recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer Surround setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer Surround setup

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Nu er det nok ikke 80% der havde/har problemet.

Overdrivelse fremmer forståelsen, men mon ikke de fleste snart har forstået, enkelte brugere på Recordere.dk altid advarer mod køb af Onkyo og NAD. Til trods for at der stadig sælges masser af dem på verdens plan.

Tjah, når producenter ikke vil stå ved deres ansvar, når de har produceret noget skrammel, så må der advares imod at købe de pågældende produkter! Jeg advarer i øvrigt ikke mod at købe ONKYO - kun deres surroundreceivere fra ca. 2009 og frem. Jeg har har ejet rigtig mange ONKYO-produkter gennem tiden, og ejer p.t. 4 - de 3 af dem er sågar købt indenfor de seneste 1,5 år.......så deeeet.

M.v.h.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Nu er det nok ikke 80% der havde/har problemet.

Overdrivelse fremmer forståelsen, men mon ikke de fleste snart har forstået, enkelte brugere på Recordere.dk altid advarer mod køb af Onkyo og NAD. Til trods for at der stadig sælges masser af dem på verdens plan.

Tjah, når producenter ikke vil stå ved deres ansvar, når de har produceret noget skrammel, så må der advares imod at købe de pågældende produkter! Jeg advarer i øvrigt ikke mod at købe ONKYO - kun deres surroundreceivere fra ca. 2009 og frem. Jeg har har ejet rigtig mange ONKYO-produkter gennem tiden, og ejer p.t. 4 - de 3 af dem er sågar købt indenfor de seneste 1,5 år.......så deeeet.

M.v.h.
Men deeeet skulle du så nok gøre noget tydeligere, næste gang du farer i blækhuset og advarer mod køb af overnævnte produkter.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 10:11

Lige m.h.t. NAD (og ONKYO) ville jeg ikke turde købe brugt, da begge mærker lider af dårlige HDMI-boards!

Det kan vel knapt gøres tydeligere - i en tråd om surround setup?

M.v.h.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 10:29

Lige m.h.t. NAD (og ONKYO) ville jeg ikke turde købe brugt, da begge mærker lider af dårlige HDMI-boards!

Det kan vel knapt gøres tydeligere - i en tråd om surround setup?

M.v.h.
Åbenbart kan det godt gøres tydeligere. Du ved jo ikke hvordan dine ord modtages. Budbringeren har også et ansvar for at være tydelig i sine budskaber.

Jeg har haft adskillige NAD surround receivere og har aldrig haft HDMI problemer, så vær varsom med generaliseringerne. Så jeg vil til hver en tid anbefale NAD og deres receivere.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 10:31

ONKYO har så haft HDMI-board problemer siden 2009-2010 stykker, og så mindst til for to år siden! Og det var/er på 80% af modellerne. Og vi ved jo ikke endnu, om de har løst (spare) problemerne. M.h.t. NAD, så ved jeg ikke, hvilke modeller/årgange der er problemer med, blot at der ér problemer med NAD.

Det kunne være sjovt at vide, hvilket Yamaha produkt du har haft problem med - og hvor gammel det var/hvor længe siden det er?

M.v.h.

Jeg husker ikke model, det var en stereo forstærker og snart maaaange år siden. Før jeg prøvede surround af. Nok i start 00'erne.
Med det sagt så har jeg efterfølgende haft 2 Yamaha receivere uden et eneste problem.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

ONKYO har så haft HDMI-board problemer siden 2009-2010 stykker, og så mindst til for to år siden! Og det var/er på 80% af modellerne. Og vi ved jo ikke endnu, om de har løst (spare) problemerne. M.h.t. NAD, så ved jeg ikke, hvilke modeller/årgange der er problemer med, blot at der ér problemer med NAD.

Det kunne være sjovt at vide, hvilket Yamaha produkt du har haft problem med - og hvor gammel det var/hvor længe siden det er?

M.v.h.

Jeg husker ikke model, det var en stereo forstærker og snart maaaange år siden. Før jeg prøvede surround af. Nok i start 00'erne.
Med det sagt så har jeg efterfølgende haft 2 Yamaha receivere uden et eneste problem.

Ok. Tak.

Men jo så et enkelt produkt. Det kan svigte hos alle producenter, med lejlighedsvise fejl, eller sågar en seriefejl, som rammer en hel serie. Men når det står på i årevis, med samme fejl, så er det sgu sløseri - og manglende vilje til at gøre noget.

M.v.h.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 12:34

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

M.v.h.

Ok. Tak.

Men jo så et enkelt produkt. Det kan svigte hos alle producenter, med lejlighedsvise fejl, eller sågar en seriefejl, som rammer en hel serie. Men når det står på i årevis, med samme fejl, så er det sgu sløseri - og manglende vilje til at gøre noget.

M.v.h.

Det er jeg helt enig i. Det er useriøst og ringe. Det har da helt sikkert også kostet tillid (bare se de mange anbefalinger om at gå uden om).
Min pointe var også mere at jeg nægter at tro på det som en generel issue på Nad:).
Til top
startrix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Marts-2006
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér startrix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2016 kl. 09:29
Tak for alle kommentarer. 

Jeg må i gang med at finde en god receiver :) 
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1474
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2016 kl. 16:20
Du kan jo starte med, at kigge på de 2, jeg har anbefalet...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu