recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overspille fra TDC-hdd til ekstern hdd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOverspille fra TDC-hdd til ekstern hdd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bjornlange Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Dominica
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Overspille fra TDC-hdd til ekstern hdd
    Sendt: 26-September-2009 kl. 22:46
Jeg har en ordre på TDC-Trio i støbeskeen. Er der nogen som har erfaringer med kopiering af optagede programmer på TDC-boxens harddisk til extern harddisk eller extern DVD-brænder?

Sagen er nemlig, at vi en gang imellem optager programmer til familiemedlemmer som ikke selv har mulighed for at optage dem selv. Vi har hidtil udvekslet sådnne optageler på DVDer, ligesom man i gaaaamle dage udvekslede optagelser på VHS-bånd.

Umiddelbart kan det se ud som, at vi kan forbinde en ekstern hdd-optager (med DVD-brænder) til TDV-boksens scart-stik, og så overspille filme ved at afspile fra TDC-boks og indspille på hdd-optageren. (Langsomt, men det skulle virke). Kan nogen bekræfte at det vil virke?

Hvilken udgang på TDC-boxen vil give den optimale overspillede kvalitet? Skal vi benytte SCART-out, Composit-out eller S-Video-out? (HDMI er ikke en mulighed på vores hdd-optager)

Redigeret af bjornlange - 26-September-2009 kl. 22:48
Hilsen Bjørn (DVD-fumler)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 22:50

Hvis ikke der er en Copy Protect på signalet, så kan man tage det ud af boxen via en af Scartudgangene.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
j.stensig Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 11:02
Hej bjornlange,
Jeg har TDC TV og jeg overfører indimellem optagelser fra TDC-boksen til min
hdd-optager (med DVD-brænder). Dette gøres via scart-kabel og i 1-til-1 hastighed, dvs. jeg starter afspilning af optagelsen på TDC-boksen samtidig med at optagelse på scartindgang på hdd-optager startes. Og dette kører indtil TDC-optagelsen slutter, feks. efter 2 timer.
Du kan ikke overføre en TDC Film, da de er Copy protected, som Radiomanden er inde på ovenfor.
Du skal være opmærksom på, at du muligvis skal trække HDMI-stikket ud af din TDC-boks, for at "aktivere" scartstikket. Det skal jeg nemlig på min TDC-boks der er en motorola vip1260 (har haft TDC TV i snart 3 år) - kender ikke til de nuværende bokse, der er fra KISS.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu