recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer Macbook pro, meeeen.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOvervejer Macbook pro, meeeen.

 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:



Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

OpenOffice er kåret i flere medier som bedste office program. Og jeg har arbejdet i et trykkeri i 1,5 og tæt arbejde med kommnikation afd. I firmaet, så ja. Jeg har arbejdet med det hver dag.


Det er det mest ustabile program jeg nogensinde har haft på min Mac. Eneste program, der ud af den blå luft bare quitter.... og Quit-funktionen med Cmd+Q virker ikke - er nødt til at vælge menuen med musen for at kunne quitte. Så lige OpenOffice har jeg ikke den store tiltro til, men bruger det heldigvis kun meget lidt, så det går.... :)
Det er velkendt at opensource programmer har problemer med mac's lukkethed.


Så de kan altså som de eneste, ikke finde ud af at lave et program på Mac, eller finde ud af at få Cmd+Q til at virke som alle andre programmer, store som små, kan? Dvs. dem, der laver OpenOffice kan ikke det som alle andre udviklere til OS X kan? Kan godt se at det må være Apples skyld... Wink
de er ikke de eneste blender kan heller ikke kører rigig.Tænk på at man skal ha' mac's koder for at laver programmer til mac. Og dem udlevere de helst ikke hvis de kan være fri. Hvis det ikke var for nogen havde hacket iphone, så havde ubuntu aldrig lave kompatibel software.


"Mac's koder"? Hvad er det dog? Det lyder ikke som om du har ret meget forstand på softwareudvikling.... Man tilmelder sig som developer, så får man alle de "koder" man skal bruge. Selvfølglig får du ikke "koder" til at lave alle mulige ting som Apple ikke synes du skal, såsom at lave din egen sync med iTunes biblioteker etc., men det er jo ligesom ikke det vi snakker om her... MS Office og 1000-vis af andre programmer til Mac virker uden problemer, men OpenOffice-programmørerne kommer åbenbart til kort hvad angår evner...
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Har selv leget med Ubuntu - det er altså nemt at gå til. Alle gængse funktioner fungerer out of box. Med en KDE brugergrænseflade troede min søster endda det var det nye Windows 7. Man kan nemt finde guides til alt det svære. Man kan også nemt få det til at ligne Snow Leopard, men det er ikke noget som interesserer mig.

Når det så er sagt bør man købe en Mac alene af den grund at de er nemme at sælge igen et år efter. Jeg forstår ikke hvorfor, men Mac's kan sælges til (for) mange penge. De er med andre ord en god investering relativt til en alm. Windows-PC.

Personligt synes jeg brugervenligheden i OSX er blæst ud af proportioner. Men jeg ville stadig vælge en mac pga. gensalgsværdi.
Okay den havde jeg ikke hørt før. det er det sammen som folk som samler på royle copenhagen. Men hvad mener du med blæst ud af proportione. Synes de er lidt snedige der.


Der er folk, der køber Royal Copenhagen fordi det er kvalitet. IKEAs tallerkener er altså ikke helt up to scratch... Ligesom Bilkas tøj etc... Wink
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Tænk på at man skal ha' mac's koder for at laver programmer til mac. Og dem udlevere de helst ikke hvis de kan være fri.


Du er jo helt væk!
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Selvfølglig får du ikke "koder" til at lave alle mulige ting som Apple ikke synes du skal, såsom at lave din egen sync med iTunes biblioteker etc.


Jo da. iTunes biblioteksformat er ganske åbent og benyttes bl.a. af synkroniseringsprogrammerne til Windows Phone 7 go Blackberry samt en masse programmer der kan afspille din musik.
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:



Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

OpenOffice er kåret i flere medier som bedste office program. Og jeg har arbejdet i et trykkeri i 1,5 og tæt arbejde med kommnikation afd. I firmaet, så ja. Jeg har arbejdet med det hver dag.


Det er det mest ustabile program jeg nogensinde har haft på min Mac. Eneste program, der ud af den blå luft bare quitter.... og Quit-funktionen med Cmd+Q virker ikke - er nødt til at vælge menuen med musen for at kunne quitte. Så lige OpenOffice har jeg ikke den store tiltro til, men bruger det heldigvis kun meget lidt, så det går.... :)
Det er velkendt at opensource programmer har problemer med mac's lukkethed.


Så de kan altså som de eneste, ikke finde ud af at lave et program på Mac, eller finde ud af at få Cmd+Q til at virke som alle andre programmer, store som små, kan? Dvs. dem, der laver OpenOffice kan ikke det som alle andre udviklere til OS X kan? Kan godt se at det må være Apples skyld... Wink
de er ikke de eneste blender kan heller ikke kører rigig.Tænk på at man skal ha' mac's koder for at laver programmer til mac. Og dem udlevere de helst ikke hvis de kan være fri. Hvis det ikke var for nogen havde hacket iphone, så havde ubuntu aldrig lave kompatibel software.


"Mac's koder"? Hvad er det dog? Det lyder ikke som om du har ret meget forstand på softwareudvikling.... Man tilmelder sig som developer, så får man alle de "koder" man skal bruge. Selvfølglig får du ikke "koder" til at lave alle mulige ting som Apple ikke synes du skal, såsom at lave din egen sync med iTunes biblioteker etc., men det er jo ligesom ikke det vi snakker om her... MS Office og 1000-vis af andre programmer til Mac virker uden problemer, men OpenOffice-programmørerne kommer åbenbart til kort hvad angår evner...
Jeg har arbejdet sammen med en datalogi studerende, med speciale i linux. Han forklarede mig, at man skal ha' licenser til at udvikle til mac og windows. Hvis man skal ha' fuld mulighed til at fuldt funktionelt program til både mac og win. og en datalogi studerende ved vel hvad han snakker om.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

OpenOffice er kåret i flere medier som bedste office program. Og jeg har arbejdet i et trykkeri i 1,5 og tæt arbejde med kommnikation afd. I firmaet, så ja. Jeg har arbejdet med det hver dag.


Det er det mest ustabile program jeg nogensinde har haft på min Mac. Eneste program, der ud af den blå luft bare quitter.... og Quit-funktionen med Cmd+Q virker ikke - er nødt til at vælge menuen med musen for at kunne quitte. Så lige OpenOffice har jeg ikke den store tiltro til, men bruger det heldigvis kun meget lidt, så det går.... :)
Det er velkendt at opensource programmer har problemer med mac's lukkethed.


Så de kan altså som de eneste, ikke finde ud af at lave et program på Mac, eller finde ud af at få Cmd+Q til at virke som alle andre programmer, store som små, kan? Dvs. dem, der laver OpenOffice kan ikke det som alle andre udviklere til OS X kan? Kan godt se at det må være Apples skyld... Wink
de er ikke de eneste blender kan heller ikke kører rigig.Tænk på at man skal ha' mac's koder for at laver programmer til mac. Og dem udlevere de helst ikke hvis de kan være fri. Hvis det ikke var for nogen havde hacket iphone, så havde ubuntu aldrig lave kompatibel software.


"Mac's koder"? Hvad er det dog? Det lyder ikke som om du har ret meget forstand på softwareudvikling.... Man tilmelder sig som developer, så får man alle de "koder" man skal bruge. Selvfølglig får du ikke "koder" til at lave alle mulige ting som Apple ikke synes du skal, såsom at lave din egen sync med iTunes biblioteker etc., men det er jo ligesom ikke det vi snakker om her... MS Office og 1000-vis af andre programmer til Mac virker uden problemer, men OpenOffice-programmørerne kommer åbenbart til kort hvad angår evner...
Jeg har arbejdet sammen med en datalogi studerende, med speciale i linux. Han forklarede mig, at man skal ha' licenser til at udvikle til mac og windows. Hvis man skal ha' fuld mulighed til at fuldt funktionelt program til både mac og win. og en datalogi studerende ved vel hvad han snakker om.
Jeg beklager, han aner stort set ikke hvad han taler om !!!
Det er korrekt at det er lettere at udvikle OS X hvis man køber en udvikler licens, men det er ikke tvungent.
Noget tilsvarende findes ikke til Windows, der kan man bare gå igang.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg har arbejdet sammen med en datalogi studerende, med speciale i linux. Han forklarede mig, at man skal ha' licenser til at udvikle til mac og windows. Hvis man skal ha' fuld mulighed til at fuldt funktionelt program til både mac og win. og en datalogi studerende ved vel hvad han snakker om.


Vrøvl!!

Redigeret af lunddal - 28-Februar-2011 kl. 21:34
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 21:34
Nu er jeg også datalogi studerende, og det er godt nok det første jeg har hørt om det der.. :P 

Du kan frit udvikle og distribuere programmer på Mac og Windows!

Apple tager 30% hvis du vil sælge dine ting gennem deres Mac App store, men udover det er du helt fri til at gøre hvad du vil! Man tilmelder sig som udvikler inde på apple.com, og så får man downloadet Xcode, som er deres udvikler pakke. Og så er du ready to go.

Hvis du vil køre/sælge dine programmer på iPhone, så er det rigtigt man skal betale for en licens.

Det andet er noget sludder. Og det undskylder absolut ikke ringe funktionalitet i diverse programmer - det er udelukkende dovenskab fra udviklernes side.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Det er korrekt at det er lettere at udvikle OS X hvis man køber en udvikler licens, men det er ikke tvungent.


En developer konto er gratis (og ikke et krav) medmindre man bl.a. vil have adgang til betaversioner.

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Noget tilsvarende findes ikke til Windows, der kan man bare gå igang.


http://msdn.microsoft.com/en-us/
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 21:39
Der ved jeg kun det han sagde
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Det er korrekt at det er lettere at udvikle OS X hvis man køber en udvikler licens, men det er ikke tvungent.


En developer konto er gratis (og ikke et krav) medmindre man bl.a. vil have adgang til betaversioner.
Tak for korrektionen, jeg var ikke sikker og ville hellere underdrive.

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Noget tilsvarende findes ikke til Windows, der kan man bare gå igang.


http://msdn.microsoft.com/en-us/
Jeg skrev uklart, jeg mente at det var gratis - ikke at det ikke findes
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Når du har iPhone, så kender du jo allerede iTunes - iMovie og iPhoto er i samme retning - du ser musik, billeder og film, men skal ikke tænke på filerne bagved - det tager systemet sig af.


 
iTunes og brugervenlighed er to ting der ikke går hånd i hånd - givet nu har jeg ikke den store erfaring med iTunes på Mac, men fungere det på samme måde som på en W7 og og hvorfor skulle det ikke det, er det nok noget nær det væreste skrammel jeg endnu har brugt tid på.
 
Held og lykke med at få flyttet dit indhold over på en anden disk og samtidig bevare strukturen  eller at du kommer i den situation at have godkendt din pc/mac 5 gange og lige skal aktivere dit nyeste indkøb og sådan fortsætter det derud af.
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu