recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overførsel af filer på Mac mellem USB hdds
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overførsel af filer på Mac mellem USB hdds

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 15:02
Nej det ved jeg, er ved at lave alle mine diske til Mac formateret(journal-udvidet mener jeg den hedder)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Den er ikke fat formateret, ofG der ligger mange filer på over 4gb det er helt uvilkårligt hvornår den stopper.
Den USB disk som er koblet til din Mac, er den med USB 3 interface?

Skulle det betyde noget. Jeg bruger da selv en Store n Go USB 3 harddisk uden problemer. Den er endda krypteret.

Ja, der kan faktisk godt være problemer med file transfer når der benyttes disk med USB 3 interface, dog er de fleste fejl jeg har set på, er problemer med at mounte selve drevet og finder fryser fast. "Seagate og WD over 2TB" Nogle af problemerne kan i visse tilfælde omstødes ved at sætte en HUB i mellem.

Personlig har jeg aldrig selv været overbevist om selve USB interfacet ved benyttelse af hardiske.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 18:17
Nu er begge osx formateret og har overført over 300 fb uden problemer

Underligt
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 19:30

Nu er begge osx formateret og har overført over 300 fb uden problemer

Underligt

Ja, jeg synes jeg også det er underligt.
Hvad gør du så med den NTFS disk, hvis du ikke kan kopiere fra den.

Venlig hilsen
KB
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 19:34
Kopieredes i bider af 100-150 gb af gangen og rendte frem og tilbage for at kontrollere hvor langt den var. Tog tre dage ialt :)

Efter den er blevet formateret kører set bare.
Spørgsmålet er så, om problemet lå i ntfs eller om det er retningen af USB2 til 3 eller nu hvor det er fra usb3 til to som har løst det.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2012 kl. 10:36

Kopieredes i bider af 100-150 gb af gangen og rendte frem og tilbage for at kontrollere hvor langt den var. Tog tre dage ialt :)

Efter den er blevet formateret kører set bare.
Spørgsmålet er så, om problemet lå i ntfs eller om det er retningen af USB2 til 3 eller nu hvor det er fra usb3 til to som har løst det.

Når den kunne kopieres i bidder, så kan det vel ikke være filnavne eller at der er NTFS, som jeg troede først.

Venlig hilsen
KB
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2012 kl. 10:42
jeg ved ikke hvad der var galt, men hen over natten har den flyttet 900 gb fra en usb3 hdd formateret i mac til en usb 2 hdd formateret i mac uden at strejke. 
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu