ok stampe

En harddiskoptager som jeg indledningsvis omtaler er en er en dvd optager med harddisk, ikke at forveksle med en vhs optager. Syntes da ellers jeg formulerer mig nogenlunde, men ok stampe

Jeg optager altså fra en optagelse på en harddiskopteger og derfra til mit tv kort, altså optage endnu engang.
Du siger tidskrævende. Tidskrævende er et ord der kan bruges i en situation hvor man tiden har en eller anden betydning, altså hvis noget skal bruges her og nu, men i andre tilfælde er det absolut ligegyldigt om det går langsomt, måske skal det først være færdigt i næste uge feks.
Det bliver et stykke arbejde der binder dig en tid.Men det du foretager dig og som du beskriver er tidskrævende fordi det kræver din opmærksomhed. Det gør måske ingenting for dig, men mig er det i vejen for. Jeg vil gerne lave noget andet. Det er ret sjovt de første gange at bruge dvd metoden, men så er det bare noget der skal gøres. Jeg ved godt hvordan man gør, jeg har førhen gjort det en del.
Så er der det med kvalitetstab. Det siger sig selv, at det er ok at prioritere den højest mulige kvalitet og at man derfor gerne arbejder extra for at opnå den standard man ønsker. Det vil jeg feks godt. Selvfølgelig kender vi alle den situation hvor vi lige skal klemme mere end lige 2 timer ned på en dvd og så laver et mindre kompromis, ikke? Og npget lignende kunne jo også gøre sig gældende her, ikke? Hvis tabet er ganske lille, feks, og man så kunne slippe for en hel del bevær.
Det der med at du ved, stampe, hvordan den slags har det med at lave problemer, skippe et par frames og den slags, så er det ikke noget jeg kender fra det kort jeg nu benytter. Det laver ikke problemer, det virker bare.
Nå, men naturligvis ved vi alle at s-video er dårligere end feks et rgb signal modtaget fra en selector via scart som harddiskopageren får. Så der må jo ske en forringelse. Desuden er der tale op endnu en optagelse af det der allerede er optaget. Sådan må det være, ikke? Jeg indrømmer gerne.
Problemet er bare at det ikke ser sådan ud. Tværtimod. Og det passer jo ingen steder. På den anden side, hvis det er det subjektive indtryk, så kunne metoden måske alligevel bruges.
Jeg tror Spawn argumenterer for at der skulle være tab af detaljer, bortfiltring af støj og den slags, og at man derfor kunne opfatte at det var bedre. Det kunne jo godt være at hauppauge kortet faktisk bearbejder det signal der kommer ind og "forbedrer" det, men tab af detaljer eller uskarphed, nej det kan jeg ikke se, tværtimod ser det skarpere ud og mere detaljeret. Hvis det faktisk blev bearbejdet så det færdige resultat fremstod som "bedre og skarpere" end software metoden, så ville det vel et sted også være ok.
Men det kan jo ikke lade sig gøre. Nej, det indrømmer jeg. Humlebien kan heller ikke flyve. Alt for små vinger.
Jeg prøver det lige af et par gange til med de ting i tankerne jeg har læst her. Vi er vel i princippet ikke uenige, vel? Software metoden er nødt til at være det bedste.

Ken
hvis der er sjove stavefejl eller slåfejl, er det helt gratis med et grin.