|
Overvejer Surround setup |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
startrix ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2006 Status: Offline Point: 28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-December-2016 kl. 16:12 |
|
Hej,
Jeg overvejer at købe en surround receiver da jeg ønsker at kunne se film med lidt flere effekter. I dag har jeg en stereoreceiver samt et Apple TV4 hvor 99% af alt materiale bliver afspillet fra. Desværre har Apple TV4 ikke nogen optisk udgang så det tyder på jeg skal have fat i en receiver med HDMI. Mine højtalere i front er DALI 808, så overvejer jeg at købe et sæt BW til baghøjtalere. Er der nogen der kan anbefale en god receiver ? Det må gerne være brugt... |
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6282 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Surround er også det eneste rigtige hvis man ser mange film. Jeg har selv været meget glad for Yamaha receiver , men der er mange derude. Husk også en center højttaler , den er vigtig MVH
|
||
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Også en anbefaling af Yamaha herfra.
Men jeg forstår ikke helt, at når du har Dali fronthøjttalere, så vil du have B&W bag? Uanset, så et det MEGET vigtigt at du vælger en center, med samme "lyd", som dine fronter... M.v.h. |
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
|
Enig med øvrigheden:), match med dali. Jeg er ligeledes også ret begejstret for Yamaha, men vil alligevel foretrække Nad hvis lyd er i højsædet.
Især Nad finder brugt til nogle ret gode priser. Kender ikke lige dine fronter, men dali hævder selv at deres "klang" går igen igennem serierne og så er Zensor rimelig ydelse/pris fin. Alternativt en brugt dali ikon |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Lige m.h.t. NAD (og ONKYO) ville jeg ikke turde købe brugt, da begge mærker lider af dårlige HDMI-boards! M.v.h. |
||
![]() |
||
Claus P ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 350 |
|
Halleluja
![]() |
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
|
Hvis du er ligeglad med Atmos, så er denne et røverkøb:
https://www.komplett.dk/product/875654/tv-hifi/hjemmebio/receivere/sony-strd-n1070-av-receiver# Til den pris, mener jeg ikke, det kan betale sig, at købe brugt... Hvis du gerne vil have Atmos mm. er denne et godt bud: https://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-lager-marantz-sr5010-soelv-b-stock-p-2168.html
Redigeret af Supergris - 26-December-2016 kl. 19:28 |
||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
|
Vedr onkyo og Nad, så undrer jeg mig. Ikke at de ikke har hart dårlige boards, men det er jo altså ikke alle modeller og årgange.
Ting ændres over tid og for seriøse udbydere også til det bedre. Jeg har aldrig haft problemer med Nad og altid købt brugt. Det kan være jeg har været heldig, men tænker nu nok det er andre der har været uheldige. Skulle den device gøre sig gældende i min verden, så gik jeg aldrig igen på Panasonic eller Yamaha. Begge mærker er dog glædeligt købt igen trods kedelige erfaringer og uden problemer. |
||
![]() |
||
|
ONKYO har så haft HDMI-board problemer siden 2009-2010 stykker, og så mindst til for to år siden! Og det var/er på 80% af modellerne. Og vi ved jo ikke endnu, om de har løst (spare) problemerne. M.h.t. NAD, så ved jeg ikke, hvilke modeller/årgange der er problemer med, blot at der ér problemer med NAD.
Det kunne være sjovt at vide, hvilket Yamaha produkt du har haft problem med - og hvor gammel det var/hvor længe siden det er? M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 27-December-2016 kl. 00:08 |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
|
Nu er det nok ikke 80% der havde/har problemet.
Jeg kan da sige at min første Onkyo 607 stadig kører. Og da jeg solgte min 807 efter 4-5 år kørte den stadig. Og min 818 kører stadig på 3 år. Men Onkyo har jo også udvidet garantien op til 5 år på de modeller der havde problemer.
|
||
![]() |
||
Claus P ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 350 |
|
Overdrivelse fremmer forståelsen, men mon ikke de fleste snart har forstået, enkelte brugere på Recordere.dk altid advarer mod køb af Onkyo og NAD. Til trods for at der stadig sælges masser af dem på verdens plan.
|
||
![]() |
||
|
Jeg skal præcisere hvad jeg skrev, da det åbenbart kan misforstås: 80% af de forskellige modeller har vist at kunne få HDMI-board fejl. Ikke 80% af alle solgte apparater! Er det lidt tydeligere nu? Og den med de 5 års garanti er desværre udhulet igen, af ONKYO, eftersom de ikke (længere) dækker HDMI fejl, men kun lyd- og netværksfejl! M.v.h. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |