Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bantam
Guld medlem
Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
|
Sendt: 27-Juli-2009 kl. 22:25 |
hbjensen skrev:
Bantam, for fremtiden er vi nødt til at have navneskilte på. |
Ja - Jan (Humperdink) og jeg talte om det samme - man kan jo ikke lade være med at gå rundt og lure lidt på, hvem der er hvem ved sådan et arrangement...
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
|
Sendt: 27-Juli-2009 kl. 23:06 |
Som Bantam siger, Z11'eren lavede vi en hurtig hvidbalance-kalibrering af inden vi gik i gang. V10 stod i standard THX, da dén var ret præcis ud af kassen. At Z11 ikke var dét, kan skyldes variation fra apparat til apparat, det er ikke sikkert at alle V10'ere er lige så nøjagtige som dén jeg havde, der plejer at være lidt udsving fra apparat til apparat. Da der ikke er så meget andet at kalibrere på på Panasonic'erne, synes jeg det er fair at kalde dem kalibrerede.
Tak til de fremmødte, jeg håber folk fik det ud af det de forventede. Jeg valgte at lade det være et lidt mere "åbent" arrangement under mere afslappede forhold end normalt, delvist fordi jeg ikke rigtigt havde noget konkret budskab at komme ud med - der er ikke nogen håndfast konklusion efter min mening om hvilken af B855 og V10 der er bedst, da der er fordele og ulemper imellem dem. Et apparat jeg synes er værd at fremhæve, er et apparat der slet ikke var der, nemlig Samsung'en i 58", der til 24k i Klubben (aner ikke hvad den koster andre steder) virker som et rigtigt stærkt køb. Såvidt jeg kan se kan Panasonic ikke p.t. levere noget i de størrelser, udover 54" Z11. En 65" V10 skulle være på vej, og skulle også lande på en rimelig pris.
Jeg er enig i de fremmødtes konklusion, forskellen på Z11 og V10 er alt, alt for lille til at retfærdiggøre prisforskellen. En pris på 30-35k for lækker udførelse og separat kontrolboks (og de 4" ekstra) synes jeg ville være meget rimelig, men for 50-60k synes jeg godt man kan tillade sig at forlange et kvantespring i forhold til 20k klassen. Dét kvantespring udeblev. Jeg tror de fleste med lidt sund fornuft vil være enig i at en bedre investering ville være at købe 20k tv'et til almindeligt brug, og så bruge resten på en god projektor-opstilling til film-kigning. Dén kombination er meget bedre og sjovere end at smide rigtigt mange penge efter et luksus-tv, der alligevel ikke rigtigt giver luksus-ydelse.
En sidste ting jeg vil nævne er at rigtigt mange gav udtryk for at forskellene var overraskende små, også mellem Samsung og Panasonic. Der er ingen tvivl om at forskellen i selve opstillingerne af de skærme man ser rundt omkring, er større end forskellen på selve apparaterne når vi kigger på to iøvrigt gode tv. Der var på ingen måde tale om at nogen af dem faldt igennem i forhold til de andre. Nogle mente jeg skulle have taget et middelmådigt tv og sat op for at sætte ydelsen lidt i relief, men det er lidt imod min filosofi om at arbejde mod de bedst mulige billeder, ikke at forherlige "ok" billeder ved at demonstrere at der findes noget der er værre.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 09:11 |
Tak for nogle rigtig gode beskrivelser, så kan man åbenbart godt bruge spec til lidt. Siden der stort set ikke er forskel på en v10 og z11.
tak for oplysningen omkring strømforbrug, det kommer lidt bag på mig. Jeg har jo en 500M som er skrevet til at bruge mindre end 5090H, dog skal jeg så ligge 30 watt til min pvr. Så i den sidste ende bliver det nok det samme.
|
 |
Vijnana
Super bruger
Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 475
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 09:17 |
quote Otto:" Jeg tror de fleste med lidt sund fornuft vil være enig i at en bedre investering ville være at købe 20k tv'et til almindeligt brug, og så bruge resten på en god projektor-opstilling til film-kigning"
Hørt! Når først man har set film på en god projektor-opsætning, gider man (jeg) simpelthen ikke se film på fjernsyn. Og hvis jeg lige i den sammenhæng må reklamere lidt for cinemascope setups: Det er ultrahamrende fedt (...og dyrt )
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 09:21 |
Hother skrev:
Sammenlignede I ingen af Pioneers Kuroprodukter med Samsung/Pana? | det kan jeg faktisk godt forstå Otto ikke gør, vi ved på forhånd vores er bedre. Samt det bliver pan og samsung som kommer til at kæmpe om markedet til næste år. Personligt glæder mig da til deres nye modeller til næste år, og især om der skulle komme lidt kuro tek i en panasonic. Jeg tror bare vi skal nyde vores 500M
|
 |
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 12:35 |
Pak nu den bodylotion væk drenge. Der findes efterhånden 100 tråde herinde, hvor man uhæmmet kan hylde sin Pio.
Denne tråd handler om 855'eren kontra V10, så hvorfor skal vi nu til at sammenligne med Pioneer igen? Hvis Pioneer også havde en ny skærm på gaden, ville det selvfølgelig give mening, men de har jo stoppet deres produktion og deres produkter kan ikke købes mere, så der er ingen fremtid i at blive ved med tærske langhalm i det. Både Otto og Rasmus refererer begge til Pioneer i deres anmelderser af 855 og V10.
Der er mange herinde, undertegnede inklusiv, som står foran udskiftning af husalter og spændt følger udviklingen på disse nye plasmaskærme. Kunne være rart, om man kunne følge den nye 'streg i sandet' uden konstant at skulle mindes om, at man alligevel ikke kan få det bedste.
On topic. Fremragende læsning af både prof'erne og amatørerne. Jeg deltager helt sikkert næste gang.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 13:15 |
Shiva skrev:
Pak nu den bodylotion væk drenge. Der findes efterhånden 100 tråde herinde, hvor man uhæmmet kan hylde sin Pio.
Denne tråd handler om 855'eren kontra V10, så hvorfor skal vi nu til at sammenligne med Pioneer igen? Hvis Pioneer også havde en ny skærm på gaden, ville det selvfølgelig give mening, men de har jo stoppet deres produktion og deres produkter kan ikke købes mere, så der er ingen fremtid i at blive ved med tærske langhalm i det. Både Otto og Rasmus refererer begge til Pioneer i deres anmelderser af 855 og V10.
Der er mange herinde, undertegnede inklusiv, som står foran udskiftning af husalter og spændt følger udviklingen på disse nye plasmaskærme. Kunne være rart, om man kunne følge den nye 'streg i sandet' uden konstant at skulle mindes om, at man alligevel ikke kan få det bedste.
On topic. Fremragende læsning af både prof'erne og amatørerne. Jeg deltager helt sikkert næste gang.
|
Nu står det mig vel frit hvad jeg vil spørge om, - og specielt, når der køre tråde om hvorvidt f.eks. Panasonic er ved at nå et Pioneerniveau
Redigeret af Hother - 28-Juli-2009 kl. 13:23
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 13:30 |
Shiva skrev:
On topic. Fremragende læsning af både prof'erne og amatørerne. Jeg deltager helt sikkert næste gang. | du kan jo bare blande dig uden om, det var jo et svar til Hother. hvor jeg netop godt kan forstår Otto ikke har en pioneer med
Redigeret af xcardman - 28-Juli-2009 kl. 13:34
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 13:44 |
Shiva skrev:
Pak nu den bodylotion væk drenge. Der findes efterhånden 100 tråde herinde, hvor man uhæmmet kan hylde sin Pio. |
Da Pioneer TVét i div kredse betragtes som en reference, så er der som sådan intet galt i at tage den med. Otto valgte blot at benytte teknologien (kalibreringen) istedet for, hvilket kan være mindst lige så gavnligt, og måske endda bedre, da Pioneer efterhånden er ved at være gammel. Ikke at det rykker ved Pioneer som reference. Men at forskellen mellem Pioneer og de nye Tv fra andre fabrikanter er blevet væsentlig bedre med tiden. Og så som sidegevinst, så er de nye TV blevet billigere.
Så hvis du idag ser nogen skamrose Pioneer, og du er træt af det. Så glæd dig over, at de har betalt en formue for det, som man næsten kan få i dag for langt færre penge 
|
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 13:54 |
Da jeg skulle vælge kostede en 855 18000 og en pio 20000, så ved ikke helt om det er mange penge. Men lade det nu ligge.
kan da godt forstå shiva synspunkt.
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 14:10 |
Ja, xcardman, men er der ikke også godt og vel omkring 2 års forskel, hvis ikke mere, på de to modeller. Så den pris du skal samligne med, det er Pioneers oprindelige pris, som hvis jeg husker rigtigt, lå tæt på 40.000.
|
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 14:16 |
En 500M kom i oktober 2008 og vist nok til 27000 kr. Plus den er lidt bedre end 5090H
Redigeret af xcardman - 28-Juli-2009 kl. 14:18
|
 |