recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer Oled, hvordan ser Yousee tv ud på det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer Oled, hvordan ser Yousee tv ud på det?

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Jeg vil anbefale selv at gå ud at kigge på den i Hifi Klubben. Jeg har stået og zappet igennem tv kanalerne og ingen tvivl at det er et rigtigt fint tv på mange områder, men har også en fornemmelse af at det er en smule følsomt overfor hvad man fodrer den med. Det var i hvert fald ikke alle kanaler jeg var lige overbevist omkring. Og her snakker vi HD kanalerne, for de få SD kanaler vi har tilbage var temmelig skidte.


Men ville de ikke være lige så skidte, med samme signal, på andre TV?


Selvfølgelig. Og det hjælper ikke meget at sammenligne sit tv derhjemme, med et tv der står i en butik, hvor diverse motion-crap tiltag er sluttet til.
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 13:19
Det mener jeg så lidt er en sandhed med modifikationer. Der er altså forskel på hvor følsomme de forskellige tv er overfor dårligt signal. Det spiller jo også ind hvor god billedbehandlingen er. Og her er det vist alment kendt at LG ikke er de stærkeste. Og jeg har skam også stået og rodet med indstillingerne i Hifi klubben og det kan da bestemt gøre nogle ting, men stadigvæk synes jeg ikke har set noget som gør det bedre end mit nuværende fjernsyn når det kommer til tv kanalerne. Der er en tråd om dette på Flatpanels og her er folk som oplever det samme. Jeg siger ikke at billedet er mega dårligt eller noget, men når HD tv kanaler skal opskaleres til 4K synes jeg bare de kommer til at savne noget skarphed i forhold til HD tv'ene. 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 13:55
Jeg har jo kigget en del på OLED, men har fravalgt det - indtil videre. Og én af årsagerne er netop, at TV kanaler ikke ser bedre ud på et OLED, end på mit nuværende TV - faktisk slet ikke.

Dog er der en lille hurdle i min observation. Jeg ved jo ikke om TV signalet er er lige så godt hos HFK, som mit TV signal hjemme  +  billede indstillinger Smile


Redigeret af Hother - 26-Januar-2017 kl. 14:05
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 14:34
Til trådstarter vil jeg sige at mit Pana ser bedre ud på både SD og HD end mit tidligere Pioneer plasma gjorde. Og nej, det hjælper ikke at skrue op for lys/kontrast på sit Pioneer. Jeg prøver på at hjælpe trådstarter til at vælge det rette TV til hans brug, så venligst respektér dette.
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Kim_ Kim_ skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Lad os lige få noget på det rene: På et godt TV vil alle typer kilder se godt ud.
Ikke enig - et 576i signal (f.eks. DR2) på et LG OLED 2015-2016 ser ikke godt ud, men bliver en H8900N brugt som tuner, ser det noget bedre ud. Den sender signalet i 1080p 50Hz til TV'et.
 
Dvs. opskaleringen fra 576i er en del bedre med H8900N end med LG's OLED 2015-2016.
Ja, der sker opskalering 2 gange, fra 576i til 1080p og fra 1080p til 2160. Det giver et bedre billede end at lade TV'et gøre det hele (fra 576i til 2160).
 
Der er stor forskel på opskaleringen - nogle er bedre til det end andre.

Meget interessant læsning Kim. Jeg har nemlig også hele tiden haft mistanke om at det upscaleren i tv'et som ikke er god nok. Det samme synes jeg så overraskende nok også gælder nogle af Sony's 4K skærm i år.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 16:23
Altså, du kan jo altid købe tv'et på nettet, og så bruge returretten hvis ikke du synes om billedet....

Det var hvad jeg personligt ville have gjort.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

J

Dog er der en lille hurdle i min observation. Jeg ved jo ikke om TV signalet er er lige så godt hos HFK, som mit TV signal hjemme  +  billede indstillinger Smile

Eller lige så dårligt....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 16:26
Ville det så give mening at gøre som jeg plejer at gøre når jeg har set tv gennem min youseeboks som er kørt igennem min Marantz SR5010?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

J

Dog er der en lille hurdle i min observation. Jeg ved jo ikke om TV signalet er er lige så godt hos HFK, som mit TV signal hjemme  +  billede indstillinger Smile

Eller lige så dårligt....
Det ved du vist absolut intet omWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

J

Dog er der en lille hurdle i min observation. Jeg ved jo ikke om TV signalet er er lige så godt hos HFK, som mit TV signal hjemme  +  billede indstillinger Smile

Eller lige så dårligt....
Det ved du vist absolut intet omWink

Nej, men er det ikke same same?

Det ændrer ikke på at OP skal se TV'et med et sammenligneligt signal og under de forhold han normalt ser tv, og det gør han bedst ved at få TV'et hjem i stuen, og se hvordan det performer.

Så kan han altså anvende sin returret hvis han ikke kan leve med det.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

J

Dog er der en lille hurdle i min observation. Jeg ved jo ikke om TV signalet er er lige så godt hos HFK, som mit TV signal hjemme  +  billede indstillinger Smile

Eller lige så dårligt....
Det ved du vist absolut intet omWink

Nej, men er det ikke same same?

Det ændrer ikke på at OP skal se TV'et med et sammenligneligt signal og under de forhold han normalt ser tv, og det gør han bedst ved at få TV'et hjem i stuen, og se hvordan det performer.

Så kan han altså anvende sin returret hvis han ikke kan leve med det.
Det er vi så enige om. Men lad være med at udtale dig om noget du intet ved omWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 17:06
OLED har præcis de samme fordele ved TV, som ved Streaming eller BD. Bla. ægte sort > super kontrast, super bred betragtningsvinkel og ingen bøvl med ujævn bagbelysning eller lyse kanter og hjørner eller glorier omkring mindre lysende objekter i billedet. En egenskab ved OLED som tit ikke nævnes er at de reflekterer meget mindre end LED/LCD. Uanset, tag selv ud og kig.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu