recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer Oled, hvordan ser Yousee tv ud på det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer Oled, hvordan ser Yousee tv ud på det?

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overvejer Oled, hvordan ser Yousee tv ud på det?
    Sendt: 25-Januar-2017 kl. 11:21
Hej

Som overskriften siger overvejer jeg meget kraftigt et 65B6, men da vi ser en del kabel-tv fra Yousee, så er jeg selvfølgelig interesseret i hvordan det står på sådan en bandit.

Kan i hjælpe?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 12:24
Jeg har her i weekenden købt et 55" B6 og får ligeledes yousee via COAX. Jeg synes at det står rigtig fint, selv TV2 NEWS nyhedsbaren i bunden ser godt ud
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 12:46
Lad os lige få noget på det rene: På et godt TV vil alle typer kilder se godt ud.

Der findes ikke TV der er gode til fodbold men dårlige til film, eller omvendt. Hvis det er dårligt til det ene er det også dårligt til det andet.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 15:30
Nej, men rimelig relevant når jeg ser mest kabel-tv.

Tror jeg må teste det ordentligt i weekenden, på flere forskellige kilder.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 16:41
Nej, det er ikke relevant fordi du ser tv fra en bestemt kilde. Det bedste tv er bedst til alle kilder.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 17:52
Ok, det troede jeg. 
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 08:52
Jeg vil anbefale selv at gå ud at kigge på den i Hifi Klubben. Jeg har stået og zappet igennem tv kanalerne og ingen tvivl at det er et rigtigt fint tv på mange områder, men har også en fornemmelse af at det er en smule følsomt overfor hvad man fodrer den med. Det var i hvert fald ikke alle kanaler jeg var lige overbevist omkring. Og her snakker vi HD kanalerne, for de få SD kanaler vi har tilbage var temmelig skidte.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Jeg vil anbefale selv at gå ud at kigge på den i Hifi Klubben. Jeg har stået og zappet igennem tv kanalerne og ingen tvivl at det er et rigtigt fint tv på mange områder, men har også en fornemmelse af at det er en smule følsomt overfor hvad man fodrer den med. Det var i hvert fald ikke alle kanaler jeg var lige overbevist omkring. Og her snakker vi HD kanalerne, for de få SD kanaler vi har tilbage var temmelig skidte.

Men ville de ikke være lige så skidte, med samme signal, på andre TV?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 11:12
Nope...hvis vi tager worst case eksemplet...TV3 Puls. Den står nogenlunde på mit nuværende Sony LCD fra 2014, men på LG'en var den total blurry. Og det var med samme tv udbyder som jeg har derhjemme, så der er\var ikke nogen forskel på den front. 

Generalt synes jeg faktisk 4K tv'ene for 2016 kæmper lidt med opskaleringen af HD til 4K.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 11:21
Ok, tak for info. Jeg tager en runde i weekenden og må tjekke de forskellige signaler. Jeg er dog i tvivl om jeg kan se alm. tv i Elgiganten.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 11:40
Husk lige at stille dig i samme afstand fra tv'et som du har hjemme i stuen. De fleste tv-kanaler se ikke ret godt ud på en 55"/65" skærm på 1 meters afstand.

LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 11:41
Du kan ikke se tv-signal i Elgiganten...ikke i de Gigant butikker jeg har været i i hvert fald. Tag i Hifi klubben der kan du se tv-signal. 

Og vil lige understrege at jeg ikke prøver på at køre nogen skræmmekampagne LG's eller de andre producenters 2016 tv. Det er udelukkende bare mine egne indtryk. Jeg er\var faktisk klar til at købe et 2016 tv, men vurderet udfra hvad jeg har set so far så er jeg ikke helt overbevist om billedkvaliteten på tv kanalerne. Om det er indstillinger....upscaling eller noget helt tredje ved jeg ikke, men jeg har simpelthen bare ikke været overbevist i forhold til mit nuværende Sony 2014 LCD tv.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu