|
Overføre vinyl til PC - stort problem |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan jo være hardware fejl på lydkort eller kabel, har du prøvet det andet output stik (4 - CH3/4) og andet kabel? Der skal du så nok også ind og vælge i kontrolpanel og vælge hvilket stik der sendes ud på. P.S.: Viser Audacity grøn volumen bar i begge kanaler ved afspilning? Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 08-Oktober-2014 kl. 16:39 |
|
![]() |
|
Shaolin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Valby, Danmark Status: Offline Point: 429 |
Heureka! Igen har du da ret, Jørgen! For lige nu har jeg 2*jack -> 2*jack output. Så jeg går altså ud fra både Output 3 og 4 på lydkortet - dumme mig! Jeg skal have et 1*stereojack -> 2*monojack-kabel, og så kun gå ud fra enten Output 3 eller Output 4 på lydkortet.
Fuldkommen samme fejl som jeg oprindeligt lavede på input... bare med omvendte fortegn! Tak igen! Skal nok lige melde det her, når jeg har fået testet med det rigtige kabel.
![]() |
|
![]() |
|
Wonderl@nd ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
Hej shaolin,
Kan du ikke lige fortælle hvordan kvaliteten bliver. Jeg har nemlig en del gamle mix jeg ger vil have rippet Mvh Wonder |
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Lydkortet har 4 mono kanaler ind og 4 mono kanaler ud. For at optage i stereo skal du derfor bruge 2 kanaler. For at afspille stereo gælder det samme princip. Hvilke kanaler du skal bruge afhænger af opsætning i optageprogram/driver.
Hvis du bruger et stereo-jack regner lydkortet bare med at det er en balanceret (differentielt) signal, og det får du ingen stereo af. Edit: Nu læste jeg lige det første indlæg igen, og den forsvundne vokal giver god mening når man tænker på at lydkortet tror at dit stereosignal er balanceret mono. Dine problemer med optagelserne skyldes formentlig forkert opsætning i Audacity. Du skal tildele et input til venstre kanal og et andet input til højre kanal. Stereo er jo bare to monokanaler med forskellige signaler. I Audacity skal du vælge et stereo-spor som det du kan se på billedet her: http://audacity.sourceforge.net/about/images/audacity-macosx.png Redigeret af opzouten - 09-Oktober-2014 kl. 09:48 |
|
![]() |
|
Shaolin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Valby, Danmark Status: Offline Point: 429 |
Wonderl@nd - kvaliteten i mit setup bliver helt suveræn. Det har aldrig været et problem med kvaliteten. Kun om jeg fik den korrekte stereolyd overført. Og det gør jeg nu.
opzouten - problemet er helt og aldeles løst. Eneste hængeparti jeg har, er at få outputtet til at være korrekt. Jeg modtager et nyt kabel i dag, som burde løse dette også. Og så er jeg en lykkelig mand.
![]() |
|
![]() |
|
Så vil jeg endegyldigt melde at problemet er 100% løst. Nu har jeg også korrekt lyd på mit output, efter jeg skiftede mit 2*monojack -> 2*monojack-kabel til 1*stereojack -> 2*monojack. Det lyder HELT som det skal i computerhøjttalerne, og i hørebøfferne.
Tak for al jeres input! I er for cool.
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |