recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer Oled, hvordan ser Yousee tv ud på det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer Oled, hvordan ser Yousee tv ud på det?

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 18:57
Jetex@ Vi benævner ofte de forskellige formater udelukkende med antal vandrette linjer. Derfor dette forenklede regnestykke. Garvede recordere kan vist godt regne ud at der også er en tredobling af lodrette linier. Så kvadratet bliver 3 x 3 = 9 gange større opløsning fra et HD TV signal på 720p til en 4k skærm på 2160p
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 19:17
Væv ligeså meget der er behov for, et kort og korrekt svar havde været, at der ni dobles når skaleringen / opløsningen går fra 720p til 4K.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 20:19
Der er vist en flue, der har fået ondt i bagdelen her.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 16:25
Yousee har idag lukket deres FM signal i vores antenneforening. Har det i sig selv givet større bitrate?, eller kommer det senere?
Et eller andet er sket med mit signal ihvertfald. Den støj jeg har oplevet er pistvæk og sikke et billede det har haft med sig.

Jeg er tilbøjelig til at tro at det nok er som mange forums har sagt det, at B6V blot "afslører" det støj der måtte være på signalet og mit CX700 blot har været "bedre" til at skjule det - ELLER ikke været godt nok til kunne vise støjen, hvis man kan sige det sådan.
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 16:55
Jamen hvis du bedre kan leve med dit tv billede hvis du tror det er fordi skærmen er så god at den viser alle fejl så er det jo kun godt.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 16:59
Det er nu ikke helt sådan jeg mener det;). Men nuvel sådan må religionsretorik være:).
Jeg konstaterer blot idag er mit billede markant roligere og renere OGSÅ mere end det nogensinde var på mit lcd
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 18:08
Fedt at høre, Bromberg. Det kunne dog være rart at kende den eksakte årsag til forbedringen af billedet :)

Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 18:33
"...hvis det er en god skærm er det også en god skærm til kabel-tv."

Makes no sense...! Wacko



Redigeret af Gromit - 31-Januar-2017 kl. 18:40
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Fedt at høre, Bromberg. Det kunne dog være rart at kende den eksakte årsag til forbedringen af billedet :)


Hmm ja kunne jeg give det selv, så gjorde jeg det gerne. Samme kabler, indstillinger osv.
Mit tidligere tv havde et noget skiftende styrke på signalet, hvilket jeg mistænkte kablet for at være skyld i.
På b6v, har styrken dog ligget konstant på lige over 90% og det gør den stadig, så det kan jeg heller ikke rigtig forklare mig med.
Er der nogen som helst chance for at fjernelse af FM har frigivet bitrate i sig selv, eller at det FM signal har forstyrret mit tv signal? 
Det undrer mig en hel del.


Redigeret af Bromberg5 - 31-Januar-2017 kl. 18:38
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 19:13
Måske har der været noget med installationer i bygningen hvor FM signalet, har "generet". Har dog slet ikke forstand på det 🙂 Men skønt at billedet er blevet bedre
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Fedt at høre, Bromberg. Det kunne dog være rart at kende den eksakte årsag til forbedringen af billedet :)


Hmm ja kunne jeg give det selv, så gjorde jeg det gerne. Samme kabler, indstillinger osv.
Mit tidligere tv havde et noget skiftende styrke på signalet, hvilket jeg mistænkte kablet for at være skyld i.
På b6v, har styrken dog ligget konstant på lige over 90% og det gør den stadig, så det kan jeg heller ikke rigtig forklare mig med.
Er der nogen som helst chance for at fjernelse af FM har frigivet bitrate i sig selv, eller at det FM signal har forstyrret mit tv signal? 
Det undrer mig en hel del.

FM (i kabler) ligger meget langt fra TV Kanalerne, og du får ikke "indstråling" fra noget der ligger i andre frekvenser - du får indstråling fra ting der ligger på samme frekvens og forstyrer, F.eks. LTE der kan begynde at forstyrre TV kanaler der ligger fra 790 Mhz og op til vel omkring 820-30 Mhz.

De forstyrrelser vil så give pixeleringer eller helt udfald, ikke noget med slørede billeder eller noget der ligner manglende opskalering osv.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 20:02
Fedt Bromberg!! Men ja...godt nok mærkeligt at det sådan ændrer sig fra den ene dag til den anden...:-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu