 Film, men i det mindste fik min personlige favorit i en enkelt med sig hjem for bedste Makeup.

Men verdens største pris uddeling ved jeg nu ikke, mange i film industrien er mere interesseret i at blive nomineret og evt. vinde en gylden palme i Cannes der i år løber af stablen 12-23 Maj.


Redigeret af Aspagilus - 08-Marts-2010 kl. 15:04
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 15:27
Jeg har set at der kommer et sammendrag iaften på DR2, men det er jo ikke det samme, vel?Tongue
 
Jamen det er ikke iorden at flytte det til TV2 Film, som er en betalingskanal. Og Cannes bliver så vidt jeg ved heller ikke vist i hele sin udstrækning på DR eller TV2Unhappy
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 21:02

Nogen der så det live?

For damn det er da en skandale at DR2 sender oscar sammendraget i 4:3 !

Til top
Willum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

TV2 har normalt dækket Oscar, men det er så efter at TV2 film er kommet til at de har valgt at vise det på den kanal, men bonusset i år var så at man kunne nyde det i HD.
Spoile vil jeg ikke, sikkert fordi du ikke så det på TV2 Film, men i det mindste fik min personlige favorit i en enkelt med sig hjem for bedste Makeup.

Du skriver at det var bonus i år. Jeg kan så fortælle at det var præcist det samme sidste år hvor jeg sad og så det i HD på TV2 Film HD. Så det er ikke noget nyt at de har gjort sådan i år.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af SandSand SandSand skrev:

Nogen der så det live?

For damn det er da en skandale at DR2 sender oscar sammendraget i 4:3 !


De gad nok ikke betale for et HD feed de alligevel ikke skulle bruge til noget. SD er 4:3 i USA.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 23:01
Forfærdelig billedkvalitet og knitrende dårlig lyd. Thank you DR Dead
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 23:18
Jeg må også tilstå, at jeg er dybt skuffet over DR hvad angår deres måde at vise oscarshowet. Det blev sendt i 4:3 skodkvalitet (sikkert NTSC kilde konverteret til PAL) på trods af at showet er produceret i 16:9 HDTV, og så røg underteksterne sig en tur i 20 minuters tid...
 
Det er en ommer DR Thumbs Down
 
Til top
Hamster13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2010
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Jeg må også tilstå, at jeg er dybt skuffet over DR hvad angår deres måde at vise oscarshowet. Det blev sendt i 4:3 skodkvalitet (sikkert NTSC kilde konverteret til PAL) på trods af at showet er produceret i 16:9 HDTV, og så røg underteksterne sig en tur i 20 minuters tid...
 
Det er en ommer DR Thumbs Down
 
 
Det er sgu da også meget bedre at se en go' film frem for et ligegyldigt award-show... Dead
 
Personligt får jeg i hvert fald røde knopper af alle de forskellige prisuddelinger. Og The Oscars er da det mest kedelige af dem alle... Angry
 
Nå, men det er jo bare min ligegyldige mening. Håber trods alt at dem, der sad oppe hele natten, synes det var det værd. Det er jo det der med smag og behag... Wink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 12:15
Nogen følger med i sport og ser lodtrækningerne til kommende turneringer
 
Andre ser mange film og ser prisuddelinger og andet festivitas for at følge deres yndlings skuespillere
 
Sådan er vi så forskelligeTongue
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu