recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer nyt oled tv, men hvad med genskin
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer nyt oled tv, men hvad med genskin

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 09:52
Mit LG OLED har mindre genskin end mit tidligere LG plasma, både slukket og tændt.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 10:09
Mine LG OLEDs (LG C7 & LG B9s) har væsentligt mindre genskin end mine tidligere plasma tv's fra Panasonic og Samsung. En lampe placeret foran skærmen bag ved "se-positionen" er dog ganske tydelig og skal slukkes. Betydelig aften/eftermiddagssol ind fra siden gør at man skal skrue lidt ekstra op for lysstyrken. Jeg anvender her profilen "ISF/Ekspert Lys" og skruer lige 5-10% op for lys og farve-styrke.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 18:11
Havde kortvejet et LG OLED, synes at det var sammenligneligt med et Panasonic Plasma - ikke noget jeg ville blive voldsomt irriteret af i det daglige - at retention så var værre end på et halvgammelt plasma kunne jeg ikke affinde mig med.
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Havde kortvejet et LG OLED, synes at det var sammenligneligt med et Panasonic Plasma - ikke noget jeg ville blive voldsomt irriteret af i det daglige - at retention så var værre end på et halvgammelt plasma kunne jeg ikke affinde mig med.

Sikke noget vås. Tror du står ret så alene med den påstand. 

Har lige udskiftet mit Panasonic 50VT20 3D fra 2010 til LG billigeste oled skærm 55BX og springet er mindst lige så stort som da jeg erstattede min 32 tommer Phillips billedrørs TV med mit førnævnte Panasonic plasma, og jeg mener seriøst at det er på alle parametre at forbedringen er tydelig. 
Billedet, lysstyrken, designet og selv lyden er markant bedre. 
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu